• 0

Van eenmanszaak naar BV met youngtimer bestelbus

Geachte,

 

Na uren op Google gespendeerd te hebben toch maar een topic aangemaakt.

 

Recent ben ik van een eenmanszaak naar een BV gegroeid.

 

Voor mijn werk in de eenmanszaak had ik een grijskenteken bestelbus nodig. Dit is een VW Caddy uit 2001 (Yountimer?!).

 

Omdat dit een eenmanszaak was stond bij gewoon prive op mijn naam. Nu moet hij op de BV komen.

 

Ik kom er niet uit welke stappen ik nou moet nemen, maar misschien denk ik te moeilijk. De auto papieren staan uiteraard al op mijn naam, maar hoe krijg ik de VW Caddy op de BV's naam?

 

Heeft er iemand hints of tips?

 

Hartelijk dank,

 

Bjorn.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
20 minuten geleden, BosBBosB zei:

De auto zelf staat al op mijn naam als prive persoon zeg maar. De auto moet dus op mijn naam in de BV komen.

 

Je denkt inderdaad  te moeilijk :classic_cool:

Jij bent niet de BV; de BV is een zelfstandige rechtspersoon. De auto moet niet "op jouw naam in de BV" komen, maar op naam van de BV komen

 

De auto verandert dus van eigenaar; daarvoor schrijf je bij een kentekenloket de auto over van jou op de BV 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas geeft het RDW niet heel duidelijke informatie over het (zelf) overschrijven van kentekens van prive persoon naar (je eigen) BV.

 

Op zich is het niet ingewikkeld.

- Jij als verkoper (huidige tenaam gestelde) moet zorgen dat je het volledige kentekenbewijs hebt en de tenaamstellingscode

- Een geldig legitimatiebewijs.

 

Om de auto op je BV te krijgen heb je een uittreksel van de KvK nodig waaruit blijkt dat jij de / een tekenbevoegde persoon bent voor die BV.

en ook  een geldig legitimatiebewijs.

voor zover ik kan (overzien) heb je meer niet nodig.

 

Je kunt via de door Norbert gegeven link van het kentekenloket een locatie vinden, maar je zou ook aan je eigen garage kunnen vragen of zij het kunnen regelen voor je.

Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, BosBBosB zei:

Dank voor de uitleg heren! Ik ga hier komende week mee aan de slag. ]

 

Graag gedaan 

 

22 minuten geleden, BosBBosB zei:

Nu nog even de verzekering regelen.

 

Dat is eigenlijk het minst spannende. Als het goed is stond die verzekering al op naam van de eenmanszaak (zowel van belang voor dekking als voor verzekeren ex BTW) , en hoef je voor die dekking  alleen maar een naamswijziging door te geven (eenmanszaak wijzigt naar BV).

 

Het enige dat een verzekeraar bij een BV nog wel zal vragen is wie de UBO (uiteindelijk belanghebbende eigenaar) van de BV is; dat is een wettelijke verplichting in het kader van antiterrorisme en witwas wetgeving. Heel erg spannend is dat niet..

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Als die auto op naam van de prive persoon staat, zoals TS zegt hoop ik wel dat zakelijk gebruik is meeverzekerd.

Anders moet dat denk ik ASAP geregeld worden.

 

Verder, maar ik ben geen deskundige, is het denk ik raadzaam om een marktconforme prijs te laten betalen door je BV.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.