• 0

Tagline/Payoff IT consulting

Beste allen,

 

Ben sinds kort begonnen als freelancer in de IT consultancy  met voornamelijk rollen als Business/Informatie Analist.. Ben nu natuurlijk nog een eenmanszaak maar wil wel (alvast) de uitstraling hebben van een volwaardig IT consultancy bureau.

Ben nu druk bezig om een logo en visitekaartje te ontwerpen. Daarbij wil ik graag een (beschrijvende) tagline hebben onder mijn logo en een pay-off voor op de achterkant van het visitekaartje (en binnenkort op mijn website). 

 

Wil in ieder geval dat het aansluit op mijn kernwaarden en eigenschappen: eerlijkheid, durf, plezier, weloverwogen, empatisch, rust, drive en doorzettingsvermogen.

 

Bedrijfsnaam: Lixus IT  (refererend naar  een Romeinse Stad) 

Logo: is in een pilaar  (mijn persoonlijke naam betekent ook pilaar) 

 

Kunnen jullie mij helpen bij het bedenken van een tagline/payoff?

Heb tot nu toe het volgende (waarbij onderscheid tussen tagline en payoff niet altijd even duidelijk is): 

 

Tagline: 

Thoughtful Business Analysis

Thoughtful IT consulting

Thoughtful IT Analysis

Committed to your future

Committed to change

Committed to improve

Building purpose-driven organisations
Building purpose-driven solutions

Purposeful thinking

Think results
From Vision to Solution
Purposeful solutions
Purposeful analysis

Deliberate IT analysis

Deliberate Improvement

Pillars of Change

Pillars of Success

Pillars of Growth 

 

 

Payoff:

Good analysis is half the battle

Master, commit, achieve/deliver

Your vision, our analysis, you results

Understand - Commit - Deliver
Our analysis, your results
Committed to your succes

Improving Pillars

Analyse the future

 

.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Soms helpt het goed luisteren naar de mening van klanten om tot een goede pay-off te komen. Neem ik even mijn recreatiebedrijf als voorbeeld: onze gastvrijheid oogst veel waardering en zonder uitzondering is men bij binnenkomst prettig verrast door de luxe uitstraling van de accommodatie. Samengevat kwamen wij daardoor op de pay-off: 'verrassend gastvrij'

 

Ik hoop dat je iets aan deze redenering hebt...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

mag ik het verwoorden met een ietwat hoge zuurgraad in het eerste deel.

wat een bak clichés zeg.. In de meeste van de taglines "beloof" je dingen die eigenlijk minimum vereisten zijn, dat is iets anders dan een kernwaarde.

Toughtfull.. ik mag het hopen dat je heel goed nadenkt over wat je analyseert / rapporteert.

Committed,. dat mag ik hopen voor dat uurtarief

 

afijn ik wil er geen afbrandshow van maken zo is het echt niet bedoeld.. maar mijn indruk is dat je bij de meeste oneliners teveel uitgaat van wie jij bent, misschien ook nog wel met een stukje wishful thinking over wie je zou willen zijn.

Als jij als volwaardig IT bureau wilt profileren dan gaat het toch om meer dan (alleen) waar jij goed in bent. Het gaat veel meer om wat jou bedrijf (jij alleen of een heel team) voor je klant kan betekenen.

 

Er zijn er maar 2 die er uitspringen gelukkig 1 tagline en 1 payoff

tagline:

Think results 

 

payoff:

Committed to your succes

 

Beide zijn gericht op de klant.Klanten zijn meestal niet zo geïnteresseerd in jou eigenschappen, je bent immers geen werknemer (meer) die in het team moet passen. Je bent een oplossing/oplosser waar resultaten van verwacht worden.

 

 

Ik hou ook van meer gelaagde uitspraken op de achterkant van mijn eerste visitekaartje stond "Bekijk het eens van een andere kant". Dat was zowel een uitnodiging om het kaartje om te draaien voor de gegevens, als een uitnodiging aan de toekomstige klant om mee te gaan in minder voor de handliggende keuzes.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Roel J zei:

mag ik het verwoorden met een ietwat hoge zuurgraad in het eerste deel.

wat een bak clichés zeg.. In de meeste van de taglines "beloof" je dingen die eigenlijk minimum vereisten zijn, dat is iets anders dan een kernwaarde.

Toughtfull.. ik mag het hopen dat je heel goed nadenkt over wat je analyseert / rapporteert.

Committed,. dat mag ik hopen voor dat uurtarief

 

afijn ik wil er geen afbrandshow van maken zo is het echt niet bedoeld.. maar mijn indruk is dat je bij de meeste oneliners teveel uitgaat van wie jij bent, misschien ook nog wel met een stukje wishful thinking over wie je zou willen zijn.

Als jij als volwaardig IT bureau wilt profileren dan gaat het toch om meer dan (alleen) waar jij goed in bent. Het gaat veel meer om wat jou bedrijf (jij alleen of een heel team) voor je klant kan betekenen.

 

Er zijn er maar 2 die er uitspringen gelukkig 1 tagline en 1 payoff

tagline:

Think results 

 

payoff:

Committed to your succes

 

Beide zijn gericht op de klant.Klanten zijn meestal niet zo geïnteresseerd in jou eigenschappen, je bent immers geen werknemer (meer) die in het team moet passen. Je bent een oplossing/oplosser waar resultaten van verwacht worden.

 

 

Ik hou ook van meer gelaagde uitspraken op de achterkant van mijn eerste visitekaartje stond "Bekijk het eens van een andere kant". Dat was zowel een uitnodiging om het kaartje om te draaien voor de gegevens, als een uitnodiging aan de toekomstige klant om mee te gaan in minder voor de handliggende keuzes.

 

Besef me terdege dat het veelal clichés zijn, maar dat is ook de reden dat ik de hulp inroep van mede-forum gebruikers om met iets originelers te komen. :-) 

 

Think results klinkt natuurlijk mooi, zoals "Think different"  van Apple. Echter, voor een klein bedrijf (met een aanzienlijk kleiner marketing budget)  hoort een tagline naar mijn inziens wat meer beschrijvend te zijn. En daarbij aangeven wat de core-business is van een bedrijf?  In mijn geval is dat in het algemeen IT consulting en in het bijzonder Business Analyse. Ik vind het daarbij lastig om onderscheidend te zijn. 

 

Neig het meest naar een tagline met daarin Thoughtful, aangezien dat iets zegt over hoe ik als persoon (empathisch en weloverwogen) de business zal helpen met mijn analyse. 

 

Mijn klanten zijn trouwens over het algemeen wel geinteresseerd in mijn eigenschappen. Zal voornamelijk in (langdurige) projecten mee moeten draaien. 

 

Zou graag een gelaagde uitspraak willen bedenken :) 

.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur geleden, TwaBla zei:

Geen tijd aan verspillen. Eerst maar eens vijf jaar zaken doen. Wordt een partner in business, maak daar een blog van, bewijs jezelf als verrassend veelzijdig en hoop dat je ooit het cliché ontstijgt.

Groot gelijk dat ik hier niet te veel tijd aan moet besteden. Zonder al te veel tijd te verspillen wil ik wel graag een tagline en payoff bedenken aangezien ik nu toch bezig ben met het maken van een visitekaartje

aangepast door Casraoui

.

Link naar reactie
  • 0

Mik dan op een intelligente toevoeging die beschrijvend is. Pay-off is niet meer nodig in dit tijdperk van gecomprimeerde communicatie. Post pay-off age!

 

Lixus IT is een naam die niks betekent (Romeinse stad is irrelevant, tenzij je alsnog een interessante toelichting hebt - Marokkaans?) maar er is ook niks mis mee. Associeert ietwat met Linux.

 

Pilaar als beeld is iets persoonlijks, maar doorgaans zijn pilaren onderdeel van ruïnes. Ook niet echt iets dynamisch.

 

IT hoeft niet meer in de omschrijving, want dan wordt het dubbelop.

 

Kom je toch in de buurt van purpose-driven solutions. Zonder building. Ik heb nog even gekeken waar dat purpose-driven vandaan komt en dat lijkt een recent buzz-word. Solutions oftewel oplossingen is al 25 jaar een betekenisloos cliché uit de systems en software salesspeak. Net zoals omgevingen. Maar je kan dat ook op organisatievraagstukken betrekken, dus het geeft je een verhaal. Als iemand wil weten wat je nou eigenlijk bedoelt.

 

Kein gelul, ik bin purposeful. :classic_cool:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

your information needs,

our business analysis

 

of andersom

 

your business needs,

our information analysis

 

(misschien een beetje nonchalant strooien met beide varianten of deze meer of minder gestructureerd koppelen aan jouw voorbedachte rollen) :classic_wink::classic_love:

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is vooral belangrijk dat je iets in je pay-off verwoordt wat uniek is voor jou. Iets waarvoor (potentiële) klanten niet zomaar bij iemand anders terecht kunnen. Dat hoeft niet iets te zijn waar je het beste in bent van al je concullega's, maar wel iets waardoor je anders bent. Dan past je pay-off helemaal bij jou en alleen bij jou.

Ik doe als (SEO-)copywriter leuke klussen voor leuke bedrijven: http://www.hardcopy.nl.

Link naar reactie
  • 0

Het is wel duidelijk waarom ik voor IT heb gekozen en niet voor marketing ;) .

 

Maar na een drukke werkweek toch weer ff een poging gewaagd. 

 

Wat ideetjes (clichés niet uitgesloten) :classic_smile:

 

Refererend naar pilaren: 

We support your digital transformation

We stand for your success

Standing for your success

Standing together for your success

Supporting your digital journey 

Structural performance  

 

 

Empathie 

We listen to your needs   (wat een bedrijf wil is niet altijd waar het behoefte aan heeft) 

Focussed on your needs 

Focussed on your success

Your needs is what matters (to us)

Your success is what matters ( to us) 

We understand what you need

We listen, we perform 

We listen to perform

We listen to deliver

We listen,  we deliver

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Link naar reactie
  • 0

"Van ruïnes staan meestal alleen nog de pilaren overeind. :) "

 

Dat is dan denk ik een beeld wat je niet wil communiceren naar je klant. :-)

 

Wat deed je hiervoor?

 

Taglines en payoffs kun je altijd nog veranderen. Perfect is the enemy of good enough. Neem nu iets dat je werkzaamheden beschrijft, want niemand gaat aan de hand van je bedrijfsnaam raden wat je doet, daarvoor is "IT" te breed. En doe die SWOT over vijf jaar dan nog eens.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Het klinkt allemaal nogal imperialistisch en pompeus. 
Waarom wil je al groter klinken dan je bedrijf is?

Wie wil je aanspreken met je bedrijfsnaam/payoff?

Staat de naam al vast? Weet niet of je internationale (Engelstalige) klanten gaat bedienen, maar ... :classic_blush:

Groet,
Annedien (naamcreatiespecialist ;-) 

aangepast door Annedien Hoen
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.