Jump to content
Rkanne

Hagelslag plakken

Recommended Posts

Je onderneemt en bent druk met klanten, bezoekjes, besprekingen, uitvoering. Je komt gewoon niet toe aan je promotie. Je bent soms al blij dat je je huis schoon kan houden of de tijd hebt om boodschappen te doen, dus dat nadenken en uitvoeren van je promotie… dat gebeurt spontaan en zonder enige vorm van samenhang of lijn.

 

Daar gaat het dus mis. Je ziet promotie niet als een onderdeel van je werk, maar als iets dat tussendoor ‘even’ gedaan moet worden. Dat is jammer en kost je geld. En klanten. Ik geef je 6 tips om je hagelslag te laten plakken.

 

De 1e gouden tip is: Neem elke week minstens 2 uur om vrij te brainstormen. Denk na over wat je nu doet, wat je daaraan kan toevoegen en of het strookt met je huidige lijn.

 

Tip 2: Brainstormen. Onthoud bij brainstormen dat je er warm van moet worden. Aan uitvoering denk je nog even niet. Bedenk activiteiten die je leuk vindt, waar jij energie van krijgt. Dit lijkt wat overbodig te melden maar telkens weer merk ik dat mensen binnen kaders blijven hangen, veilige kaders, en te vlug denken en zeggen dat iets niet uitvoerbaar is. Met brainstormen gaat het om de creatieve flow die je in werking zet. Pas als iets je raakt en je er energie van krijgt ga je stappen bedenken hoe je dit ten uitvoer kan brengen.

 

Tip 3: Werk in uitvoering. Wees ook daar creatief. Je hebt geen budget maar wil je toch laten zien. Er zijn heel veel manieren om toch te kunnen doen wat je wil, ook al heb je geen budget. Denk aan je netwerk, schakel die in. Bijvoorbeeld; je wil die flyers want je hebt er een ludiek idee mee. Maar geen geld om ze te laten drukken. Je hebt een vriendin die heel graag met d’r man een keer een avond weg wil, maar de kids niet kwijt kan. Laat haar vent nou bij een drukker werken. Geef hun een avondje uit cadeau en vraag in ruil 200 flyers. Zoiets, wees creatief in de oplossingen.

 

Tip 4. Plan vooruit. Als je eenmaal elke week 2 uur de tijd neemt, kweek je rust, je kan deze week 2 items bedenken en plannen die je volgende maand en die daarop kan invoeren. Dan heb je de tijd ze uit te voeren en de tijd om weer nieuwe dingen te bedenken voor erna.

Bijvoorbeeld dat flyeren, laten we daar even bij blijven. Dat betekent dat je deze week bedenkt waar je ze volgende maand, en die daarop, wil gaan verspreiden. Dan heb je dus de rust om volgende week te gaan bedenken; waar nog meer? Hoe kan ik de aandacht op die flyer vestigen?

 

Tip 5: Blijf researchen. Als je eenmaal die 2 uur per week hebt ingepland en je lijn wordt steeds gemakkelijker, dan kan je daarin een half uur inplannen om te researchen. Wat doet m’n doelgroep nu? Is er iets veranderd? Wat gebeurt er in de wereld en heeft dat invloed op m’n doelgroep?

 

Tip 6 tijd. Neem je tijd. Verwacht niet dat met 1x brainstormen je met fantastische plannen komt, gun jezelf die groei in je proces. En ook de tijd voor je doelgroep; deze moet je minimaal 3 x gezien hebben voor je beklijft.

 

En onthou: have fun!!

 

groet,

Rebecca Kanne

Dare2be.eu


Met zonnige groet,

 

Rebecca Kanne

Image Builder

www.Dare2be.eu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

    Growing together with other entrepreneurs

    ✓     Ask your entrepreneur questions

    ✓     Share your answers

    ✓     Low profile

    ✓     Transparant

    ✓     At your convenience

    ✓     Always based on relevance, substance and expertise

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept