Ons vernieuwde forum ! Meldingen en suggesties (incl. bugs en errors)

Aanbevolen berichten

10 uur geleden, Roel J zei:

wat de reCAPTCHA betreft HL gebruikt een zogenaamde onzichtbare reCAPTCHA, het klopt dus dat je geen puzzeltjes (meer) hoeft op te lossen als je HL wil gebruiken zonder in te loggen.

Het probleem is inmiddels  opgelost, maar de puzzeltjes verschijnen nog steeds ...

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Dat voortdurend heen en weer scrollen van top to bottom blijft irritant.

Kan  de volgorde van de reacties niet worden omgekeerd ... laatste reactie bovenaan en eerste onderaan ?

Zo ook de pagina volgorde ... laatste pagina vooraan en eerste pagina achteraan, waarbij de openingsvraag op elke vervolgpagina bovenaan blijft staan.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Cosara zei:

Kan  de volgorde van de reacties niet worden omgekeerd ... laatste reactie bovenaan en eerste onderaan ?

Dat lijkt mij heel vervelend. Zeker omdat je eigenlijk altijd van boven naar beneden leest. Ga je het omdraaien dan is het heel onnatuurlijk. Ook krijg je dan bij lange posts dat je weer naar boven moet scrollen naar de volgende post. En als dat een lange is moet je weer verder naar boven, scrollend lezen naar onder en dan weer helemaal naar boven naar de volgende. Nee, ik hoop niet dat dat gewijzigd wordt.

 

3 minuten geleden, Cosara zei:

Dat voortdurend heen en weer scrollen van top to bottom blijft irritant.

Maar als je op een topic klikt dan kom je toch direct bij de laatst gelezen post. Dan hoef je toch niet elke keer te scrollen? Alleen als je niet meer weet waarover het ging. Maar dan moet je met de andere methode ook scrollen. En dan is de volgorde zoals het nu is toch heel wat logischer.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Rik · zei:
13 minuten geleden, Cosara zei:

Kan  de volgorde van de reacties niet worden omgekeerd ... laatste reactie bovenaan en eerste onderaan ?

Dat lijkt mij heel vervelend. Zeker omdat je eigenlijk altijd van boven naar beneden leest. Ga je het omdraaien dan is het heel onnatuurlijk.

Het is maar net wat is aangeleerd ... het digitale tijdperk vraagt om een andere gebruikslogica dan perkament en ganzenveer.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Cosara zei:

Het is maar net wat is aangeleerd ... het digitale tijdperk vraagt om een andere gebruikslogica dan perkament en ganzenveer.

Natuurlijk. Maar zie je zelf ook niet dat je dan bij hele lange posts veel meer moet scrollen? Namelijk de eerste keer om de post te lezen en de tweede keer om naar de volgende te gaan (om dan weer scrollend te lezen). Zeker op een mobiel is dat om gek van te worden. Ondanks dat ik toch ontzettend veel doe met computers (ook mobiel) lijkt mij boven naar onder toch handiger.

 

Maar goed... misschien is het als optie te maken. Ik denk in ieder geval niet dat dit voor iedereen standaard zou moeten worden.

 

Link naar reactie
22 minuten geleden, Rik · zei:

Zeker op een mobiel is dat om gek van te worden.

Inderdaad ... op iPad en iPhone is dat irritant.

 

22 minuten geleden, Rik · zei:

Natuurlijk. Maar zie je zelf ook niet dat je dan bij hele lange posts veel meer moet scrollen? Namelijk de eerste keer om de post te lezen en de tweede keer om naar de volgende te gaan (om dan weer scrollend te lezen).

Vandaar mijn opmerking  om de openingspost op elke pagina bovenaan weer te geven.

Menigeen op dit forum heeft de neiging of laat zich daartoe verleiden om van de openingsvraag af te wijken, waarna niemand meer weet waar het oorspronkelijk over ging.

 

22 minuten geleden, Rik · zei:

Maar goed... misschien is het als optie te maken. Ik denk in ieder geval niet dat dit voor iedereen standaard zou moeten worden.

Er zijn zoveel zaken op dit forum individueel in te stellen, dus een optie meer of minder moet niet zoveel problemen opleveren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Zomaar een vraagje ...

 

Geplaatst: vrijdag om 21:31 | Norbert Bakker

Beste Kaartenverzamelaar, 

Voor je oproepen kun je gebruik maken van de vraag & aanbod rubriek. Verplaatsen kan helaas niet, dit topic gaat daarom op slot.

 

... waarom kan dat verplaatsen niet ?

 

Ander vraagje ...

Waarom verplaatsen Topic Starters dat dan niet zelf ?

Misschien omdat de rubriek Vraag & Aanbod moeilijk is te vinden? Zelf moest ik ook de nodige tabjes aanklikken om het te vinden.

Kan deze rubriek niet een meer prominente en vindbare plek op de website krijgen ?

 

Een andere mogelijkheid is om in het (slot)antwoord consequent een link naar de rubriek Vraag & Aanbod te plaatsen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Cosara zei:

.. waarom kan dat verplaatsen niet ?

 

V&A is een aparte sectie met een eigen layout met invulvelden. Een forumbericht kunnen we daar niet naar verplaatsen (andersom dus ook niet)

 

8 minuten geleden, Cosara zei:

Waarom verplaatsen Topic Starters dat dan niet zelf ?

Dat doet een deel wel (lees: nieuwe een oproep in V&A doen, verplaatsen kan immers niet)

 

8 minuten geleden, Cosara zei:

Misschien omdat de rubriek Vraag & Aanbod moeilijk is te vinden? Zelf moest ik ook de nodige tabjes aanklikken om het te vinden.

 

Er staan vier hele grote blokken met afbeeldingen rechts van de homepage en pagina actueel, Vraag en aanbod  is daar één van

 

image.thumb.png.cf31047165d64ecadfdbf5a586c1b795.png

 

11 minuten geleden, Cosara zei:

Een andere mogelijkheid is om in het (slot)antwoord consequent een link naar de rubriek Vraag & Aanbod te plaatsen.

 

Goede suggestie, neem ik mee in het modoverleg. 

 

Bij moderatie vanaf een pc is het sowieso een kleine moeite, en doe ik het vaak al.  Maar bij moderatie vanaf een tablet of telefoon is het invoegen van links niet of nauwelijks mogelijk.  In plaats daarvan zal ik dan voortaan verwijzen naar het blok rechtsonder of aangeven wat het tabpad is . 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
1 uur terug, Norbert Bakker zei:
1 uur terug, Cosara zei:

Misschien omdat de rubriek Vraag & Aanbod moeilijk is te vinden? Zelf moest ik ook de nodige tabjes aanklikken om het te vinden.

 

Er staan vier hele grote blokken met afbeeldingen rechts van de homepage en pagina actueel, Vraag en aanbod  is daar één van

 

Tjeminee ... ik mag wel naar de opticien voor een nieuwe leesbril. 👀

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
(aangepast)

Er staat weer een nieuwe up-date klaar voor ons forum. 

De up-date wordt naar verwachting vandaag (1 oktober) om 12.30 uur live gezet. Dit houdt in dat we vanaf dat tijdstip ca. 2 uur offline zijn.

Naast bugfixes en securityfixes zijn er ook andere issues en wensen opgepakt.

Dit houdt in:

  • Navigatie
    De hele navigatiestructuur is aangepast. Men kan nu vanuit het hoofdmenu via de subnavigatie direct naar relevante boards en forum onderwerpen.
  • Homepage is samengevoegd met actuele inhoud
    Tussen homepage en actuele inhoud zat heel weinig verschil en vond men de homepage in basis overbodig. Immers “actueel” geeft meer dynamiek aan dan “populaire berichten”.
  • Extra tabblad/navigatie "mijn level"
    Ingelogde leden kunnen via hoofdnavigatie direct naar “mijn activiteiten streams” en “inhoud die ik gestart heb” en "leden die ik volg"
  • Fotoblokken rechterkatern (artikelen, columns, video's en vraag en aanbod) weggehaald zijn te benaderen via hoofdnavigatie "extra"
    De rechterkatern wordt nu gebruikt voor direct inzicht in forum onderwerpen. Dit, omdat met name voor (nieuwe) bezoekers (die vaak binnenkomen via (google) search, niet direct duidelijk  is welke onderwerpen we nog meer behandelen. Door deze in de rechterkatern te plaatsen, wordt dit beter in beeld gebracht (niet teveel scroll down). 
  • Artikelen zaten in een widgets (maatwerk)
    Op verzoek is "artikelen" teruggebracht naar board nivo.
  • Ledenkaart is verdwenen
    Ooit bedoeld als netwerkfunctie zodat leden elkaar “in de regio” konden vinden. De informatie die hier (ooit) door leden op is geplaatst is verouderd/niet meer up-to-date. Bovendien blijkt uit een analyse dat men hier niet tot nauwelijks interesse in heeft/de ledenkaart niet geraadpleegd wordt. Mocht in de toekomst blijken dat men een ledenkaart mist, dan wordt nagedacht over een nieuwe opzet daarvan.
  • Frisse set/meer van deze tijd emojies.

 

Voor met name vaste gebruikers/deelnemers zal het even wennen zijn dat bepaalde items op een andere plek zitten. Maar we verwachten met bovenstaande vernieuwingen dat ons forum gebruiksvriendelijker is geworden en men d.m.v. vernieuwde navigatie beter inzicht krijgt en direct door kunnen linken naar voor hen relevante items en onderwerpen op ons forum.

 

Dankjewel voor jullie geduld tijdens het offline zijn. Als je "vreemde" dingen tegenkomt nadat we weer online zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Samen met jullie input blijven we werken aan ons forum. Héél veel dank voor jullie betrokkenheid !

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
toelichting emojies toegevoegd werkt zowel op Chrome als op IE

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

We zijn weer online en live met een nieuwe up-date  :slightly-smiling-face:

Nogmaals... even wennen aan de nieuwe navigatie, maar komt helemaal goed. Én, als je suggesties of wensen hebt, dan zijn deze uiteraard van harte welkom.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Om aan te duiden dat we een veel bezocht forum zijn voor "gasten" is het goed om de gasten ook bij "wie is online" te tonen. Je kunt na aanvinken "wie is er online" rechts boven sorteren op "ingelogd" en zie je direct wie van de geregistreerde leden online zijn. Is dat oké/handig voor jou? :classic_smile:

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik heb altijd een hekel aan links die nergens naar verwijzen, zoals het hele hoofdmenu nu. Ik zou de link "forum" bijvoorbeeld naar de homepage verwijzen,  "mijn level" naar je profielpagina (en die zou ik overigens ook gewoon "mijn account" noemen) enzovoorts.

Daarnaast vraag ik me af of dit wel de toptaken zijn, dus de dingen waar de meeste bezoekers voor komen? Ik kan me voorstellen dat de dingen die nu onder "extra" zijn weggestopt (ook al zo'n nietszeggende titel) een stuk meer gezocht worden dan "forum onderwerpen", "over" en "foreign entrepreneur".

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hai Bob, de hoofdnavigatie is nu standaard ingesteld met subnavigatie. Dit omdat er onder elke hoofdmenu nu eenmaal meer navigatie zit.

 

What's in a name? Tsja, dat vind ik ook altijd moeilijk. Dus wat dat betreft dank voor meedenken. Ik zoek nog steeds naar een beter woord voor: "extra". Mag niet een lang woord zijn, anders past het niet in het hoofdmenu qua karakters :winking-face:

 

"Mijn level" lijkt mij voor iedereen duidelijk. "Mijn account" niet, want dat neigt naar mijn dat men dan in zijn/haar accountprofiel komt.

 

De toptaken zijn met name de vraag en antwoord secties binnen de onderwerpen. Hier ligt ook de meeste interesse. Dit bleek ook duidelijk uit de paginastatistieken, waar op de extra's als artikelen, columns e.d. nauwelijks bezoekers animo is/was. Zelfs niet toen ze in grote blokken nog prominent overal geplaatst stonden.

Bovendien worden die items door anderen niet vaak gevuld, waardoor er oude, niet dynamische informatie in staat.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
1 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

Je kunt na aanvinken "wie is er online" rechts boven sorteren op "ingelogd" en zie je direct wie van de geregistreerde leden online zijn. Is dat oké/handig voor jou? 

 

Idd dat is handig. :grinning-face: Misschien bestond het al maar nooit opgevallen. :face-with-tears-of-joy:

Link naar reactie
(aangepast)
2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

Hai Bob, de hoofdnavigatie is nu standaard ingesteld met subnavigatie. Dit omdat er onder elke hoofdmenu nu eenmaal meer navigatie zit.

 

Dat is prima, maar dat wil niet zeggen dat het hoofdnavigatie item niet aanklikbaar hoeft te zijn. 
 

2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

"Mijn level" lijkt mij voor iedereen duidelijk. "Mijn account" niet, want dat neigt naar mijn dat men dan in zijn/haar accountprofiel komt


Ja, daar zou ik die link ook naar verwijzen.  Desnoods zorg je dat de dingen die onder "mijn level" hangen wat makkelijker toegankelijk zijn vanaf de profielpagina. Nu heb je 2 links naar zo'n beetje hetzelfde (namelijk de username en de mijn level navigatie). Bij "mijn level" verwacht ik overigens eerder iets van een niveau, bijvoorbeeld newbie, legend, opleidingsniveau... je komt er wel mee weg omdat er hier veel vaste bezoekers zijn, maar logisch vind ik het niet.

PS over de profielpagina : op die van mij staat "De laatste dag dat je gewaardeerd bent was op 6 mei". Klinkt niet erg vriendelijk he? Ik weet vrij zeker dat ik vandaag ook gewaardeerd ben :winking-face:

 

2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

De toptaken zijn met name de vraag en antwoord secties binnen de onderwerpen. Hier ligt ook de meeste interesse. Dit bleek ook duidelijk uit de paginastatistieken, waar op de extra's als artikelen, columns e.d. nauwelijks bezoekers animo is/was. Zelfs niet toen ze in grote blokken nog prominent overal geplaatst stonden.

Bovendien worden die items door anderen niet vaak gevuld, waardoor er oude, niet dynamische informatie in staat.


Die blokken werden blijkbaar vaak over het hoofd gezien maar goed, als er maar over nagedacht is. Ik zou er dan voor kiezen om de forum onderwerpen onder het kopje "forum" te zetten, en het kopje "forum" zelf te verwijzen naar de homepage. Kan me niet voorstellen dat het inzien van de statistieken en de online gebruikers een toptaak is voor de gemiddelde HL gebruiker.

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hai Perry, Ik heb er melding van gemaakt en laat het uitzoeken.
P.S. dank voor doorgeven typefout. Deze heb ik over het hoofd gezien en laat ik corrigeren.

 

@Bob,  jouw navigatie ideeën ga ik overwegen/met mod team en functioneel beheer bespreken. Ik houd je op de hoogte.

Waarderingssysteem laat ik uitzoeken. Van mij alvast een pluim voor meedenken. Al telt (als dat nog klopt) stamtafel niet mee als telling in de waardering. Maar wie weet, heb je geluk :winking-face:

Statstieken en online gebruikers is geen top taak, maar heeft wel met de dynamiek van ons forum te maken.  Met name bij bezoekers is daar interesse voor en daarna minder voor ingelogde/vaste gebruikers. Soms moeten we daar wel onderscheid in maken qua navigatie en aanwas nieuwe actieve leden.

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

@Bob,  jouw navigatie ideeën ga ik overwegen/met mod team en functioneel beheer bespreken. Ik houd je op de hoogte.Waarderingssysteem laat ik uitzoeken. Van mij alvast een pluim voor meedenken.

 

Graag gedaan. Ik bouw natuurlijk zelf de hele week websites en usability is daar een belangrijk onderdeel van, dus daar weet ik wel het een en ander van ;-) 
 

2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

Al telt (als dat nog klopt) stamtafel niet mee als telling in de waardering. Maar wie weet, heb je geluk :winking-face:

 
Zo te zien heb ik geluk :hugging-face: Maar daar deed ik het uiteraard niet voor.

 

2 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

Statstieken en online gebruikers is geen top taak, maar heeft wel met de dynamiek van ons forum te maken.  Met name bij bezoekers is daar interesse voor...


If you say so ;-) Ik heb natuurlijk geen inzicht in de statistieken enzo.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Is er ook een manier om naar een overzichtspagina van alle topics te gaan zonder dat obligate openingswoord? Mijn scherm vult zich elke keer met navigatiebalken en forumpromotie, en de enige manier om bij de topics te komen is door naar beneden te scrollen. Of ligt dat aan mijn browser?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.