• 0

Kleine balans vraag

Beste forumleden,  ik probeer op dit moment iemand te helpen met het opstellen van een balans. Ze werkt als freelance kracht bij een bedrijf en heeft daardoor een hele eenvoudige boekhouding. Ze is begonnen op 01-01-2018 en heeft op dit moment een balans en V&W rekening nodig voor om in te kunnen schrijven voor  een huurwoning.

 

Bedragen die bekend zijn:

 

omzet: € 22.342,50

Kosten: €132,56 + € 13,95

Privé opnames: €11.450

Huidig bank saldo: €8.026,08
Nog af te dragen btw Q4: €520,20

 

Wie kan mij helpen om onderstaande balans correct te maken? Bedankt alvast! 

image.thumb.png.6fbad485b2e30b5449c9007efc646d7f.png

 

 

image.thumb.png.e2c47675a81ca196aa2cb65ef69b14b7.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Hoi Rik, enorm bedankt voor jouw Excelsheet! Dit heeft me geholpen om uit te zoeken waar de fout zit. 

 

Er zat een fout in het totaalbedrag van de privé opnames en daarnaast ook in het nog te betalen btw over Q4. 

 

Zoals je kan zien in de Excel die ik mee terug stuur is er nu nog een verschil van 0,88 euro. Kan ik er vanuit gaan dat dit door afronding van de btw aangiftes van de eerdere kwartalen in dit jaar komt? Hoe kan ik dit het beste verwerken in de balans om hem exact gelijk te krijgen?

Balans + winst&verlies.xlsx

 

Edit: ik heb het nagerekend en dit verschil van 0,88 euro komt inderdaad door de afrondingen van de btw-aangiftes in Q1 t/m Q3. De vraag die nog blijft is hoe kunnen we de 'glad strijken'?

aangepast door FritsPaper
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Het te betalen bedrag voor BTW Q4 kan ook niet precies € 529,20 zijn. Het zal € 529,00 zijn.

 

Elke kwartaal zou je eigenlijk het verschil in berekende BTW en werkelijk betaalde BTW kunnen boeken op buitengewone baten. Voor kwartaal 4 is dat dus € 0,20. Als je dat van de voorgaande kwartalen terug kijkt zal dat opgeteld wel die € 0,88 zijn. Die kun je dus gewoon bij de buitengewone baten tellen in de W&V rekening.

 

Als Q1 t/m Q3 dus € 0,88 is moet je daar ook nog Q4 bijtellen. Dus buitengewone baten worden € 1,08. Verder moet je de te betalen BTW op € 529,00 zetten (want als er straks BTW aangifte gedaan wordt zal dat naar beneden afgerond worden).

 

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.