Vragen om geld/investeringen, is dat niet in strijd met oa de forumregels...?

Aanbevolen berichten

Ja, maar dat doet vraagsteller niet. De vraag is" Hoe (of waar) kom ik aan startkapitaal", en die vraag mag gewoon gesteld en beantwoord worden.

Sure... Iemand die aangeeft 20k nodig te hebben, maar dit niet via de geijkte wegen kan krijgen, noch bij familie en vrienden. Goh, waarom zou hij deze vraag op een ondernemersforum stellen...

 

 

Zoek een partij die wilt investeren!

 

Oh, en terloops ook nog aangeeft dat het geen risicovolle investering is. GEEF GELD!

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Goh, waarom zou hij deze vraag op een ondernemersforum stellen...

Omdat hij een investeerder zoekt. Zolang er niet op dit forum direct geleurd wordt naar geld is dat geoorloofd en tot nu toe zijn alle reacties daar ook op gebaseerd

 

Zou hij een investeerder zoeken onder de leden of lezers van dit forum dan wens ik hem daar veel succes mee, maar ik vermoed niet dat veel lezers hier warm worden van zijn verhaal, zeker niet nadat blijkt dat er al een afwijzing bij Qredits is.

 

Vervolgens krijgt hij dan tips waar hij nog wel terecht kan, zoals het FFF-netwerk dat Marco benoemt. Goed advies voor vraagsteller en nuttig voor toekomstige lezers

 

GEEF GELD!

Zodra dat openlijk gebeurt volgt er moderatie. Tot die tijd is er niets aan de hand :)

 

Ik zou dan ook heel graag een financiering willen. Waar kan ik het beste lenen?

Prima forumvraag

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Kom op Norbert, zelfs Stevie Wonder ziet nog dat hij gewoon hoopt op een PM-tje van een ondernemer die wel iets ziet in een 'risicoloze investering die binnen no-time weer is terugverdiend'.

 

Hij vraag niet om geld nee, alleen of iemand heel toevallig nog een investeerder weet... ;D

 

 

Ik ben er 100% zeker van dat mijn onderneming een succes wordt. Ik zou dan ook heel graag een financiering willen.

Het is geen risicovolle investering. Ik weet zeker dat ik minimaal 5000 pm haal. In de branche waar ik in ga werken is er veel vraag.

Ik hoef verder geen advies over hoe ik het moet aanpakken. Ik heb ruim 10 jaar ervaring en weet hoe het werkt. Zoek een partij die wilt investeren!

 

Uit de forumregels:

Je kunt op higherlevel.nl dus geen berichten plaatsen waarin je om (...) investeerders vraagt.

 

Prima forumvraag

Ok dan!

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Kom op Norbert, zelfs Stevie Wonder ziet nog dat hij gewoon hoopt op een PM-tje van een ondernemer die wel iets ziet in een 'risicoloze investering die binnen no-time weer is terugverdiend'.

 

Hij is dus eigenlijk op zoek naar een echte fool. :)

Friends en family had hij al gehad, dus dat rest nu dan.

 

Zal hij hier toch niet vinden, lijkt mij...

"What, me worry?"

Link naar reactie

ik ben het in dit geval wel met TS eens eigenlijk

Fijn voor jullie ;D

 

FF serieus: in dit geval vraagt de vraagsteller niet rechtstreeks om geld, maar wordt het kennelijk wel gesuggereerd.

 

Iedere startpost die - vermeend - op het randje is van de forumregels vergt een afweging van motieven van vraagsteller en relevantie van de discussie voor andere toekomstige lezers

 

Bij die afweging ga ik meestal uit van goede bedoelingen. Best kans dat ik dan 9 van de 10 keer teleurgesteld wordt en achteraf een andere aap uit de mouw komt. Je kunt dan allemaal hard roepen "zie je wel!" maar uiteindelijk heb ik dat liever dan ze alle 10 moeten sluiten en daarbij ook die ene legitieme vraagsteller moet afwijzen.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Jaja, moderatie volgen is ook een vak of kunst. Lekker vriendelijk en welkom. Als ondernemer geloven we toch allemaal in eigen kunnen en zijn we toch allemaal lekker eigenwijs!?

 

Kritisch zijn is gewenst, maar of dat ook geldt voor afpissen van nieuwe leden en openingsberichten?

 

Weekendgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.