• 0

Leaseauto en bijbetalen

Hallo experts!

 

Ik ben geen ondernemer, maar dit is bij uitstek wel de plaats waar ik mijn vraag kwijt kan!

 

Tot voor kort had ik een leaseauto bij m'n werkgever. Ik mocht een auto rijden voor 660 euro p/mdaan, maar wilde een auto van 760 p/maand. Ik betaalde dus 100 euro p/maand bij. De auto is geleased voor 48 maanden. De regeling was, dat als ik weg zou gaan, ik de resterende bijbetaling zou aflossen. Nu ga ik naar een andere werkgever en resteert er een bedrag van 32 maanden = 32 x 100 euro = 3200 euro.

 

Nu heeft mijn werkgever de auto op Leasetrader gezet voor de volle leaseprijs van 760 euro p/maand. Dit houdt in dat mijn werkgever dus én van mij 3200 euro ontvangt, én hij is de auto kwijt. Oftewel: hij gaat er op vooruit tenkoste van mij??

 

Is hij in z'n recht? Kan ik er wat van zeggen? Kan de schuld komen te vervallen? Wie-o-wie heeft er antwoord!

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

De regeling die je hebt getroffen, heeft betrekking op jouw verplichting om die € 100,-- per maand bij te betalen over de gehele periode van 48 maanden, ook bij vroegtijdig vertrek. Ik neem aan dat er niets geregeld is over het verdere handelen van jouw wergever m.b.t. dit leasecontract. Dus formeel juridisch heb jij die verplichting ongeacht eventuele deals die jouw werkgever nog voor deze auto kan sluiten.

 

ID

Link naar reactie
  • 0

Tja, 'contract is contract' natuurlijk... als je er letterlijk voor getekend hebt bij vertrek 100 euro per resterende maand te betalen zonder verdere voorwaarden lijkt me het lastig daar iets aan te doen.

 

Leaseauto's geven wel vaker narigheid bij vertrek, soms gaat daar dusdanig veel geld mee gepaard dat men helemaal niet meer kan vertrekken (volledige lease aflossen over 3 jaar etc).

 

Overigens zou ik het wel vrij onbeschoft vinden als je ex-werkgever je aan deze deal houdt nadat de lease doorgezet is naar een ander.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp jouw frustratie, maar draai het eens om.

Jouw baas zit mogelijk langere tjd met een extra auto opgescheept waar hij flink voor moet betalen.

Zolang er geen economische bestuurder is van deze auto legt hij er dus per maand 660 euro op toe.

En in het slechtse geval is dat dan 32 keer 660 euro.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.