Evruim 0 Posted October 26, 2018 Share Posted October 26, 2018 Hi allemaal, Ik heb een vraag. Ik ben zzp-er en heb privé een subsidie gekregen. Moet ik deze bij mijn belastbaar inkomen (winst uit onderneming) uit mijn onderneming optellen of komt het omdat ik het op mijn privérekening heb staan in box 3? Groetjes Link to post Share on other sites
0 henkh 299 Posted October 26, 2018 Share Posted October 26, 2018 In een heel ver verleden heb ik ooit Premie A op de aankoop van ons huis ontvangen. die moest ik wel als inkomen bijtellen (Het bleef ondanks dat toch een gouden regeling ;)) Later ook diverse subsidies ontvangen vanwege energie maatregelen maar die waren echt privé. En ja als je het op je spaarrekening zet dan valt het in box 3. Maar in 2019 worden de vrijstellingen daar ook weer voor verruimd. Leg het anders op je dak in de vorm van zonnepanelen. Het levert je veel meer rendement op en die panelen vallen niet in box 3 ;D Link to post Share on other sites
0 prinsrachid 474 Posted October 26, 2018 Share Posted October 26, 2018 een subsidie Wat voor een subsidie? Van wat voor instantie? Aan wie is de subsidie verstrekt in welke hoedanigheid? En waarvoor? The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe Link to post Share on other sites
0 Evruim 0 Posted October 27, 2018 Share Posted October 27, 2018 Het is een subsidie omdat ik gedeeltelijk terugkeer in het onderwijs naast mijn werkzaamheden als zzper. Een terugkeerbonus/ subsidie. Link to post Share on other sites
0 odeon 148 Posted October 27, 2018 Share Posted October 27, 2018 De bonus heeft dus niets te maken met je onderneming. Dus geen winst uit onderneming, maar eventueel wel belast als inkomsten uit dienstbetrekking. (neem even voor het gemak aan dat je in dienstbetrekking gaat werken in het onderwijs) Ik zou het even bij de uitkerende instantie navragen of de bonus belast is. Link to post Share on other sites
Hi allemaal,
Ik heb een vraag. Ik ben zzp-er en heb privé een subsidie gekregen. Moet ik deze bij mijn belastbaar inkomen (winst uit onderneming) uit mijn onderneming optellen of komt het omdat ik het op mijn privérekening heb staan in box 3?
Groetjes