• 0

BTW bij inhuur via uitzendbureau

Als personal trainer moet ik werken met zowel laag als hoog btw tarief.

Ik moet in principe 6% rekenen, tenzij de klant al lid is van het sportcentrum waar gesport is of wanneer we buiten trainen. Dan is het 21%.

 

Nu word ik ook ingehuurd door een bedrijf om bij hun op locatie training te geven aan de werknemers. Dit loopt via Startpeople.Ik zie dat er op deze factuur 21% gerekend word voor mijn uren.

Klopt dit? Moet dit niet 6% zijn?

 

Ik zou hier graag opheldering over krijgen en kijk uit naar jullie antwoorden.

 

Bij voorbaat dank,

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste dnhems,

 

Begrijp ik goed dat het uitzendbureau factureert aan het bedrijf en het uitzendbureau vervolgens aan jou uitbetaald?

 

Een uitzendbureau rekent in principe altijd 21%, ook al zijn de diensten, als ze zonder tussenkomst van

een uitzendbureau zouden worden gefactureerd lager belast of vrijgesteld.

 

Als het bedrijf de BTW kan verrekenen, maakt het weinig uit of er met 21% of 6% wordt gefactureerd.

 

Odeon

 

 

Link naar reactie
  • 0
Nu word ik ook ingehuurd door een bedrijf om bij hun op locatie training te geven aan de werknemers. Dit loopt via Startpeople.Ik zie dat er op deze factuur 21% gerekend word voor mijn uren.

Klopt dit? Moet dit niet 6% zijn?

 

Als je deze dienst rechtsteeks zonder uitzendbureau zou aanbieden valt deze toch ook in 21% tarief

 

 

Sportlessen, instructies of begeleiding die niet in combinatie met de terbeschikkingstelling van een sportaccommodatie gegeven worden, vallen onder het 21%-tarief.

bron: belastingdienst

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.