• 0

Hoe boek je een ontvangst die zowel omzet als kosten verrekend

Goedenavond,

 

even een voorbeeld. Wij hebben een kassa systeem en de opbrengst krijgen wij elke keer over 2 dagen gestort. Nu heb ik bijvoorbeeld een bedrag van 300 euro aan opbrengst. In die 300 euro zitten transactiekosten ( bijvoorbeeld 5 euro) en btw in. Maar moet je dan in de bank 305 euro boeken aan opbrengst en 5 euro in de kosten doen? dus eigenlijk moet je denken dat er 305 euro binnen is gekomen ipv 300?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Nu heb ik bijvoorbeeld een bedrag van 300 euro aan opbrengst. [..] Maar moet je dan in de bank 305 euro boeken aan opbrengst en 5 euro in de kosten doen? dus eigenlijk moet je denken dat er 305 euro binnen is gekomen ipv 300?

Je schept misschien wat verwarring door te zeggen dat je 300 euro opbrengst hebt en vervolgens dat er 305 euro is 'binnengekomen'. Maar op zich denk ik dat je wel het juiste bedoelt.

 

Als je voor 305 euro aan spullen verkoopt, dan is je opbrengst 305 euro. En als je voor 5 euro transactiekosten hebt, dan zijn je kosten 5 euro. Per saldo komt er dan 300 euro binnen. Je boekt dus zowel opbrengst als kosten tegelijkertijd. En als je vervolgens de bankbetalingen verwerkt, boek je het bedrag van 300 euro weg tegen beide bedragen (+305 en -5).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.