• 0

Bedrijfsfitness vervoer

goedemorgen,

 

Via de werkgever is de mogelijkheid geboden voor bedrijfsfitness. De werkgever betaalt het fitnessabonnement de kosten worden verrekend met het brutoloon van de werknemers. Op deze manier probeert de Belastingdienst het sportgedrag van werkend Nederland te stimuleren.

 

Maar hoe ziet het met het vervoer naar de sportschool? De betreffende sportschool zit op 5 kilometer van de bedrijfslocatie. Is het mogelijk om met een auto van de zaak (zonder bijtelling) de reis naar de sportschool op een belastingtechnisch verantwoorde manier te maken?

 

Maakt het daarbij uit wanneer er gebruik wordt gemaakt van bedrijfsfitness. Voor, tijdens of na werktijd? Maakt het uit of de werkgever toestemming geeft om de auto voor deze reis te gebruiken?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat bedoel je nou precies met je vraag...?

 

"een auto van de zaak (zonder bijtelling)" gebruiken voor een rit naar de (door de werkgever betaalde) sportschool...

 

Is het een auto die geen bijtelling heeft omdat deze niet (of bijna niet) privé gebruikt wordt?

Dan denk ik toch wel dat de kilometers naar de sportschool privékilometers zijn, want je kan (lijkt mij) toch moeilijk beweren dat je daar aan het werk bent.

 

En dus komt de "geen bijtelling" misschien in gevaar, mocht je daar vaak naar toe rijden. ALS je dat bedoelt dan...

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je nou precies met je vraag...?

 

 

Het gaat om een auto waarover geen bijtelling wordt betaald. Indien er geen bijtelling betaald wordt mag niet (of met een sluitende rittenregistratie niet meer dan 500km op jaarbasis) privé gereden worden.

 

Mijn vraag is of de rit naar de sportschool op een bepaalde manier en onder bepaalde voorwaarden kan worden gezien als zakelijke kilometers.

 

Kan de rit naar de sportschool onder bepaalde voorwaarden (bijvoorbeeld wanneer het onder werktijd plaatsvindt) worden gezien als zakelijke kilometers. Bijvoorbeeld wanneer mijn werkgever van mening is dat sporten bijdraagt aan een verbeterde arbeidsprestatie en mij om die reden onder werktijd toe staat te sporten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.