• 0

Toepassing warenwet op tweedehands kleding?

Ik hoop dat iemand hier misschien al ervaring heeft met wetten en regelgeving omtrent tweedehands kleding? Ik wil graag een tweedehands kledingzaak starten in Den Haag. Stukken over de warenwet textiel zijn terug te vinden maar het lijkt me niet dat die van toepassing zijn op tweedehands? (Etiketten met verwerkte stoffen en brandveiligheid zouden verantwoording zijn van de verkoper wanneer het product in het buitenland is geproduceerd).

 

Iemand die me aan een link of tip kan helpen? Alvast heel hartelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stukken over de warenwet textiel zijn terug te vinden maar het lijkt me niet dat die van toepassing zijn op tweedehands?

Dat lijkt mij van wel.

 

Als uw redenering zou kloppen, dan is het wel heel makkelijk om de Warenwet te omzeilen ... importeer en verkoop nieuwe kleding als tweedehands en je bent nergens meer toe verplicht.

 

zie ook: Wetgeving produceren en verhandelen kleding en textiel

 

"Als bedrijf bent u verantwoordelijk voor de veiligheid van de producten die u produceert, importeert, of verhandelt. De Warenwet bepaalt dat u uitsluitend veilige producten op de markt mag brengen."

 

Nergens in de Wet wordt het woord nieuw en/of tweedehands en/of gebruikt genoemd. In uw geval verhandelt (verkoopt) u tweedehands/gebruikte/gedragen kleding. Misschien wilt u wel "tweedehands' kleding uit India of Bangladesh importeren en verkopen.

 

Overigens is tweedehands een aanduiding voor goederen die al bij iemand anders in eigendom zijn geweest. Dat betekent niet expliciet dat het product is 'gebruikt' of 'gedragen'.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.