• 0

Persbericht schrijver

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kubera, weet dat dit geen antwoord op je vraag is, maar weet je zeker dat je gebruik wilt maken van een persbericht? Mijn ervaring met de pers is dat 99.9 procent van persberichten niet of nauwelijks gelezen wordt. Ok, is misschien een overdrijving, maar laat het dan 90% zijn.

 

Om iets middels een persbericht in de (serieuse) pers te krijgen, moet het wel verdomd uniek en nieuwswaardig zijn. Lokale sufferdjes zijn wat minder kritisch, die zijn wat makkelijker als het gaat om het plaatsen van product launches e.d.

 

Als je trouwens op zoek bent naar de juiste persoon om een persbericht naar te sturen, kun je gebruik maken van Mediadesk http://mediadesk.adformatie.nl/. Dit is een up to date database van bladen, redacteur, uitgevers e.d en je kan zoeken per type uitgave of regio.

 

Success!

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

@ IIja van Roon.

 

Dit product is iets wat wel revolutionair is... Ik aas nu een beetje op de landelijke bladen. 90% niet gelezen maakt niet uit....ik zie marketing als schieten met een hagelbuks.... met zoveel mogelijk manieren bekend raken en hopen dat er een paar effectieve manieren tussen zitten ;) Bovendien is een nieuwsbericht gratis, dus dat is sowieso mooi meegenomen.

 

P.S. goede tip die Mediadesk!

Link naar reactie
  • 0

Om iets middels een persbericht in de (serieuse) pers te krijgen, moet het wel verdomd uniek en nieuwswaardig zijn. Lokale sufferdjes zijn wat minder kritisch, die zijn wat makkelijker als het gaat om het plaatsen van product launches e.d.

 

Mijn ervaring is dat de Grote Media (krant, maar ook rtv) juist iedere dag (of vaak) lokale sufferdjes lezen en daaruit veel nieuwsitems halen. Een persbericht kan dus ook indirect de (serieuze) pers halen.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is zelfs dat juist het meest onzinnige nieuws de kranten haalt en aangezien het gratis is om deze door te sturen zou ik dat altijd doen! Wel is het verstandig om de verschillende kranten te sorteren in verschillende groepen en een aantal variaties op je persbericht te maken die volgens jou past bij de insteek van de redactie waarnaar je hem stuurt. Dus zorg eerst voor een duidelijk basis-persbericht en als je de tijd hebt investeer er dan even in om het jezelf een beetje aan te leren goede persberichten te schrijven en misschien vind je hier via HL wel iemand die je feedback kan geven.

 

Succes!

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.