• 0

onbehoorlijk bestuur ( BV)

Ik hoor mensen hier op het forum vaak praten over onbehoorlijk bestuur van je bv dat zij indien dat aangetoond wordt aanspraak kunnen maken op je prive vermogen.

Wat ik mij dan afvraag, wat valt er onder onbehoorlijk bestuur ? elke fout die je maakt ? dan heeft een BV toch eigenlijk al geen nut meer, want fouten maakt iedereen.

Is er misschien iemand die mij hier wat meer uitleg over kan geven, en wellicht een mooie voorbeeld heeft.

 

Of is er over dit onderwerp ergens wat meer over te vinden ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Rooster,

 

Je moet vrij ver gaan om veroordeeld te worden, maar in princiepe is het risico altijd daar. Veroordelingen met betrekking tot onbehoorlijk bestuur hebben meestal betrekking op "technische" gronden, zoals het niet optijd indienen van de jaarrekening en/of frauduleus middelen onttrekken aan de eigen onderneming in het zicht van een failliement (paulianeus handelen).

 

Edoch, zelfs Joep hebben ze daar niet voor achter de tralies kunnen krijgen ;D.

 

Al je nogmaal je best doet en je houd je aan de belangrijkste regels gaat het bijna altijd goed.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Niet elke fout zal leiden tot het fenomeen onbehoorlijk bestuur. De uitwerking hiervan valt zeker mee in de praktijk.

 

Voorbeelden van onbehoorlijk bestuur:

 

Het niet tijdig melden aan de belastingdienst en uitvoeringsinstanties dat de BV de belasting en sociale premies niet kan voldoen.

 

Het aangaan van verplichtingen terwijl de bestuurders weten dat de BV hiertoe niet in staat is.

 

 

 

 

 

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.