De grootste ergenissen voor ondernemers?

Aanbevolen berichten

Ik dacht, ik begin zo 's ochtends vroeg een lekker afreageerdraadje.

 

Wat zijn voor jou als ondernemer de grootste bronnen van ergenis?

 

Alles mag, alles kan, dus spui je gal over niet betalende klanten, vastgelopen projecten, onderzichtige regelgeving of louche geldvestrekkers!

 

Wie eerst?

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

klanten die voor aanvang van de opdracht benadrukken dat het project de aller-aller-aller-aller hoogste prioriteit heeft omdat anders a) de wereld vergaat b) hun bedrijf vergaat c) all of the above....

 

...en vervolgens tijdens de opdracht steeds om 1,000 redenen geen tijd zeggen te hebben om het project gaande te houden.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Zijn er eigenlijk ook (of IS er) een gebundelde 'belangenvereniging ondernemers'? Die bijvoorbeeld zulke dingen in de kamer aan de kaak zou kunnen stellen? En zo niet, wordt het dan niet eens tijd?

(Of voor de Ondernemerspartij ofzo, of voor een belangenvereniging, of een lekker gesubsidieerde stichting?)

 

Waar ik trouwens ook vaak over nadenk, geïnspireerd op een artikel over iemand die een soort 'pensioenfonds voor kunstenaars' heeft ontwikkeld waarbij kunstenaars een vast percentage van hun jaarinkomen in een fonds storten, waarbij na een aantal jaren natuurlijk een groter verschil zichtbaar wordt in succesvolle en onsuccesvolle kunstenaars, en de succesvolle middels hun percentage de oudedagvoorziening van het collectief veilig stellen-- een soort met cijfers onderbouwde kansberekeningstechnisch zekere gok-constructie dus. De vraag is alleen WIE er succesvol kunstenaar wordt (er wordt wel een voorselectie gedaan uiteraard) en iedereen die meedoet aan het systeem weet dat, en weet ook dat hij of zij degene zou kunnen zijn die het gemiddelde zo opschroeft. Prachtig!

 

Zou zoiets niet ook voor ondernemers kunnen?

 

 

 

 

Link naar reactie

Klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (die 5% waar je 95% van je tijd aan kwijt bent).

 

Sommige leveranciers en personeel die standaard 1 op de 5 (of nog meer) taken/mailtjes/verzoeken kwijtraken / vergeten.

 

Niet zozeer de belasting op zich, wel de ingewikkelde regels, vrijstellingen etc

 

Juridische kwesties

 

Onrecht

Link naar reactie

Eén van mijn grootste ergenissen zijn sollicitatiebrieven. Niet de sollicitatiebrieven van de enthousiastelingen natuurlijk, maar, je kent ze vast wel waar je tussen de regels door leest:

"ik heb een jaar of wat een uitkering en dat wil ik graag zo houden. Helaas moet ik van de uitkeringsinstantie érgens solliciteren dus ik schrijf u maar een kansloze brief."

Het kostte me deze week al weer drie postzegels, enveloppen, papier, inkt en tijd.

Link naar reactie

Klanten binnen een grote organisatie die het niet voor elkaar krijgen om hun eigen project op gang te houden, zodat jij steeds degene bent die ergens achteraan moet zitten wil je je werkzaamheden kunnen afronden en uiteindelijk kunnen factureren.

 

De ontzettend hoge aanschafprijzen van CADsoftware (5.000 euro per licentie). (en nee, is er geen OS pakket.... :'( )

 

 

Link naar reactie

Zijn er eigenlijk ook (of IS er) een gebundelde 'belangenvereniging ondernemers'? Die bijvoorbeeld zulke dingen in de kamer aan de kaak zou kunnen stellen? En zo niet, wordt het dan niet eens tijd?

(Of voor de Ondernemerspartij ofzo, of voor een belangenvereniging, of een lekker gesubsidieerde stichting?)

 

VNO-NCW, MKB Nederland, en zo nog een paar. Meestal lobby organisaties, maar toch...

 

Waar ik trouwens ook vaak over nadenk, geïnspireerd op een artikel over iemand die een soort 'pensioenfonds voor kunstenaars' heeft ontwikkeld waarbij kunstenaars een vast percentage van hun jaarinkomen in een fonds storten, waarbij na een aantal jaren natuurlijk een groter verschil zichtbaar wordt in succesvolle en onsuccesvolle kunstenaars, en de succesvolle middels hun percentage de oudedagvoorziening van het collectief veilig stellen-- een soort met cijfers onderbouwde kansberekeningstechnisch zekere gok-constructie dus. De vraag is alleen WIE er succesvol kunstenaar wordt (er wordt wel een voorselectie gedaan uiteraard) en iedereen die meedoet aan het systeem weet dat, en weet ook dat hij of zij degene zou kunnen zijn die het gemiddelde zo opschroeft. Prachtig!

 

Zou zoiets niet ook voor ondernemers kunnen?

 

Weet je zeker dat dat zo werkt? Dat die kunstenaars niet een individueel recht opbouwen in dat fonds (zoals dat bij normale fondsen ook gebeurd). Op zich zijn hier wel veel constructies voor, vroeger kon je als ondernemer je eigen pensioenfonds opzetten, dat was fiscaal erg aantrekkelijk, maar met alle veranderende regels denk ik altijd: zet maandelijks een bedrag in een gespreid stuk beleggingsfondsen, die dit élke maand automatisch en blijf daar van af.

 

Of koop in goede jaren een huisje in Frankrijk of zo.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.