[Artikel] KvK start Online Dialoog over openbaarheid van het handelsregister

Aanbevolen berichten

Retired Mod     7,5k 1439

KvK start het Online Data Dialoog Platform over data dillema's

 

Korte samenvatting:

Onderdeel van het persbericht over het stoppen met verstrekken van telefoonnummers in adresbestanden was ook de aankodigingen is ook een ander initiatief aangekondigd:

 

Vanaf 8 november is het Online Data Dialoog Platform live. Iedereen kan hier meedenken over oplossingen van dilemma’s die spelen bij het thema ‘Openbaarheid van het Handelsregister’. Begin 2019 organiseert KVK een Data Summit.

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Deze ontwikkeling vind ik eigenlijk een veel belangrijker dan de aankondiging dat Kvk stopt met telefoonnummers verstrekken.

 

Dit is het nieuwe platform www.kvk.nl/datadilemmas.

Op dit moment staat er nog maar 1 dilemma op, maar wel een interessant dilemma.

 

Dilemma #1 -

Ik wil andere ondernemers kunnen benaderen... maar dan doen andere ondernemers dat bij mij ook

 

je kunt al aangedragen ideeën steunen of zelf een idee toevoegen.

 

Link naar het artikel :
Link naar reactie

 

Op zich goed initiatief, maar de vraag en beide uitdagingen zijn wat slordig en haastig geformuleerd.

 

Dilemma #1 - Ik wil andere ondernemers kunnen benaderen... maar dan doen andere ondernemers dat bij mij ook...

 

Uitdaging

 

[*] KVK host een bel-me-niet register voor ondernemers

[*] Geen bestanden met nieuwe inschrijvingen mee verkopen

De openbaarheid van het handelsregister is niet dienstbaar aan wederzijdse commercie (al wordt het daar ook voor gebruikt) maar is een openbaar identificatiemiddel om vast te stellen of ondernemers als zodanig bekend staan.

 

Het probleem is niet zozeer dat ondernemers elkaar benaderen; het probleem is dat de adresdata ook door dubieuze dienstverleners gebruikt worden die lak hebben aan Bel-Me-Niet Registers. Daar treedt niemand tegen op.

 

Wat betekent: Geen bestanden met nieuwe inschrijvingen mee verkopen? Is daar een R weggevallen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.