• 0

Zonneschermen plaatsen, mag de verhuurder of eigenaar weigeren?

In hoeverre mag een eigenaar of een verhuurder beperkingen opleggen tegen het aanbrengen van zonneschermen?

 

Afgelopen zomer is gebleken dat het veel te warm wordt en blijft in onze 5 naast elkaar gelegen werkruimtes.

 

 

Door de bouwwijze van mijn werkplaats in een verzamelgebouw komt er niet alleen heerlijk veel licht binnen, het wordt er erg snel warm en die warmte is eigenlijk niet weer weg te krijgen.

 

Tijdens de zomerse dagen liep de temperatuur makkelijk tot boven de 30 graden op en zelfs na een lekker koele nacht was het om 8 uur 's ochtends nog 27 graden.

 

Ik ben duidelijk minder productief als het warm is, maar bij een van mijn buren gingen zelfs zijn computers onderuit van de warmte en kon hij helemaal niet werken.

 

Komende zomer willen we (5 buren) een soort zonneschermen gaan plaatsen.

 

We hebben op zich prettig contact met de eigenaar maar hij wil ook nog wel eens dwars liggen.

De eigenaar woont naast ons pand en verhuurt het geheel aan onze verhuurder.

 

Mag een verhuurder of de eigenaar dit soort aanpassingen tegenhouden?

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

In hoeverre mag een eigenaar of een verhuurder beperkingen opleggen tegen het aanbrengen van zonneschermen?

Mag een verhuurder of de eigenaar dit soort aanpassingen tegenhouden?

 

Dat hangt af van de huurovereenkomst en voorwaarden.

Zie bijvoorbeeld art 12. van de Algemene Bepalingen huurovereenkomst kantoorruimte 2015.

 

Daarin worden "veranderingen aan de buitenzijde" uitdrukkelijk genoemd als iets waar je vooraf toestemming voor moet vragen aan verhuurder.

(Maar er staat ook dit: " Verhuurder zal de toestemming niet op onredelijke gronden onthouden.")

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.