• 0

Licentie overeenkomst afsluiten?

Ha goedemiddag, 

 

Ik speel al een tijdje met het idee om een webshop te starten, het liefst gericht op jaren '90 producten. Denk hierbij aan tshirts met print van artiesten. 
Nu weet ik dat dit qua regelgeving heel lastig en ingewikkeld in elkaar zit, echter heb ik ook veel gelezen over het afsluiten van licentieovereenkomsten. Om op deze manier toch de afbeelding van een artiest te mogen uiten op een shirt. Dit zie ik bijvoorbeeld bij winkelketens als H&M, Pull & Bear en Large. 

 

Ik weet niet waar zij hun licentieovereenkomst(en) hebben afgesloten, echter zou ik op dit gebied graag meer willen weten. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

 

Hoor het graag!

 

Groetjes, 
Susanne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank je!

 

Dank voor de tip, de afgelopen dagen heb ik hier veel op gezocht. Ook binnen dit forum, echter lees ik nergens iets concreets over welke bedrijven dit verstrekken of waar je terecht kan? Het lijkt me niet echt geschikt om bijv een Pull & Bear zelf te benaderen waar ze dit geregeld hebben?

Link naar reactie
  • 1
1 uur geleden, Susanne_Q zei:

Dank je!

 

Dank voor de tip, de afgelopen dagen heb ik hier veel op gezocht. Ook binnen dit forum, echter lees ik nergens iets concreets over welke bedrijven dit verstrekken of waar je terecht kan? Het lijkt me niet echt geschikt om bijv een Pull & Bear zelf te benaderen waar ze dit geregeld hebben?

 

Ik zou denken dat je het beste het management van de betreffende artiest kunt benaderen. Die zullen je wel zeggen bij wie je moet zijn.

 

Maar om eerlijk te zijn...Ik denk dat je niet zelf moet gaan knoeien met licentieovereenkomsten. Tenzij je een hele grote denkt te worden denk ik dat ze niet eens met je een overeenkomst willen afsluiten. Je moet gewoon iemand vinden die een licentie heeft en die de dingen aan jou levert.

 

Dat kun je van onder naar boven doen door de tip van Twabla te volgen, of ook van de de andere kant, dus van boven naar beneden, door het te vragen aan het management van de artiest.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad lastig zoeken. Dat komt ook omdat dit wereldje van merchandising geen baat heeft bij al teveel transparantie.

 

Zoek bv eens op Heman Brood (typische 80s art) en je komt onder andere hier uit.

 

Vind het wel typisch zo'n onderneming die struikelend ontdekken vergt. Begin bij een obscure artist uit Hongarije (scheelt kosten) en voeg dan steeds nieuwe namen toe.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.