Ilja van Roon Geplaatst: 8 juli 2005 Ilja van Roon 877 3 Geplaatst: 8 juli 2005 Ik dacht, ik begin zo 's ochtends vroeg een lekker afreageerdraadje. Wat zijn voor jou als ondernemer de grootste bronnen van ergenis? Alles mag, alles kan, dus spui je gal over niet betalende klanten, vastgelopen projecten, onderzichtige regelgeving of louche geldvestrekkers! Wie eerst? Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing. Link naar reactie
R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 8 juli 2005 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 8 juli 2005 1. Te veel openstaande facturen 2. Klanten die met een eindeloze reeks wijzigingen blijven komen en vinden dat dat bij de originele afspraak hoort IN MEMORIAM Link naar reactie
Nils de Witte Geplaatst: 8 juli 2005 Nils de Witte 7,8k 146 Geplaatst: 8 juli 2005 1: Mensen aannemen die na enige tijd weer weggaan/moeten 2: Subsidies Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg. Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance Link naar reactie
Ilja van Roon Geplaatst: 8 juli 2005 Auteur Ilja van Roon 877 3 Geplaatst: 8 juli 2005 klanten die voor aanvang van de opdracht benadrukken dat het project de aller-aller-aller-aller hoogste prioriteit heeft omdat anders a) de wereld vergaat b) hun bedrijf vergaat c) all of the above.... ...en vervolgens tijdens de opdracht steeds om 1,000 redenen geen tijd zeggen te hebben om het project gaande te houden. Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing. Link naar reactie
Rikkert Walbeek Geplaatst: 8 juli 2005 Rikkert Walbeek 326 19 Geplaatst: 8 juli 2005 1. Te veel openstaande facturen Dat vind ik nog tot daar aan toe, is ook een beetje een luxe probleem. Ik wordt pas narrig als ze te lang open staan. Sommige klanten betalen wel heel erg laat. SalesXeed SalesBlog Link naar reactie
Edward Geplaatst: 8 juli 2005 Edward 3k 90 Geplaatst: 8 juli 2005 Slecht communicerende mensen. Administratieve rompslomp jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel | Link naar reactie
R.I.P. | Peter Bonjernoor Geplaatst: 8 juli 2005 R.I.P. | Peter Bonjernoor 8,7k 582 Geplaatst: 8 juli 2005 Dat vind ik nog tot daar aan toe, is ook een beetje een luxe probleem. Ik wordt pas narrig als ze te lang open staan. Dat bedoelde ik er eigenlijk ook mee. ;) IN MEMORIAM Link naar reactie
Merkava Geplaatst: 8 juli 2005 Merkava 2,8k 127 Geplaatst: 8 juli 2005 Een overheid die geen toekomstvisie heeft. En daarom niet in staat is een degelijk lange termijn beleid op te zetten. Link naar reactie
R.I.P. - Benm Geplaatst: 8 juli 2005 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 8 juli 2005 2. Klanten die met een eindeloze reeks wijzigingen blijven komen en vinden dat dat bij de originele afspraak hoort Agreed. En, 2b: erachter komen dat het meer werk is om ze van hun ongelijk te overtuigen dan om het meerwerk zonder morren toch maar te doen ;) Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
dries Geplaatst: 9 juli 2005 dries 46 0 Geplaatst: 9 juli 2005 mijn lijstje: - veel te hoge loonkosten - moeilijk personeel te ontslaan - je betaald 50% belasting, maar hebt geen enkele sociale zekerheid - administrative ellende - enz. zo, genoeg gezeikt. Link naar reactie
strategos Geplaatst: 9 juli 2005 strategos 177 4 Geplaatst: 9 juli 2005 Hmm, infantielen die de afspraken niet nakomen EEN MAM EEN MAN ZIJN WOORD IS WOORD !!!!!! SUX6 >:( Link naar reactie
Seforo Geplaatst: 9 juli 2005 Seforo 74 0 Geplaatst: 9 juli 2005 Grootste ergenis is het moeten betalen van belasting..... Link naar reactie
Frisian Geplaatst: 9 juli 2005 Frisian 19 0 Geplaatst: 9 juli 2005 101%.. 200% :-X There are no problems only challenges to solve. Link naar reactie
Annedien Hoen Geplaatst: 10 juli 2005 Annedien Hoen 3,2k 287 Geplaatst: 10 juli 2005 Zijn er eigenlijk ook (of IS er) een gebundelde 'belangenvereniging ondernemers'? Die bijvoorbeeld zulke dingen in de kamer aan de kaak zou kunnen stellen? En zo niet, wordt het dan niet eens tijd? (Of voor de Ondernemerspartij ofzo, of voor een belangenvereniging, of een lekker gesubsidieerde stichting?) Waar ik trouwens ook vaak over nadenk, geïnspireerd op een artikel over iemand die een soort 'pensioenfonds voor kunstenaars' heeft ontwikkeld waarbij kunstenaars een vast percentage van hun jaarinkomen in een fonds storten, waarbij na een aantal jaren natuurlijk een groter verschil zichtbaar wordt in succesvolle en onsuccesvolle kunstenaars, en de succesvolle middels hun percentage de oudedagvoorziening van het collectief veilig stellen-- een soort met cijfers onderbouwde kansberekeningstechnisch zekere gok-constructie dus. De vraag is alleen WIE er succesvol kunstenaar wordt (er wordt wel een voorselectie gedaan uiteraard) en iedereen die meedoet aan het systeem weet dat, en weet ook dat hij of zij degene zou kunnen zijn die het gemiddelde zo opschroeft. Prachtig! Zou zoiets niet ook voor ondernemers kunnen? Link naar reactie
remko van de beek Geplaatst: 11 juli 2005 remko van de beek 49 0 Geplaatst: 11 juli 2005 Boekhouding en belasting Onduidelijke beslissingslijnen / bevoegdheden bij een potentiele klant. Remko van de Beek Organisatieadviseur http://www.remkovandebeek.nl http://www.jongehonden.eu http://www.demusa.nl Link naar reactie
byh Geplaatst: 11 juli 2005 byh 62 0 Geplaatst: 11 juli 2005 Klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (die 5% waar je 95% van je tijd aan kwijt bent). Sommige leveranciers en personeel die standaard 1 op de 5 (of nog meer) taken/mailtjes/verzoeken kwijtraken / vergeten. Niet zozeer de belasting op zich, wel de ingewikkelde regels, vrijstellingen etc Juridische kwesties Onrecht Link naar reactie
itpaystherent Geplaatst: 3 augustus 2005 itpaystherent 26 0 Geplaatst: 3 augustus 2005 beunhazen, mensen die door dan wel slecht werk dan wel idiote (lage) tarieven de markt verzieken. ...en niet zeggen dat slecht werk ze vanzelf uit de markt werkt, aangezien klanten van dergelijke lui simpelweg niet weten waar de kwaliteitsnormen liggen. Link naar reactie
perry Geplaatst: 3 augustus 2005 perry 2k 34 Geplaatst: 3 augustus 2005 Ik wordt chagrijning van: - Mensen die zeggen iets te kunnen maar het uiteindelijk niet kunnen. Link naar reactie
Josina Geplaatst: 3 augustus 2005 Josina 195 3 Geplaatst: 3 augustus 2005 Eén van mijn grootste ergenissen zijn sollicitatiebrieven. Niet de sollicitatiebrieven van de enthousiastelingen natuurlijk, maar, je kent ze vast wel waar je tussen de regels door leest: "ik heb een jaar of wat een uitkering en dat wil ik graag zo houden. Helaas moet ik van de uitkeringsinstantie érgens solliciteren dus ik schrijf u maar een kansloze brief." Het kostte me deze week al weer drie postzegels, enveloppen, papier, inkt en tijd. Link naar reactie
nonex.nl Geplaatst: 4 augustus 2005 nonex.nl 3k 31 Geplaatst: 4 augustus 2005 Klanten binnen een grote organisatie die het niet voor elkaar krijgen om hun eigen project op gang te houden, zodat jij steeds degene bent die ergens achteraan moet zitten wil je je werkzaamheden kunnen afronden en uiteindelijk kunnen factureren. De ontzettend hoge aanschafprijzen van CADsoftware (5.000 euro per licentie). (en nee, is er geen OS pakket.... :'( ) Interieurarchitect voor horeca,retail en hotel Link naar reactie
Chi Geplaatst: 4 augustus 2005 Chi 91 0 Geplaatst: 4 augustus 2005 Zijn er eigenlijk ook (of IS er) een gebundelde 'belangenvereniging ondernemers'? Die bijvoorbeeld zulke dingen in de kamer aan de kaak zou kunnen stellen? En zo niet, wordt het dan niet eens tijd? (Of voor de Ondernemerspartij ofzo, of voor een belangenvereniging, of een lekker gesubsidieerde stichting?) VNO-NCW, MKB Nederland, en zo nog een paar. Meestal lobby organisaties, maar toch... Waar ik trouwens ook vaak over nadenk, geïnspireerd op een artikel over iemand die een soort 'pensioenfonds voor kunstenaars' heeft ontwikkeld waarbij kunstenaars een vast percentage van hun jaarinkomen in een fonds storten, waarbij na een aantal jaren natuurlijk een groter verschil zichtbaar wordt in succesvolle en onsuccesvolle kunstenaars, en de succesvolle middels hun percentage de oudedagvoorziening van het collectief veilig stellen-- een soort met cijfers onderbouwde kansberekeningstechnisch zekere gok-constructie dus. De vraag is alleen WIE er succesvol kunstenaar wordt (er wordt wel een voorselectie gedaan uiteraard) en iedereen die meedoet aan het systeem weet dat, en weet ook dat hij of zij degene zou kunnen zijn die het gemiddelde zo opschroeft. Prachtig! Zou zoiets niet ook voor ondernemers kunnen? Weet je zeker dat dat zo werkt? Dat die kunstenaars niet een individueel recht opbouwen in dat fonds (zoals dat bij normale fondsen ook gebeurd). Op zich zijn hier wel veel constructies voor, vroeger kon je als ondernemer je eigen pensioenfonds opzetten, dat was fiscaal erg aantrekkelijk, maar met alle veranderende regels denk ik altijd: zet maandelijks een bedrag in een gespreid stuk beleggingsfondsen, die dit élke maand automatisch en blijf daar van af. Of koop in goede jaren een huisje in Frankrijk of zo. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen