Jump to content
D. Post

Meer retouren met AfterPay of Klarna?

Recommended Posts

Beste collega's,

 

Ik ben eigenaar van een middelgrote kleding webshop.

 

Momenteel zitten we in dubio om Klarna te implementeren als betalingsmogelijkheid.

 

Nu is alleen de vraag;

Heeft iemand ervaring met het verschil in het aantal retouren NA het implementatie van Klarna/Afterpay?

 

Men zegt 20% meer verkopen te krijgen, echter kan ik me zo voorstellen dat je retour percentage ook met meer dan 20% zal stijgen wat aan het eind van de streep juist tot meer kosten zal leiden i.p.v. meer winst...?

 

[Modedit: titel aangepast.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het vooral afhangt van welk product je aanbiedt of het inderdaad conversieverhogend werkt. En daarmee ook welke invloed het heeft op retouren. Lijkt me een kwestie van uitproberen. Via Mollie kan je de optie eenvoudig toevoegen (nu een maand gratis geloof ik) en weer uit zetten. Het zal wel het aantal niet betalers verhogen maar dat is het risico van Klarna. Uiteraard is het daardoor relatief duur (€1,- + 3%), geld wat je niet terugkrijgt bij een retour. Dus de vraag op zich is zeer relevant.

 


Kemdirect Toiletvloeistof en reinigers voor caravan, camper en boot.

Sparringpartner voor IE en marketing (zie Inventigator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste D.,

 

Hans verwoordt het belangrijkste al: Het gaat heel erg afhankelijk zijn van jouw producten en klantenkring wat het effect gaat zijn. Je zult vast generieke cijfers kunnen vinden online, maar het gaat je geen echte duidelijkheid geven. Dit zul je een paar maanden moeten uitproberen om te zien wat het verschil aan effectiviteit is tussen AfterPay/Klarna en andere verkopen.

 

Succes. Ben wel benieuwd wat het effect in jouw situatie uiteindelijk was. Positief of negatief?


Advies en ondersteuning voor ondernemers en bedrijven bij o.a. conflicten, strategische samenwerkingen, waarderingen, acquisities, investeringen en overnames (via Newmatter).

 

De Kennisbank voor investeerders over investeren!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het zal wel het aantal niet betalers verhogen maar dat is het risico van Klarna.
Mollie rekent kosten voor terugbetalingen via andere betaalmethoden. Is Klarna daar van uitgesloten?

 

Waar komen jouw (jullie) klanten vandaan en accepteer je ook creditcard-betalingen?

 

Groet,

 

Highio

 


HelikopterLandingsplaats...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mollie rekent kosten voor terugbetalingen via andere betaalmethoden. Is Klarna daar van uitgesloten?

 

Neem aan dat terugbetalen minder of geen ding is als de klant achteraf betaalt. Als een goed niet bevalt zal hij ontbinden voor hij betaalt. Of begrijp ik je punt niet?

Maar inderdaad als Mollie kosten rekent (kan dat nergens snel vinden) voor het terugstorten komen die kosten er nog bovenop. Neem aan dat die relatief gering zijn ten opzichte van de €1,- +3%.


Kemdirect Toiletvloeistof en reinigers voor caravan, camper en boot.

Sparringpartner voor IE en marketing (zie Inventigator)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste D.,

 

Hans verwoordt het belangrijkste al: Het gaat heel erg afhankelijk zijn van jouw producten en klantenkring wat het effect gaat zijn. Je zult vast generieke cijfers kunnen vinden online, maar het gaat je geen echte duidelijkheid geven. Dit zul je een paar maanden moeten uitproberen om te zien wat het verschil aan effectiviteit is tussen AfterPay/Klarna en andere verkopen.

 

Succes. Ben wel benieuwd wat het effect in jouw situatie uiteindelijk was. Positief of negatief?

 

Afhankelijk van de producten die ik verkoop en klantenkring? Wellicht bedoel je doelgroep?

Dat zijn mannen tussen 18 en 38 en ik verkoop kleding.

 

Maar generieke cijfers kon ik niet online vinden, om deze reden vroeg ik of mensen met kleding webshops hier wellicht ervaring hadden met afterpay.

Ik ga er namelijk juist wel van uit dat dit wel min of meer gelijk zal zijn voor alle kledingwebshops.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop alsof Mollie €0.25 rekent voor een terugboeking.
Voor de kosten hoef je het dus niet te laten.

Er word inderdaad geadverteerd met 20% meer sales/omzet.
En dat alleen door Klarna even aan te zetten. Lijkt me wat kort door de bocht..

Als mensen echt iets willen (en het geld hebben) dan rekenen vaak gewoon direct af.
Misschien gebruiken sommige mensen Klarna wel omdat ze de webwinkel niet helemaal vertrouwen. Zou ook kunnen. 
Uitgesteld betalen kan ze dan net over de streep trekken.

Ik zou hem gewoon even aanzetten voor een maand of 2 en kijken wat er gebeurt.

 

mollie.jpg

Edited by pinacce

Pin Accessoires |  Verifone Accessoires | Vx680 Accessoires
De online webwinkel voor accessoires & onderdelen voor mobiele betaalautomaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal per productsoort verschillen denk ik. Misschien dat je met kleding en achteraf betalen inderdaad sneller meerdere maten zal bestellen.

 

In onze branche merk ik totaal geen verschil in aantal retouren.


Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie veel dat jouw klant het zal waarderen als je achteraf betalen aanbied. Echter zal de klant deze optie selecteren, meerdere maten bestellen, de maten die niet passen retour sturen en dan het verschil tussen die twee bedragen overmaken.

 

Ik denk dat je retouren dus gaan toenemen. Echter heb je wettelijk een verplichting om een optie tot achteraf betalen aan te bieden in een webwinkel, heb je daar ook al over nagedacht?

Edited by DannyvdM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wettelijke verplichting is flinterdun omdat je er via een individuele overeenkomst van mag afwijken. Je mag dus met je klant overeenkomen 100% voorruit te betalen.

Deze wettelijke eis heeft alle kenmerken van een papieren tijger.. het overgrote deel van de consumenten betaald gewoon "blind" vooraf. Toezicht en handhaving erop ligt dicht bij 0. Zelfs klarna en afterpay gebruiken dit totaal niet in hun marketing.

Daarnaast is het ook heel eenvoudig om klanten de mogelijkheid te geven om geld op je bankrekening te laten storten ovv een bestelnummer o.i.d. daar heb je geen afterpay of klarna voor nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 uur geleden, DannyvdM zei:

Ik denk dat je retouren dus gaan toenemen. Echter heb je wettelijk een verplichting om een optie tot achteraf betalen aan te bieden in een webwinkel, heb je daar ook al over nagedacht?

 

Dat mag ook via b.v, het aanbieden van de mogelijkheid de order te komen ophalen.

Is voor de meeste klanten geen optie maar daarmee voldoe je dus ook al daaraan.

15 uur geleden, Roel J zei:


Daarnaast is het ook heel eenvoudig om klanten de mogelijkheid te geven om geld op je bankrekening te laten storten ovv een bestelnummer o.i.d. daar heb je geen afterpay of klarna voor nodig.

maar daarmee neem je een flink financieel risico en haal je jezelf erg veel werk op de nek.

Bij afterpay of klarna ben je (vrijwel) gegarandeerd van dat je je geld krijgt en heb je verder niks meer mee te maken, dus geen gedoe met herinneringen, aanmaningen, rechtszaken en risico dat je je geld nooit krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept