• 0

Nieuwe deelnemer STAK: toetreding via notaris?

Ik ga mijn certificaten verkopen aan een koper die nog geen certificaten heeft en dus geen deelnemer is in de STAK. Moet deze handeling verlopen via de notaris? En zo ja, is het dan niet zo dat slechts de toetreding tot de STAK via de notaris moet verlopen (daar heb ik niks mee te maken immers), en dat de overdracht van de certificaten dan gewoon kan geschieden door overschrijving in het certificaatregister door de bestuurder van de STAK?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
43 minuten geleden, SjaakJa zei:

Ik ga mijn certificaten verkopen aan een koper die nog geen certificaten heeft en dus geen deelnemer is in de STAK. Moet deze handeling verlopen via de notaris?

Nee. Omdat de stak alleen het economische (winst)recht verhandelt  en niet het juridische (stem en bezit)recht, hoeft er geen notaris te worden ingeschakeld bij transacties, ook niet aan nieuwe kopers

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, SjaakJa zei:

Ok, maar moet de nieuwe certificaathouder dan niet akkoord gaan met de administratievoorwaarden van de stak?

 

Ja, maar dat heeft  niets met een notaris te maken.  De hele contracting, koop en verkoop verloopt in principe zonder notaris.

Hoe de contracting precies verloopt staat in de administratievoorwaarden.  Daarin staan ook de spelregels aan wie je mág verkopen en eventuele aanbiedingsplicht. Bij twijfel zou ik de vraag voorleggen aan het bestuur van de STAK 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
32 minuten geleden, SjaakJa zei:

Het probleem is dat het de bestuurder is die per se naar de notaris wil terwijl het in mijn ogen niet nodig is

Als de bestuurder per sé een notarieel verleden overeenkomst wil dan kan dat uiteraard.  Dat kan met iedere willekeurige (vaststelllings)overeenkomst

Maar nodig of verplicht is het inderdaad niet, dus bij voorkeur op eigen initiatief en kosten:classic_cool:

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.