Ons vernieuwde forum ! Meldingen en suggesties (incl. bugs en errors)

Aanbevolen berichten

Sinds het laatste onderhoud van de website werkt het quoten soms niet ... de reactie blijft dan leeg.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

3  bugs  ( Windows 10 Chrome  Versie 73.0.3683.103 Officiële build 64-bits)  sinds de update:

 

1) Het typen van een dubbele punt met daarachter een letter levert een irritant emoji-menu op dat je niet kunt sluiten (behalve door de letter weg te halen)

image.thumb.png.49fbb8c892febaf7e9ffb08fa5b486cf.png

 

2) Het plakken van afbeeldingen van het klembord met CRTL V  werkt  vaker niet dan wel of duurt extreem lang.  Meeste problemen lijken te ontstaan in nieuwe berichten; bij het aanpassen van oudere berichten werkt het namelijk vaker wel en sneller  

 

3) bij het plaatsen van een nieuw bericht in dit topic krijg ik een bewaarde tekst van een eerder - gisteren - te plaatsen bericht in dit topic dat ik had geannuleerd. Dit soort info zo lang vasthouden lijkt me niet alleen onnodig maar ook onverstandig: in de tussentijd kunnen er immers nieuwe reacties geplaatst zijn. Lijkt me daarom handiger om die teksten niet zo lang te bewaren maar maximaal x minuten of x uur.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Het is soms (te) diep zoeken naar een specifiek onderwerp, zo ook dit topic.

Home  >> Forums >> Stamtafel >> Over Higherlevel.nl >> Ons vernieuwde forum ! Meldingen en suggesties (incl. bugs en errors).

Soms denk ik dan ... laat maar.

 

Quote: Sinds het laatste onderhoud van de website werkt het quoten soms niet ... de reactie(venster) blijft dan leeg.

Dit komt voor bij Firefox (Windows 10) als ook bij Safari (iOS 12.2)

 

Bij het inloggen krijg je de keuze "Laat mij ingelogd blijven" en de waarschuwing "Gebruik deze optie niet bij gedeelde computers"

Tot zover zo goed, maar de optie staat automatisch aangevinkt. Standaard uit lijkt mij dan beter.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
12 minuten geleden, Cosara zei:

Het is soms (te) diep zoeken naar een specifiek onderwerp, zo ook dit topic.

Home  >> Forums >> Stamtafel >> Over Higherlevel.nl >> Ons vernieuwde forum ! Meldingen en suggesties (incl. bugs en errors).

Soms denk ik dan ... laat maar.

 

Mee eens, we zullen kijken of we dit kunnen indikken. 

 

Een paar manieren hoe ik dit topic zelf terugvind:

  1. zoeken op bugs en errors (1e topic)
  2. ik volg het topic (maar zet alle meldingen uit!); vervolgens kan het terugvinden via de activiteitenstream "inhoud die ik volg"
  3. ik bookmark bepaalde topics zoals deze zodat ik ze direct kan benaderen (waaronder de activiteitenstream "inhoud die ik volg" én dit topic

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
5 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Een paar manieren hoe ik dit topic zelf terugvind:

  1. zoeken op bugs en errors (1e topic)

Bugs ... Zo kwam ik er ook achter ... maar soms ontbreekt die creative inval.

 

Van punten 2 en 3 nooit geweten dat dit kan. 

Een gebruikershandleiding ontbreekt (nog steeds) ... of als die wel bestaat dan kan ik die niet vinden.

De vele mogelijkheden van dit forum gebruiken is vaak een gevolg van ‘trail and error’.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)

Het lijkt erop dat alles automatisch staat aangevinkt, tenzij je zegt “dat wil ik niet”.

Zou het niet zo moeten zijn dat je standaard nergens mee akkoord gaat, tenzij je iets aanvinkt ?

 

Zo ook deze reactie ... ‘je volgt dit’ wordt dan automatisch aangevinkt, inclusief een melding in je postbus als iemand anders een reactie plaatst. 

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Allereerst allen: Dank voor meedenken en het melden van issues. De laatste up-date heeft wat hick-ups en errors tot gevolg gehad. Naar verwachting zijn alle errors vandaag gefixed.

 

M.b.t. een aantal meldingen wat toelichting:

 

  • Klopt het dat de instellingen zo veranderd zijn dat elke reactie in een topic automatisch tot volgen leidt?

Lang geleden is besloten dat bij registratie de melding/email notificatie van volgen van reacties als er feedback binnen topics werd gegeven waaraan men deelneemt standaard aan moet staan. Dit werd door m.n. nieuwe leden niet aangezet. De reden om dit standaard wel aan te zetten is, zodat m.n. nieuwe leden en leden die niet dagelijks inloggen zich meer bewust zijn van de activiteit binnen hen eigen topic/reacties.

Bij de herbouw stond deze functie niet meer standaard aan en is ten tijden van live gaan niet door mij opgemerkt. Excuus daar voor.

Bij de laatste up-date is dit wel teruggedraaid en kan men dit in het profiel zelf uitzetten óf per topic uitzetten.

Vervelend, zo niet irritant, gevolg door dit weer standaard aan te zetten is, dat we nu een overvloed aan email meldingen krijgen/kregen van topics die we niet meer volgen. We kunnen dit in het profiel weer uitzetten, maar dat creëerde nog een ander irritant gevolg, namelijk dat je de topics die je wel wilt blijven volgen 1 voor 1 weer aan moet zetten. Nogmaals Excuus.

 

  • Het is soms (te) diep zoeken naar een specifiek onderwerp

Herkenbaar. Aan creatieve inval qua trefwoord ontbreekt het mij ook wel eens. We hebben een uitgebreide zoekfunctie. Je kan hier op allerlei soorten velden en plekken op ons forum zoeken/aangeven op welke plek je denkt te zoeken. M.b.t. de zoekterm die we zelf invoeren, is dat (mede) afhankelijk van ons eigen geheugen ("hoe heet dat topic ook al weer") voordat wat je zoekt gevonden wordt. 

Tip: zijn het topics waaraan je zelf deelneemt of volgt, dan kun je, naast de zoekfunctie, hier ook je activiteitenstream voor gebruiken (onder navigatietab "actuele inhoud").

 

Gebruikershandleiding

Is zeker van belang en wordt over nagedacht.

Voor nu: stel je vragen in het board "over Higherlevel". Uit ervaring weten we, dat we elkaar snel helpen en e.e.a. uitgelegd wordt.

 

Nogmaals dank voor alle meldingen/wensen. Blijf dat vooral doen!
En uiteraard ok heel veel dank voor jullie geduld m.b.t. oplossen van ontstane errors en irritaties.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
(aangepast)
Op 12-4-2019 om 08:27, RT.... zei:

Hoe kan ik in nieuwe/extra quote toevoegen aan een gewijzigd bericht?


Kan dit inmiddels ook (weer)?

 

11 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

Allereerst allen: Dank voor meedenken en het melden van issues. De laatste up-date heeft wat hick-ups en errors tot gevolg gehad. Naar verwachting zijn alle errors vandaag gefixed.



Ctrl-A, Ctrl-C, Ctrl-V werkt wel, maar op een mobiel uiteraard niet.

aangepast door RT....

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
Op ‎13‎-‎4‎-‎2019 om 14:20, Norbert Bakker zei:

3) bij het plaatsen van een nieuw bericht in dit topic krijg ik een bewaarde tekst van een eerder - gisteren - te plaatsen bericht in dit topic dat ik had geannuleerd. Dit soort info zo lang vasthouden lijkt me niet alleen onnodig maar ook onverstandig: in de tussentijd kunnen er immers nieuwe reacties geplaatst zijn. Lijkt me daarom handiger om die teksten niet zo lang te bewaren maar maximaal x minuten of x uur.

 

Dat is een standaard feature waar het bericht wordt bewaard als je bijvoorbeeld even naar een andere pagina gaat. Ook bijvoorbeeld bij Facebook en WhatsApp zie je dit gebeuren. Het advies is dit niet te wijzigen/verwijderen na x minuten x uur.

Ik ging er trouwens vanuit dat " annuleren" (zoals het woord zegt) betekende dat het dan verwijderd is. Echter, gezien bovenstaande is dit niet het geval. What's in a name :classic_wink:

Ik heb nu verzoek gedaan om de concept "annuleren" in het reactieveld te hernoemen naar "concept opslaan".

 

En verder:

  • Als je een bericht met een quote begint en je wilt daarvoor nog iets typen dan kun je nu over het quoteblock met je muis hoveren en dan zie je een vierkant versleep icoontje linksboven. Dan pak ik de quote en versleep ik hem onder de getypte zin of op een andere plek binnen je reactie.
  • Topic wijzigen en dat een quote in een nieuw bericht terecht komt is inderdaad niet heel handig. Er wordt uitgezocht of daar een fix voor is.
  • Melding quote werkt is opgelost. Mocht een quote alsnog niet werken dan graag een link naar dit topic. Dan zal dit opgepakt worden.
  • De emoji dubbele punt was een instelling. Deze is uitgezet.
  • Het plakken van een image ligt voor een grootste gedeelte aan je eigen pc en upload snelheid.
  • Mobiele versie Ctrl-A, Ctrl-C, Ctrl-V werkt wel, maar op een mobiel uiteraard niet: dit wordt nog uitgezocht.
  • Statistieken "wie is er online" kon men nog zien welke pagina er door wie bezocht werd: dit is niet meer het geval.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
19 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

Als je een bericht met een quote begint en je wilt daarvoor nog iets typen dan kun je nu over het quoteblock met je muis hoveren en dan zie je een vierkant versleep icoontje linksboven. Dan pak ik de quote en versleep ik hem onder de getypte zin of op een andere plek binnen je reactie.

Ok fijn, dat werkt in ieder geval goed op de pc.

Maar niet op een mobiel :classic_wacko:

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Er staat een nieuwe up-date klaar voor ons forum. Het zijn met name bugfixes en securityfixes en een handje vol templates zijn aangepast. Deze zijn in onze testomgeving nagelopen en alles ziet er goed uit.

De up-date wordt live gezet. Dit houdt in dat we vandaag ca. 5-10 minuten offline.

Dankjewel voor jullie geduld. Als je "vreemde" dingen tegenkomt nadat we weer online zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag.

 

Rik · : de mobiele versie beter inrichten neemt wat meer tijd in beslag, maar heeft wel onze aandacht.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
(aangepast)

Irritant probleempje met het quoten op slechts één W10 computer en Firefox als browser.

 

Als ik een bericht of een deel daarvan wil quoten, dan krijg ik een leeg reactievenster te zien.

Toevoegen van nieuwe quotes in het lege reactievenster werkt ook niet.

Bij gebruik van Egde als browser gaat alles goed.

Op andere W10 computers met Firefox gaat ook alles goed.

 

Het reCAPTCHA venter verschijnt niet (zonder aanmelden op HL) ... dus geen autos/verkeersborden/winkelramen/zebrapaden.

Krijg alleen een melding te zien van "beveiligd met reCAPTCHA"

 

Krijg zo langzamerhand de indruk dat reCAPTCHA en Firefox niet altijd goed met elkaar overweg kunnen.

Iemand een idee of zelfs een oplossing ?

 

 

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439
7 uur geleden, Cosara zei:

Iemand een idee of zelfs een oplossing ?

 

Zou het kunnen dat de firefox versie op die computer wat ouder is.
de forumsoftware werkt alleen (goed) op de twee meest recente versies van de browsers.

 

wat de reCAPTCHA betreft HL gebruikt een zogenaamde onzichtbare reCAPTCHA, het klopt dus dat je geen puzzeltjes (meer) hoeft op te lossen als je HL wil gebruiken zonder in te loggen.
https://www.dutchcowboys.nl/online/google-introduceert-de-onzichtbare-recaptcha

Link naar reactie
28 minuten geleden, Roel J zei:

Zou het kunnen dat de firefox versie op die computer wat ouder is.
de forumsoftware werkt alleen (goed) op de twee meest recente versies van de browsers.

Op alle computers altijd de nieuwste versie ... gaat automatisch.

Bovendien is het fenomeen  slechts op één computer aan de orde.

 

... zoals je ziet, niet op deze computer ...

 

28 minuten geleden, Roel J zei:

wat de reCAPTCHA betreft HL gebruikt een zogenaamde onzichtbare reCAPTCHA, het klopt dus dat je geen puzzeltjes (meer) hoeft op te lossen als je HL wil gebruiken zonder in te loggen.

Dat klopt dan niet, want ik zie de puzzeltjes nog steeds opduiken als ik (nog niet) ben ingelogd.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

@Cosara kun je eens in de console kijken als er fouten optreden?

In Firefox: kies Extra > Webontwikkelaar > Hulpmiddelen in-/uitschakelen of druk op Ctrl+Shift+J en klik daarna op de tab Console.

 

Ik blokkeer Google Tag Manager (GTM) op werkpaard-pc’s en veel beveiligingssoftware doet dat automatisch. Dat kan echter bijwerkingen hebben wanneer Google Tag Manager wordt gebruikt voor het laden van software van derden.

Link naar reactie
(aangepast)

Quote: "kun je eens in de console kijken als er fouten optreden?"

 

Content Security Policy: De instellingen van de pagina blokkeerden het laden van een bron op https://data1.ahjilop.com/scripts/js?k=5c88020383df1a73508b4567&s=d3d3LmhpZ2hlcmxldmVsLm5s (‘script-src’).

 

Laden voor het <script> met bron ‘https://data1.ahjilop.com/scripts/js?k=5c88020383df1a73508b4567&s=d3d3LmhpZ2hlcmxldmVsLm5s’ is mislukt.

 

Een reputatiepunt ontvangen is mooi ... maar kan iemand iets met de bovenstaande informatie ?

aangepast door Cosara

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
40 minuten geleden, Cosara zei:

Content Security Policy: De instellingen van de pagina blokkeerden het laden van een bron op https://data1.ahjilop.com/scripts/js?k=5c88020383df1a73508b4567&s=d3d3LmhpZ2hlcmxldmVsLm5s (‘script-src’).

Dat lijkt mij een extensie te zijn die dwarsligt.

 

Kun je Firefox eens in veilige mode opstarten.

Quote

Click the menu button , click help Click the menu button , click Help and select Restart with Add-ons Disabled…. Firefox will start up with the Firefox Safe Mode dialog. ...

 

Tevens is het verstandig eens even alle aanwezige extensies door te nemen en eruit te knikkeren wat je niet gebruikt.

Als ik met Chrome of IE en Edge naar https://www.ahjilop.com/ ga krijg ik een melding dat de browser niet compatible is met hun extension. Dus ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Onder de "cgu?" staat Audivox Company.

 

 

Link naar reactie
26 minuten geleden, Rik · zei:

Kun je Firefox eens in veilige mode opstarten.

Uitgevoerd ... quoten lukt nu wel ... wat betekend dat en wat nu ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

"Kun je Firefox eens in veilige mode opstarten."

 

"Uitgevoerd ... quoten lukt nu wel ... wat betekend dat en wat nu ?"

 

Herstarten met ingeschakelde add-ons geeft het oude beeld terug.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Cosara zei:

"Kun je Firefox eens in veilige mode opstarten."

 

"Uitgevoerd ... quoten lukt nu wel ... wat betekend dat en wat nu ?"

 

Herstarten met ingeschakelde add-ons geeft het oude beeld terug.

Eén voor één de Add-ons uitgeschakeld en Firefox opnieuw opgestart.

Gelukkig niet de hele lijst te doorlopen , bij de tweede was het raak ... "zoom in op afbeelding"

 

Voor zover ik nu kan overzien is deze add-on alleen op deze ene computer geïnstalleerd, waardoor er geen problemen zichtwaar waren met de andere computers.

 

Rik ... helemaal top voor het meedenken en de adviezen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)
13 minuten geleden, Cosara zei:

Herstarten met ingeschakelde add-ons geeft het oude beeld terug.

Je hebt dus een add-on die in de weg zit.

Je kunt al je add-ons doornemen en kijken of je ze ook echt nodig hebt.

Het kan ook zijn dat er een spamware of malware add-on zichzelf heeft genesteld in je browser.

 

Ik heb even gekeken (in de nieuwe Windows Sandbox :classic_rolleyes:) en die ahjilop.com is een extension met de naam

"Zoom in op afbeeldin" (note het ontbreken van de g op het einde)

 

Je kunt dus een voor een al je extensies uitschakelen en kijken welke het probleem geeft maar mijn suggestie zou zijn om even met die "Zoom in op afbeeldin" te beginnen.

 

Edit: Ha, je hebt hem al gevonden. Heb je ook die ontbrekende g gezien. Rare extensie dus :classic_rolleyes:

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
Op 24-5-2019 om 11:52, Rik · zei:

Ik heb even gekeken (in de nieuwe Windows Sandbox :face-with-rolling-eyes:) en die ahjilop.com is een extension met de naam

"Zoom in op afbeeldin" (note het ontbreken van de g op het einde)

Edit: Ha, je hebt hem al gevonden. Heb je ook die ontbrekende g gezien. Rare extensie dus 

Even gecontroleerd en het is inderdaad "Zoom in op afbeeldin" (zonder de g op het einde).

 

Add-on is verwijderd.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.