• 0

Verkoop auto van BV aan DGA, hoeveel maanden garantie kan ik geven?

Hallo Allemaal,

 

Ik heb op veel plekken gezocht maar over dit specifieke onderwerp nog niet zoveel kunnen vinden.

Ik heb jarenlang met veel plezier een plugin hybride gereden. Deze auto is destijds op de BV aangeschaft. Nu de 0% bijtelling is afgelopen verkoop ik de auto aan privé. Auto is getaxeerd door de dealer en de waarde is dus bepaald.

 

Bij het maken van de factuur vroeg ik me af of ik 6 of 12 maanden garantie kan geven op de auto en of ik dat op de factuur moet vermelden?

 

Is er iemand die eerder met dit bijltje gehakt heeft?

 

gr, Remco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

garantie op een 5 jaar oude auto? dat krijg je van de dealer ook niet..

 

Jou bv heeft helemaal de expertise niet om vast te stellen of de auto technisch in orde is.

Het geven van (onvoorwaardelijke) garantie lijkt mij onzakelijk

 

Als jij technische problemen wilt voorkomen moet je een aankoopkeuring laten doen door de ANWB of je eigen garage dan weet je welke kosten eraan komen. Dan kun je met een technisch rapport in de hand ofwel de aanschafprijs verlagen ofwel eerst alle reparaties laten uitvoeren.

 

Je kunt ook de garage vragen of zijn de auto technisch verkoop klaar kunnen maken en wat dat kost. Als zij dan bereid zijn om na die reparaties 6 of 12 maanden garantie te geven dan kun je die bij verkoop overdragen, wel even dubbelchecken met de garage dat de garantie ook geldt na overschrijving op jou naam.

Link naar reactie
  • 1
Op 12-11-2018 om 20:18, Rembo zei:

Bij het maken van de factuur vroeg ik me af of ik 6 of 12 maanden garantie kan geven op de auto en of ik dat op de factuur moet vermelden?

0 maanden ... en dat op de factuur vermelden!

 

Verkoop van de eigen bedrijfsauto aan privé en dan om garantie vragen?

Garantie krijg je, behoudens een drietal maanden van garagebedrijven, van andere verkopers ook niet.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 12-11-2018 om 20:35, Roel J zei:

garantie op een 5 jaar oude auto? dat krijg je van de dealer ook niet..

 

Die krijg je niet, maar kun je wel kopen. Denk aan occasions met en zonder 6 maanden BOVAG garantie. Je kunt de auto dus niet voor een meeneemprijs verpatsen aan jezelf en dan ook nog eens gratis garantie geven, want dat is onzakelijk. Eventuele garanties zouden verdisconteerd moeten worden in de prijs, net als elke andere verkopende partij dat zou doen.  Een goed bestuurder zorgt daarnaast dat de BV het garantierisico kan dragen, of koopt het risico af via bijvoorbeeld een autodealer.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.