• 0

Meer retouren met AfterPay of Klarna?

Beste collega's,

 

Ik ben eigenaar van een middelgrote kleding webshop.

 

Momenteel zitten we in dubio om Klarna te implementeren als betalingsmogelijkheid.

 

Nu is alleen de vraag;

Heeft iemand ervaring met het verschil in het aantal retouren NA het implementatie van Klarna/Afterpay?

 

Men zegt 20% meer verkopen te krijgen, echter kan ik me zo voorstellen dat je retour percentage ook met meer dan 20% zal stijgen wat aan het eind van de streep juist tot meer kosten zal leiden i.p.v. meer winst...?

 

[Modedit: titel aangepast.]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Denk dat het vooral afhangt van welk product je aanbiedt of het inderdaad conversieverhogend werkt. En daarmee ook welke invloed het heeft op retouren. Lijkt me een kwestie van uitproberen. Via Mollie kan je de optie eenvoudig toevoegen (nu een maand gratis geloof ik) en weer uit zetten. Het zal wel het aantal niet betalers verhogen maar dat is het risico van Klarna. Uiteraard is het daardoor relatief duur (€1,- + 3%), geld wat je niet terugkrijgt bij een retour. Dus de vraag op zich is zeer relevant.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste D.,

 

Hans verwoordt het belangrijkste al: Het gaat heel erg afhankelijk zijn van jouw producten en klantenkring wat het effect gaat zijn. Je zult vast generieke cijfers kunnen vinden online, maar het gaat je geen echte duidelijkheid geven. Dit zul je een paar maanden moeten uitproberen om te zien wat het verschil aan effectiviteit is tussen AfterPay/Klarna en andere verkopen.

 

Succes. Ben wel benieuwd wat het effect in jouw situatie uiteindelijk was. Positief of negatief?

Wil je een ervaren ondernemer op speed-dial hebben als je tegen complexe problemen aanloopt bij het ondernemen? Advies en ondersteuning voor ondernemers en bedrijven bij o.a. conflicten, strategische samenwerkingen, waarderingen, acquisities, investeringen en overnames (via Newmatter).

 

De Kennisbank voor investeerders over investeren!

Link naar reactie
  • 0
Het zal wel het aantal niet betalers verhogen maar dat is het risico van Klarna.
Mollie rekent kosten voor terugbetalingen via andere betaalmethoden. Is Klarna daar van uitgesloten?

 

Waar komen jouw (jullie) klanten vandaan en accepteer je ook creditcard-betalingen?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mollie rekent kosten voor terugbetalingen via andere betaalmethoden. Is Klarna daar van uitgesloten?

 

Neem aan dat terugbetalen minder of geen ding is als de klant achteraf betaalt. Als een goed niet bevalt zal hij ontbinden voor hij betaalt. Of begrijp ik je punt niet?

Maar inderdaad als Mollie kosten rekent (kan dat nergens snel vinden) voor het terugstorten komen die kosten er nog bovenop. Neem aan dat die relatief gering zijn ten opzichte van de €1,- +3%.

Link naar reactie
  • 0

Beste D.,

 

Hans verwoordt het belangrijkste al: Het gaat heel erg afhankelijk zijn van jouw producten en klantenkring wat het effect gaat zijn. Je zult vast generieke cijfers kunnen vinden online, maar het gaat je geen echte duidelijkheid geven. Dit zul je een paar maanden moeten uitproberen om te zien wat het verschil aan effectiviteit is tussen AfterPay/Klarna en andere verkopen.

 

Succes. Ben wel benieuwd wat het effect in jouw situatie uiteindelijk was. Positief of negatief?

 

Afhankelijk van de producten die ik verkoop en klantenkring? Wellicht bedoel je doelgroep?

Dat zijn mannen tussen 18 en 38 en ik verkoop kleding.

 

Maar generieke cijfers kon ik niet online vinden, om deze reden vroeg ik of mensen met kleding webshops hier wellicht ervaring hadden met afterpay.

Ik ga er namelijk juist wel van uit dat dit wel min of meer gelijk zal zijn voor alle kledingwebshops.

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Het lijkt erop alsof Mollie €0.25 rekent voor een terugboeking.
Voor de kosten hoef je het dus niet te laten.

Er word inderdaad geadverteerd met 20% meer sales/omzet.
En dat alleen door Klarna even aan te zetten. Lijkt me wat kort door de bocht..

Als mensen echt iets willen (en het geld hebben) dan rekenen vaak gewoon direct af.
Misschien gebruiken sommige mensen Klarna wel omdat ze de webwinkel niet helemaal vertrouwen. Zou ook kunnen. 
Uitgesteld betalen kan ze dan net over de streep trekken.

Ik zou hem gewoon even aanzetten voor een maand of 2 en kijken wat er gebeurt.

 

mollie.jpg

aangepast door pinacce

Pin Accessoires |  Verifone Accessoires | Vx680 Accessoires
De online webwinkel voor accessoires & onderdelen voor mobiele betaalautomaten.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik zie veel dat jouw klant het zal waarderen als je achteraf betalen aanbied. Echter zal de klant deze optie selecteren, meerdere maten bestellen, de maten die niet passen retour sturen en dan het verschil tussen die twee bedragen overmaken.

 

Ik denk dat je retouren dus gaan toenemen. Echter heb je wettelijk een verplichting om een optie tot achteraf betalen aan te bieden in een webwinkel, heb je daar ook al over nagedacht?

aangepast door DannyvdM
Link naar reactie
  • 0

Die wettelijke verplichting is flinterdun omdat je er via een individuele overeenkomst van mag afwijken. Je mag dus met je klant overeenkomen 100% voorruit te betalen.

Deze wettelijke eis heeft alle kenmerken van een papieren tijger.. het overgrote deel van de consumenten betaald gewoon "blind" vooraf. Toezicht en handhaving erop ligt dicht bij 0. Zelfs klarna en afterpay gebruiken dit totaal niet in hun marketing.

Daarnaast is het ook heel eenvoudig om klanten de mogelijkheid te geven om geld op je bankrekening te laten storten ovv een bestelnummer o.i.d. daar heb je geen afterpay of klarna voor nodig.

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, DannyvdM zei:

Ik denk dat je retouren dus gaan toenemen. Echter heb je wettelijk een verplichting om een optie tot achteraf betalen aan te bieden in een webwinkel, heb je daar ook al over nagedacht?

 

Dat mag ook via b.v, het aanbieden van de mogelijkheid de order te komen ophalen.

Is voor de meeste klanten geen optie maar daarmee voldoe je dus ook al daaraan.

15 uur geleden, Roel J zei:


Daarnaast is het ook heel eenvoudig om klanten de mogelijkheid te geven om geld op je bankrekening te laten storten ovv een bestelnummer o.i.d. daar heb je geen afterpay of klarna voor nodig.

maar daarmee neem je een flink financieel risico en haal je jezelf erg veel werk op de nek.

Bij afterpay of klarna ben je (vrijwel) gegarandeerd van dat je je geld krijgt en heb je verder niks meer mee te maken, dus geen gedoe met herinneringen, aanmaningen, rechtszaken en risico dat je je geld nooit krijgt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.