Ons vernieuwde forum ! Meldingen en suggesties (incl. bugs en errors)

Aanbevolen berichten

Op 25-10-2019 om 10:41, Rik · zei:

Waarom blijft de site vragen om "Jouw mening" met een driehoekje rechts onderin. Dit is zeer hinderlijk. Zeker op een mobiel. Je krijgt hem zelfs als je niet ingelogt bent. Hoe krijg je hem weg (zonder in te vullen)?

 

Een vriendelijk verzoek of je dit soort verbeterpunten even wilt invullen via het "jouw mening" driehoekje rechts onderin. Dank je.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
1 uur terug, Bob de webbouwer zei:

Een vriendelijk verzoek of je dit soort verbeterpunten even wilt invullen via het "jouw mening" driehoekje rechts onderin. Dank je.

Aangezien “jouw mening” via een extern bureau wordt uitgevoerd, zal enige aanpassing, na de nodige evaluaties en overleg, waarschijnlijk over drie maanden wel zijn aangepast. :smiling-face-with-sunglasses:

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)

Voor mij, als onregelmatige en beperkte gebruiker van dit forum, is de "karma"-punten (reputatiepunten) onduidelijk. Ook zie ik vooralsnog het nut er niet zo van in, maar dat komt mogelijk ook omdat ik niet weet wat het betekent.

Zelf vind ik het aantal berichten dat iemand gepost heeft belangrijk, en zeker ook de mate dat een betreffend antwoord onderbouwd wordt. Daarbij zijn er natuurlijk  enkele mensen die zo vaak een bijdrage hebben geleverd, dat deze goed op waarde geschat kunnen worden.

aangepast door Frank v C
karma-punten blijken reputatiepunten te heten
Link naar reactie
5 uur geleden, Bazzio zei:
Op 25-10-2019 om 13:24, TwaBla zei:

Ook als je 'm invult gaat-ie niet weg.

precies, heel vervelend!

Betekend dat ook dat je ‘m een onbeperkt aantal keer kan invullen ?

 

Over dat invullen ... ik kwam, ik zag, en dacht ... laat maar.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Voor mobiel is "jouw mening"  uitgezet. Er wordt gezocht naar een oplossing om dit beter te ontsluiten op mobiel.

 

Hard disk / laptop:

Ik kan mij indenken dat het voor vaste bezoekers die hen weg wel vinden binnen ons forum en bijv. in dit topic hen "ei" en opbouwende kritiek wel kwijt kunnen de "jouw mening" knop geen toegevoegde waarde heeft.

 

Maar, het is voor ons wél van belang hoe bezoekers (niet geregistreerd en mogelijk nieuwe leden) ons forum ervaren. D.m.v. feedbacktool wordt men uitgenodigd om hen mening te geven en is dit door het groene blokje direct duidelijk dat we dat waarderen (zowel positief, als opbouwend kritiek).

Alle opmerkingen worden verzameld, en als er (vernieuwde) ideeën zijn, worden deze beoordeeld en wordt overlegd wat er mee gedaan wordt. 

 

Voor degenen die nu kritiek hebben op de groente knop: er kan geprogrammeerd worden dat er een X(kruisje) "verberg" komt. Zit nu niet standaard in deze tool.

Daarbij wel alvast de opmerking: "verbergen" is gebaseerd op cookies. Dus, als je browser ingesteld is op "cookies automatisch opschonen", dan is het weer aanwezig zodra je weer op ons forum bent.

Daarbij vraag ik mij wel af 

  • hóe irritant het voor jullie is, dat het groene hoekje er staat?
  • leidt het je af als je op ons forum bent?
  • óf valt dat wel mee?

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
(aangepast)

Dank Twa... Daar kunnen we wat mee. Ik werk op een groter scherm en heb dat "probleem" niet. Maar ik ga laten uitzoeken of we hem een andere plek kunnen geven.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Typefoutje ;-)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
16 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:
  • hóe irritant het voor jullie is, dat het groene hoekje er staat?
  • leidt het je af als je op ons forum bent?
  • óf valt dat wel mee?

Op een mobiel was het echt irritant. Zeker ook omdat het blokje animeert naar beneden toe. Nu kan ik op de desktop zelf wel dingen verwijderen en aanpassen met tampermonkey. Dit heb ik ook gedaan voor de layout e.d. Maar op mobiel is dat niet zo makkelijk.

 

Een x'je in het driehoekje zou inderdaad een optie kunnen zijn. Of een optie op de meningpagina zelf van "Ik wil mijn mening niet geven" of "Ik heb mijn mening al gegeven".

 

Wat natuurlijk 'kwalijker' is, is dat als je je mening gegeven hebt, dat het driehoekje blijft komen. Dat zou natuurlijk niet mogen gebeuren en dit zou minimaal met een cookie opgelost moeten worden.

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

TwaBla: positie groene driehoek kunnen we zelf regelen: deze wordt links onderin geplaatst, zodat deze niet meer over "reactie toevoegen" zit.

 

Rik: "X-verbergen" moet geprogrammeerd worden door de leverancier van de feedback tool. Heb ik inmiddels gevraagd. Zodra ik van hen antwoord heb, laat ik het weten.

 

Moderator Ward: animatie stilzetten. Dit, omdat groene driehoek bij openen van een (andere) pagina weer van boven naar beneden zweeft en kan gaan irriteren. Ik heb bij programmeurs van de tool verzoek gedaan of dit stilgezet kan worden.

 

Voor mobiel is nog geen oplossing. Daar blijft de feedback tool voorlopig uit staan.

Als het mogelijk is d.m.v. X te verbergen, wordt dit ook op mobiel weer aangezet.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
18 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

TwaBla: positie groene driehoek kunnen we zelf regelen: deze wordt links onderin geplaatst, zodat deze niet meer over "reactie toevoegen" zit.

 

Done :nerd-face:

 

Zodra de andere wensen m.b.t. de Feedbacktool gerealiseerd zijn, laat ik het jullie uiteraard weten.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
(aangepast)
4 uur geleden, TwaBla zei:

Waarom verdwijnt de historie van HL?

 

De historie verdwijnt niet, de posts zelf zijn (gelukkig!) niet verdwenen. Er is alleen iets vreemds aan de hand met de toegang tot die posts via het profiel en via de zoektfunctie: dat is inderdaad nu beperkt tot medio 2017, en dat is niet de bedoeling.

 

Ik vermoed een bug of  onbewuste wijziging instelling sinds de laatste update, we zullen Ping (technisch beheer) er naar laten kijken op maandag .

 

 

aangepast door Norbert Bakker
Edit: samengevoegd met vernieuwde forum & Bugs topic

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
(aangepast)
Op 28-10-2019 om 10:46, Mikky Vrolijk zei:

hóe irritant het voor jullie is, dat het groene hoekje er staat?

 

Ik vind het wel nadrukkelijk aanwezig. :face-with-tongue: en ik heb niet "iedere dag" een mening. :grinning-face:

 

Kan er geen knop in de menubalk van de startpagina opgenomen worden?

 

aangepast door henkh
toevoeging
Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
20 uur geleden, TwaBla zei:

 

Als ik nog eens opzoek wat één van de oprichters van dit forum zoal bijgedragen heeft, krijg ik een lege pagina.

 

Fijn dat je het meldt. Het is mij niet eerder opgevallen dat vanuit "alle activiteiten" de pagina leeg is. Maar niet bij iedereen.  Er is iets "vreemds" aan de hand met "bekijk activiteit" (grijze button rechts in het profiel). Deze werkt bijv. bij zrski niet,  maar bij anderen wel  (zie bijv. profiel TwaBla). 

Als je vervolgens in profiel zrski linkt op berichten zie je wel alles wat hij ooit geplaatst heeft.

Het lijkt er op dat bij leden die lange tijd niet zijn ingelogd, dit het geval is. 

 

20 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Er is alleen iets vreemds aan de hand met de toegang tot die posts via het profiel en via de zoektfunctie: dat is inderdaad nu beperkt tot medio 2017, en dat is niet de bedoeling.

Ik vermoed een bug of  onbewuste wijziging instelling sinds de laatste update, we zullen Ping (technisch beheer) er naar laten kijken op maandag .

 

De zoekfunctie is wel aangepast.

Gebleken is dat  zoekresultaten heel veel gedateerde topics tonen, waardoor nieuwe bezoekers afhaken omdat ze denken dat we geen actief forum meer zijn. Besloten is om de zoekresultaten van niet ouder dan 2 jaar geleden te tonen.

Voor vaste bezoekers kan het weer wel fijn zijn om ook de berichten van heel lang geleden te zien en de historie te bekijken. Verzoek is nu gedaan bij technisch beheer, dat men dan d.m.v. "laat meer zien" er voor kan kiezen om wel alle oude berichten te zien.

 

Het kan zijn dat door aanpassing zoekresultaten een bug is ontstaan in "bekijk activiteit" in oude profielen (niet meer ingelogd sinds 2 jaar).  Maar, zo vermoed ik, was dit wellicht al zo, maar was het alleen nog niet eerder gesignaleerd.  Ik laat dit uitzoeken.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

Als aanvulling: die beperking in historie heeft in het gebruikersprofiel alleen effect op de eerste optie "Alle activiteit"

 

Als je in de linker navigatie menu op de individuele items klikt. zoals Forum Topics of Berichten zie je gewoon de hele post historie van die gebruiker

 

afbeelding.thumb.png.4bd01d4b8c865ad6ed3ef2c6ae247bdb.png

Link naar reactie
55 minuten geleden, Mikky Vrolijk zei:

De zoekfunctie is wel aangepast.

 

Gebleken is dat  zoekresultaten heel veel gedateerde topics tonen, waardoor nieuwe bezoekers afhaken omdat ze denken dat we geen actief forum meer zijn. Besloten is om de zoekresultaten van niet ouder dan 2 jaar geleden te tonen.

Waarschijnlijk zat die 'alle activiteiten' achter die zoekfunctie, want ik heb het ook bij andere oudere deelnemers geprobeerd en daar kwam ik ook niet verder dan twee jaar terug. Grappig dat het dan weer wel bij alle (volledige) berichten werkt. Blij dat het geen bug is, maar een afstelling.

 

Op zichzelf is al die functionaliteit wonderbaarlijk, maar het is wel ingewikkeld om het allemaal te fine-tunen voor verschillende gebruikers. Wat voor bezoeker gebruikt de zoekfunctie van dit forum eigenlijk? Is dat niet eigenlijk een lab-probleem dat in praktijk amper voorkomt?

 

Krijgen jullie weleens een overzicht van de meest gebruikte zoektermen binnen dit forum, dus niet vanuit Google? Beide ranking zijn interessant, omdat ze ook eventuele lancunes aanduiden. Maar dat is weer een ander topic.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.