• 0

Hagelslag plakken

Je onderneemt en bent druk met klanten, bezoekjes, besprekingen, uitvoering. Je komt gewoon niet toe aan je promotie. Je bent soms al blij dat je je huis schoon kan houden of de tijd hebt om boodschappen te doen, dus dat nadenken en uitvoeren van je promotie… dat gebeurt spontaan en zonder enige vorm van samenhang of lijn.

 

Daar gaat het dus mis. Je ziet promotie niet als een onderdeel van je werk, maar als iets dat tussendoor ‘even’ gedaan moet worden. Dat is jammer en kost je geld. En klanten. Ik geef je 6 tips om je hagelslag te laten plakken.

 

De 1e gouden tip is: Neem elke week minstens 2 uur om vrij te brainstormen. Denk na over wat je nu doet, wat je daaraan kan toevoegen en of het strookt met je huidige lijn.

 

Tip 2: Brainstormen. Onthoud bij brainstormen dat je er warm van moet worden. Aan uitvoering denk je nog even niet. Bedenk activiteiten die je leuk vindt, waar jij energie van krijgt. Dit lijkt wat overbodig te melden maar telkens weer merk ik dat mensen binnen kaders blijven hangen, veilige kaders, en te vlug denken en zeggen dat iets niet uitvoerbaar is. Met brainstormen gaat het om de creatieve flow die je in werking zet. Pas als iets je raakt en je er energie van krijgt ga je stappen bedenken hoe je dit ten uitvoer kan brengen.

 

Tip 3: Werk in uitvoering. Wees ook daar creatief. Je hebt geen budget maar wil je toch laten zien. Er zijn heel veel manieren om toch te kunnen doen wat je wil, ook al heb je geen budget. Denk aan je netwerk, schakel die in. Bijvoorbeeld; je wil die flyers want je hebt er een ludiek idee mee. Maar geen geld om ze te laten drukken. Je hebt een vriendin die heel graag met d’r man een keer een avond weg wil, maar de kids niet kwijt kan. Laat haar vent nou bij een drukker werken. Geef hun een avondje uit cadeau en vraag in ruil 200 flyers. Zoiets, wees creatief in de oplossingen.

 

Tip 4. Plan vooruit. Als je eenmaal elke week 2 uur de tijd neemt, kweek je rust, je kan deze week 2 items bedenken en plannen die je volgende maand en die daarop kan invoeren. Dan heb je de tijd ze uit te voeren en de tijd om weer nieuwe dingen te bedenken voor erna.

Bijvoorbeeld dat flyeren, laten we daar even bij blijven. Dat betekent dat je deze week bedenkt waar je ze volgende maand, en die daarop, wil gaan verspreiden. Dan heb je dus de rust om volgende week te gaan bedenken; waar nog meer? Hoe kan ik de aandacht op die flyer vestigen?

 

Tip 5: Blijf researchen. Als je eenmaal die 2 uur per week hebt ingepland en je lijn wordt steeds gemakkelijker, dan kan je daarin een half uur inplannen om te researchen. Wat doet m’n doelgroep nu? Is er iets veranderd? Wat gebeurt er in de wereld en heeft dat invloed op m’n doelgroep?

 

Tip 6 tijd. Neem je tijd. Verwacht niet dat met 1x brainstormen je met fantastische plannen komt, gun jezelf die groei in je proces. En ook de tijd voor je doelgroep; deze moet je minimaal 3 x gezien hebben voor je beklijft.

 

En onthou: have fun!!

 

groet,

Rebecca Kanne

Dare2be.eu

Met zonnige groet,

 

Rebecca Kanne

Image Builder

www.Dare2be.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.