Inzicht in karma: mogelijk? gewenst?

Aanbevolen berichten

In de URL in je profiel moet bij de betreffende link nog even &start=??? toegevoegd worden, anders gaat het in draadjes met meerdere pagina's niet goed en kom je op de topicstart uit.

 

Was dat over mij?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

In de URL in je profiel moet bij de betreffende link nog even &start=??? toegevoegd worden, anders gaat het in draadjes met meerdere pagina's niet goed en kom je op de topicstart uit.

 

Het was iets complexer dan dit (die start= zat er al in, alleen dan weet je nog steeds niet op welke pagina het bericht staat, dus dat wordt nu dynamisch bekeken en berekend wanneer de URL aangeklikt wordt), maar het zit erin! :)

Link naar reactie

Ik weet niet of kneusjes wel didactisch verantwoord zijn. Liever zou ik een berispende tekst vergezeld laten gaan van een reusje ter aanmoediging, maar bij reusjes kun je geen uitleg geven :-(

 

Tuurlijk wel, je hebt toch mail, PM's en de mogelijkheid een bericht in dat topic achter te laten?

 

Het uitdelen van een reus of kneus moet niet teveel tijd kosten, dus een reus is nu 1 seconde en een kneus is afhankelijk van je toelichting, iets wat belangrijk is omdat anoniem kneuzen weinig leerzaam was. Maar voor het overige graag zo min mogelijk vertraging.

Link naar reactie

Het uitdelen van een reus of kneus moet niet teveel tijd kosten, dus een reus is nu 1 seconde en een kneus is afhankelijk van je toelichting, iets wat belangrijk is omdat anoniem kneuzen weinig leerzaam was. Maar voor het overige graag zo min mogelijk vertraging.

 

1.2 seconde. Je kan niet zien van wie je een reus krijgt, en dat is goed. Sommige mensen zouden zich geremd voelen om reuzen uit te delen, anderen zouden het doen om bij iemand in het gevlei te komen.

Bij de kneuzen kan iemand er voor kiezen om z'n naam te vermelden.

 

ps: Jeroen, hoe kan het dat een reus bij jou 1.2 seconde duurt en bij Nils maar 1.1?

 

Link naar reactie

die van jou was 0.6. En ik bedoelde het omgekeerd, en ik denk er 0.01 seconde over na, dus daar kan het echt niet aan liggen :-P

 

Ik denk uberhaupt niet na. Verdomd lastig dat ik dat na het feit bij kneusjes wel moet doen en blij dat het bij reusjes niet hoeft. Met het risico je valselijk te beschuldigen: probeer je nou het karma-systeem definitief te ondermijnen door mij een reusje te geven op m'n vorige opmerking in dit draadje ;)

 

Jammer trouwens dat er niet gekozen is voor een 'karma' systeem voor posts in plaats van personen a la tweakers en slashdot.

Link naar reactie

Willemj: dat werkt alleen wanneer het beoordelen van topics echt tot één van de hoofdfuncties wordt verheven. En wanneer het heel veel gebeurd. Hier is dat niet te doen, omdat het belangrijkste gewoon de lopende topics zijn. Ik heb liever dat er een goede reply komt in een topic, dan dat het topic een hele mooie score krijgt maar geen inhoudelijke reacties.

Link naar reactie

Ja, er wordt niet meer in het wilde weg gekneusd. Ik ik vind het zelf erg pretten te weten wanneer ik iemand op de tegen gestaan heb en waarom. Dan kan ik daar wat aan doen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ik surf even op het forum en zie meerdere topics met dit onderwerp. In beide topics geven diverse leden aan niet helemaal blij te zijn met hun huidige Karma of de inzicht in de manier waarop die tot stand is gekomen. .....je ziet dat inmiddels veel leden aardig in Karma doorgestoten zijn. ;)

 

Kijken jullie ook naar de verhouding Karma/aantal reacties? Als maatgever van doelgerichtheid van een lid op dit forum?

 

Ik ben i.i.g. bezig die verhouding behoorlijk scheef te laten groeien door reacties te plaatsen die geen kneusje en geen reusje waard zijn.

 

(de onderwerpen waar ik iets toe kan voegen zijn schaars, so be it!)

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik surf even op het forum en zie meerdere topics met dit onderwerp.

 

Inderdaad… Zo heb je ook kunnen lezen dat "karma" met name een gimmick is op fora en zo ook op Higherlevel.nl Omdat er veel voors en tegens m.b.t. karma waren, met name omdat men geen inzicht heeft waarom een reus ontvangen is (zie discussies die hierover in het verleden gehouden zijn), is medio dit jaar hierin technisch een verandering gekomen.

 

Reuzen werkt hetzelfde maar bij een kneus moet je een korte omschrijving geven. De ontvanger ziet vervolgens voor welke reactie hij/zij een kneus heeft gekregen met de omschrijving.

 

 

Kijken jullie ook naar de verhouding Karma/aantal reacties? Als maatgever van doelgerichtheid van een lid op dit forum? Ik ben i.i.g. bezig die verhouding behoorlijk scheef te laten groeien door reacties te plaatsen die geen kneusje en geen reusje waard zijn.

Zie ook andere discussies hierover. Doelgerichtheid heeft geen verhouding tot karma - scheeftrekken is qua inhoudelijke bijdragen geen graadmeter.

Personen die actief én inhoudelijk deelnemen aan HL zullen in verhouding een hoog karma-gehalte hebben.

 

(de onderwerpen waar ik iets toe kan voegen zijn schaars, so be it!)

 

En afentoe heb je zin om "zomaar" iets te plaatsen (zoals in dit topic) ;D Maar..... ik zie sinds je registratie 2006 ook inhoudelijke bijdragen van jouw hand ;)

Kortom... Karma op zich heeft én hoeft niet voor iedereen zoveel betekenis te hebben.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Zoals velen hebben gezien is mijn Karmaoverzicht als een pudding in elkaar gezakt. Wanneer je een kneus krijgt, moeten mensen ook en reden op geven, maar een groot aantal van deze redenen kan ik gewoon niets mee, omdat het een losse zin is op iets groters. Het is vergelijkbaar als met een boek waar dan een bladzijde uit mist waardoor het geheel niet meer te begrijpen is. Persoonlijk vind ik dat jammer. Is er geen manier om de beredenering bij kneusjes uitdelen, beter in te zetten, zodat je ook echt een feedback kunt ontvangen en daarmee iets doen? Want sommige dingen kan ik echt niet veel mee, tot mijn spijt.

Link naar reactie

Ik zie zelf dat ik op +6 sta, is het ook mogelijk om hier -100 van te maken.

 

Over het algemeen ben ik niet positief en meestal sarcatisch en vol zelf spot. Lijkt allemaal niet te helpen. ??? Graag meer kneuzen voor mij, ik heb nog niemand met -100 gezien dus is het toch apart.... mag ik als eerste...

 

Mischien een ander topic openen, bezorg mij een "BAD KARMA"

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.