Ons vernieuwde forum ! Meldingen en suggesties (incl. bugs en errors)

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In basis verschijnen die berichten (openingswoord en cookies) niet meer zodra je ze hebt weggeklikt.Er wordt d.m.v. je inlog onthouden dat je ze al gelezen/gezien hebt als je volgende keer logt (modes "blijf ingelogd"). Wellicht door de cookie-instelling op je browser, dat je history en bezochtte webpagina's het automatisch verwijderd. Wat bij velen een voorkeur heeft. Dan, zul je wel steeds die automatische berichten zien op je scherm zodra je HL weer opent.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
(aangepast)
3 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

In basis verschijnen die berichten (openingswoord en cookies) niet meer zodra je ze hebt weggeklikt.

 

Toen zag ik pas een grote X waar je klaarblijkelijk op moet klikken. Nou nog de home-button vinden...

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
11 minuten geleden, TwaBla zei:

Nou nog de home-button vinden...

 

image.thumb.png.810aa34f6c031f473286af35069af14f.png:winking-face:

 

maar toegegeven:  home mag wat mij betreft uit het submenu  "Forum"  en als aparte knop/functie als eerste links op de hoofdnavigatie .

 

Overigens: zowel bovenaan als onderaan de pagina staat het kruimelpad, en daarin staat home (met huisje) voorop  image.png.d7c1c72a5fdcd379f693712440e8a5bc.png

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
(aangepast)

Had 'm al ontdekt. Hij is niet onzichtbaar, maar zit op een eigenaardige plek. Als een sub-level van forum. Met ook nog zo'n pijltje erachter dat geen functie heeft.

 

Ik ben wellicht een gewoontedier, maar wordt site-design daar niet juist op afgestemd? Ben benieuwd hoe dat in een flowchart gevisualiseerd was. Hoofdfunctie forum > subfunctie home.

 

Op de naam van HL klikken helpt trouwens ook.

 

Gezien de complexiteit van HL valt het nog reuze mee.

 

We hebben er ook weer een nieuwe deelnemersclassificatie bij, zag ik. Populairste deelnemer van de maand. Dat naast dagwinnaars en topleden. Ook interessant is dat de meeste kwalificaties (leuk, onduidelijk, niet leuk) geen enkel effect lijken te hebben.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
57 minuten geleden, TwaBla zei:

We hebben er ook weer een nieuwe deelnemersclassificatie bij, zag ik. Populairste deelnemer van de maand. Dat naast dagwinnaars en topleden.

Deelnemer van de dag, week, maand, jaar en altijd (per zone en voor het geheel)  in de Erelijst bestond al hoor :smiling-face-with-sunglasses:

 

57 minuten geleden, TwaBla zei:

Ook interessant is dat de meeste kwalificaties (leuk, onduidelijk, niet leuk) geen enkel effect lijken te hebben.

Leuk heeft effect (+1) op je karma, maar je ziet dat niet real time terug in de score van de dag week of maand , want die wordt dagelijks achteraf berekend en bijgewerkt.

 

Onduidelijk heeft geen effect en "niet leuk" (de oude kneus) is buiten gebruik 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
31 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Leuk heeft effect (+1) op je karma...

 

Perfect is zelf (+2) dubbel effectief.  Je bent soms al dagwinnaar met 1 punt. Het zijn dan ook vooral mods en regulars die scoren. De stamtafel die zichzelf feteert. Soms krijgt een nieuwkomer een schouderklopje. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Allen dank voor meedenken over de navigatiestructuur. Ik verzamel deze en zal deze ter overweging nemen voor mogelijke aanpassingen in de navigatie.

 

15 uur geleden, TwaBla zei:

Het zijn dan ook vooral mods en regulars die scoren. De stamtafel die zichzelf feteert. Soms krijgt een nieuwkomer een schouderklopje. 

De deelnemers aan ons forum beslissen zelf waar ze wel/geen waardering geven. Vaak door nieuwkomers zelfs helemaal niet óf is men niet bewust van die mogelijkheid. Ik ga nadenken hoe dit meer onder de aandacht te brengen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Persoonlijk vond ik het oude reuzen (en kneuzen, al gaf ik die maar zelden) systeem veel leuker om te geven en te krijgen, omdat je daar ook commentaar bij kon plaatsen. Ik zou het alleen niet anoniem maken, ik vind het altijd wel interessant om te weten wie mijn reactie waardeert (en het liefst dus ook waarom) en het is natuurlijk ook goed voor de onderlinge relaties als iemand ziet wie hem een like geeft.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
(aangepast)

Tja, die paar keer dat ik een kneus heb uitgedeeld heb ik daar ook gewoon mijn naam bij gezet, en waarom ik de kneus gaf. Wel zo eerlijk toch? Als ik een reactie geef (positief of negatief) sta ik daar achter en dan mag de ontvanger dus ook gerust weten dat die van mij af komt. We zitten hier immers niet op GeenStijl. 

 

Overigens heb jij sowieso niet veel te vrezen, aangezien je een anoniem profiel gebruikt. 

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Karma laat ik uitzoeken. Ik zie in profiel info als je links klikt op groene vak "karma" dat de pagina karma-activiteit leeg is. Ook kun je hier idd niet zien van wie je karma ontvangen hebt. Dit kun je wel zien in het topic zelf als je na gekregen karma op het groene vakje linkt.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

Op 2-10-2019 om 18:38, TwaBla zei:

 Soms krijgt een nieuwkomer een schouderklopje. 

 

En soms  inactieve oudgedienden in hele oude topics :winking-face:

 

ff serieus: ja het is mogelijk om dit soort gamification-systemen te manipuleren  of  te misbruiken. Dat kon 10 jaar geleden met karma ook al.

De vraag is meer: waarom zou je? 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik heb vandaag weer 9 emails gehad over 1 topic. Naar mijn weten had ik de mail notificatie een tijdje terug uit geschakeld:

 

Meldingsinstellingen

Methode om te gebruiken voor inhoud die ik automatisch volg

-  Een melding wanneer nieuwe inhoud geplaatst wordt

-  Stuur me één e-mail per dag met alle nieuwe inhoud die geplaatst werd op die dag

-  Één e-mail per week met alle nieuwe inhoud van die week

X Stuur me geen meldingen

 

Hierbij had ik de laatste optie aangevinkt, maar de mails blijven maar komen. Is dat een foutje in de instellingen, of moet ik ergens anders iets wijzigen?

 

Edit: Ik blijk 7 topics (automatisch) te volgen. Waarschijnlijk heb ik met mijn bouwvakkervingers onbewust iets aangevinkt op mijn mobiel :thinking-face:

Link naar reactie
(aangepast)
7 uur geleden, Norbert Bakker zei:

En soms  inactieve oudgedienden in hele oude topics :winking-face:

 

ff serieus: ja het is mogelijk om dit soort gamification-systemen te manipuleren  of  te misbruiken.

 

Dat is de essentie van gamification. Dat je het spel speelt. Wisselende oudgedienden krijgen al een half jaar met terugwerkende kracht elke dag schouderklopjes om te voorkomen dat steeds dezelfde usual suspects dagwinnaar worden met één of twee puntjes. Stelen van de rijken en verdelen onder de armen, dat is een mooie traditie. Het is de grap van een diep verborgen functie op zo'n forum. Dat je de dynamiek een heel klein beetje kan beïnvloeden in belang van de mensheid in het algemeen.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
2 uur geleden, TwaBla zei:

Wisselende oudgedienden krijgen al een half jaar met terugwerkende kracht elke dag schouderklopjes om te voorkomen dat steeds dezelfde usual suspects dagwinnaar worden met één of twee puntjes. 

 

Ik denk eerlijk gezegd dat er maar één persoon op dit hele forum bezig is met het fenomeen "dagwinnaar".

Maar fijn dat je een leuke hobby hebt gevonden:winking-face:, and keep up the good work :upside-down-face:

 

2 uur geleden, TwaBla zei:

Dat je de dynamiek een heel klein beetje kan beïnvloeden in belang van de mensheid in het algemeen.

Twablin Hood, steelt karma van de rijken om het onder de armen te verdelen.

Zijn de Nobelprijzen voor de vrede al uitgedeeld? 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.