• 0

wijziging bedrijfsnaam kost 30,-- bij kpn

Ik heb de bedrijfsnaam van mijn (beheer) bv gewijzigd. Daarna heb ik netjes een brief gestuurd aan alle relatie's. Van de kpn kreeg ik de brief terug met een contractsovername formulier erbij. Op zich vind ik het nog niet zo'n probleem om dat in te vullen maar ik weet dat bij de kpn alles geld kost. Dus even gebeld wat dat ging kosten (dat stond er niet bij). Dat geintje kost 30,-- . Voor zowel mijn mobiel als vaste net gaat dat dus € 60,-- kosten. Ik zie al dat ik mijn klanten een rekening ga sturen als ze me een naamswijziging sturen :o . Voor de goede orde: de contractant blijft hetzelfde alleen de naam wordt (iets) gewijzigd. Voor mij maakt het niets uit, de bedrijfsnaam staat niet vermeld in de gids. Van mij mogen ze de fakturen gewoon op de oude naam blijven sturen. Maar raar vind ik het wel.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb eertijds KPN ook op de hoogte gesteld van een gewijzigde handelsnaam. Ik werd gecconfronteerd met dezelfde ellende: kosten plus een contractsovernameformulier. Omdat ik geen zin had in kosten en de implicaties van het invullen van het contractsovernameformulier niet kon overzien. Je tekent dan voor allerlei kleine letters (die ik niet ga lezen), waarin zou kunnen staan dat ik opnieuw aan de minimumcontarctsduur gebonden ben. Ik heb het gelaten voor wat het is.

 

De grap is nu dat in het ene geval dat ik een aanmaning van kpn mocht ontvangen in verband met deze aaansluiting wel de juiste gegevens vermeld waren.

 

Dus: ze kunnen het wel, maar het zijn zuigers

Link naar reactie
  • 0

hey voor die 30 euro is het geen geld. Enige tijd geleden heb ik de vaste aansluiting van mijn ouders overgenomen toen ik uit huis verhuisde. Adresgegevens wijzigen en telefoonaansluiting verhuizen (ander huis, andere centrale) waren geheel kosteloos, maar toen ik het contract ook op mijn naam wilde zetten koste dat heel veel geld (ging over de 100 euro als ik me niet vergis).

 

Nu is het vreemde dat ik wel de factuur op mijn naam kon zetten, het contract overnemen zou echter ander verhaal zijn :-X

 

Of te wel, ik ben totaal verhuisd, factuur komt op mijn naam en het contract staat nog op mijn ouders naam. Enige gevolg; in de telefoongids is het net alsof mijn ouders verhuisd zijn doordat daar de contractnaam wordt overgenomen....

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

ja leuk 30 euro ....... en dan? ik zeg niet zeuren. wil je het dan betaal je, zo niet dan doe je het toch lekker niet.

 

we kunnen wel schoppen tegen een gigant als de kpn, dit is echter vrij zinloos.

 

je hebt vrijwillig gekozen voor de kpn dus rust in je keuze of ga naar een ander

Link naar reactie
  • 0

ja leuk 30 euro ....... en dan? ik zeg niet zeuren. wil je het dan betaal je, zo niet dan doe je het toch lekker niet.

 

we kunnen wel schoppen tegen een gigant als de kpn, dit is echter vrij zinloos.

 

je hebt vrijwillig gekozen voor de kpn dus rust in je keuze of ga naar een ander

 

slecht geslapen of zo ;D , je stapt wat makkelijker over naar een andere garage dan naar een andere leverancier van het vaste net volgens mij. (Ik weet eigenlijk niet zeker dat wel zo is, misschien kan je makkelijk je een andere vastnetleverancier nemen en daarbij je nummers overnemen???) Voor het mobiele net kan ik naar ik heb gevraagd geen nummer meenemen in ieder geval.

 

Enne.... mijn mond maar houden omdat het KPN een gigant is, dat zit niet echt in mijn aard. Aan de andere kant verwacht ik niet dat een gigant zich veel aantrekt van wat er op zo'n forum geschreven wordt door een simpele klant maar ik vind het als ondernemer gewoon raar dat je een klant voor zoiets laat betalen. Overigens is bij kpn mobiel gewoon de naam omgezet zonder dat ik een contract hoef aan te passen of om te zetten :-\

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me wel goed om scherp te blijven naar een toko als KPN toe, ze zijn en blijven de facto monopolist wat vaste aansluitingen betreft. Het is tenslotte hun stuk draad, of ze dat nou uitlenen aan een ander of niet.

 

Je zou je eventueel over het hele voorval kunnen beklagen bij de opta, het lijkt erop dat zij alle mogelijke munitie inzetten om kpn zo nu en dan te kwellen ;)

Link naar reactie
  • 0

ok,ik ga iets doen dat helemaal niet strookt met mijn eigen ervaring: het opnemen voor de KPN.

 

[advocaat van de duivel]. Jij wil de naam op je contract laten veranderen. Dit betekent dat KPN werk voor jou moet gaan doen. Puur vanuit principieel oogpunt is het dus niet meer dan fair dat KPN daar een vergoeding voor vraagt.

 

De vraag is dan: wat is een redelijke vergoeding? Ik kan me voorstellen dat KPN behoorlijk wat van dit soort verzoeken krijgt, die geen enkele waarde voor het bedrijf creeeren. Jij als kleine zelfstandige krijgt misschien 1 keer per jaar zo'n verzoek, KPN duizenden keren per maand of week. Daar moet KPN wel de resources voor vrijmaken. Dus de mensen, kantoorruimte, computersystemen, etc etc etc. Dat is weer lekkere overhead die de winst drukt en KPN heeft genoeg sores aan zijn hoofd.

 

Is 30 euro teveel of niet? Daar kan ik niet over oordelen. Maar ergens heb ik er wel begrip voor. Wat jij wil is geen 'kern' handeling die iets van waarde toevoegt aan het bedrijf. En zoals je zelf al aangeeft, is het ook niet cruciaal voor jou, want je kan gewoon de facturen in je administratie opnemen. Dus 30 euro is misschien juist wel bedoeld om de lat hoog te leggen, en te zorgen dat KPN geld kan besteden aan belangrijkere zaken zoals nieuwe diensten.[/advocaat van de duivel]

 

Zo, gaat mijn Karma nu omlaag? ;D

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

 

Zo, gaat mijn Karma nu omlaag? ;D

 

Nee hoor, je beargumenteert je standpunt....in de reactie van Sales kon ik weinig argumentatie vinden en ik wilde eens uitproberen of een kneus geven zo makkelijk gaat :P .

 

Ik ben het overigens niet met je standpunt eens. Het CRM beheer hoort mijnsinziens bij de kerntaken van een bedrijf dat met klanten te maken heeft. Binnen ons bedrijf (geen kleine zelfstandige - met alle respect) hebben we zeer vaak te maken met klanten die allerlei eisen stellen aan adressering, fakturen in zoveelvoud, opdrachtnummer op de fakturen etc. Natuurlijk kost dat tijd en inspanning maar dat is all in the game. Het gekke is dat ik van alle relaties waarmee ik zaken doe (kabelmij - banken - verz mij - assurantie tussenpersoon - etc) alleen kpn telecom een bedrag in rekening wil brengen. Dat heeft mijnsinziens alles te maken met een monopolie positie zeker aangezien kpn mobile (heeft meer concurrentie) geen probleem maakt van de naamswijziging.

 

Overigens denk ik dat de tijd/energie die het de administratie van kpn nu heeft gekost (brief opstellen en terugsturen) meer is dan veldje in het adressenbestand wijzigen.

 

 

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Tja, dat men de kosten in rekening brengt is klantonvriendelijk, maar wel redelijk te noemen.

 

Dat de kosten voor het omkatten van 1 veldje 30 euro bedragen lijkt me niet reeel. Is dat wel het geval, bied ik mij aan om voor 29 euro per veldje dat werk voor ze te komen doen.

 

Het probleem is dat KPN er nogal een gewoonte van maakt onredelijk hoge kosten te vragen als men weinig keuze heeft. Ik kan men nog heugen dat het 'aanleggen' van een vaste lijn 300 gulden kostte. Dat aanleggen was een puur administratieve handeling, alle draadjes lagen er al etc.. het enige dat men voor dit bedrag moest doen was je als klant in de administratie opnemen, en vervolgens een nummer uit de pool toewijzen aan je aansluiting... ik gok het op 10 minuten werk op communistisch tempo.

 

Overigens gun ik KPN haar omzet en winst van harte, maar het is wel een goede zaak dat er strict toezicht is op de gebieden waar men nog een monopolie heeft!

Link naar reactie
  • 0

Tja, dat men de kosten in rekening brengt is klantonvriendelijk, maar wel redelijk te noemen.

 

 

 

Ik vind het feit dat ze er een bedrag voor in rekening brengen, ongeacht de hoogte niet juist (hoewel een lager bedrag redelijker was overgekomen en wellicht niet had geleid tot het openen van een topic). Waar eindigt het dan, mag mijn bedrijf een bedrag bij de kpn gaan claimen als ze hun naam, of zeg bankrekening nummer gaan wijzigen? De klant vraagt er niet om maar moet wel energie steken in het wijzigen van het adressenbestand. Komt dat ook voor vergoeding in aanmerking.

 

Ik ben wel benieuwd, kennen jullie nog meer bedrijven die voor zoiets een bedrag in rekening brengen of zouden jullie het zelf doen als je die mogelijkheid hebt ???

 

Ik ben er ook voor dat kpn winst maakt (aandelen ;) ) maar dan wel op een faire manier. Mijns inziens is dat ook de enige manier om ook in de toekomst als er meer concurrentie komt de klanten te behouden.

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Enkele jaren geleden was KPN/PTT op sterven na dood.

Diverse overnames die KPN financieel helemaal niet aan kon kosten het bedrijf bijna de kop.

Ook de UMTS veiling heeft daar zijn steentje toe bijgedragen.

Nu is KPN weer een zeer winstgevende organisatie, rara wie heeft dat betaald.

 

Saillant detail.

De orderportefeuille van de staat in aandelen KPN was na de UMTS veiling aanmerkelijk minder waard dan de inkomsten van die UMTS veiling.

Verder is het natuurlijk vreemd dat bestuurders van Ahold voor een vergelijkbare misser wel opgeknoopt worden en KPN bestuurders niet.

 

Het zal wel komen omdat de staat wel KPN belangen heeft en geen Ahold belangen.

Zodra KPN aangepakt zou worden gaat het vingertje ook richting diverse ministeries.

 

Lijkt een klein beetje op het Yukosverhaal, maar dan anders. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik ken eerlijkgezegd geen bedrijven die dergelijke kosten doorrekenen, en het zou ook niet zo 123 in me opkomen dat zelf te doen.

 

KPN is wel een verhaal apart natuurlijk, ze worden zo nu en dan ook gedwongen bepaalde diensten tegen kostprijs te leveren (als even kan aan een concurrent), dus kan ik me voorstellen dat ze dan ook -overal- de kostprijs moeten berekenen om het nog rendabel te houden.

 

De veiling van die UMTS vergunningen vind ik een mooi voorbeeld van een dieptepunt in het inzicht van telco's, en een overheid die daar vervolgens zo hard mogelijk van profiteerd. Evengoed is het waanzin dat we die kosten nu via het vaste net afrekenen, terwijl we juist daar geen keuze hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.