• 0

PayPal bestelling niet geleverd claim

(aangepast)

Hallo allen,

 

Klant uit België claimt onterecht bij PayPal dat bestelling van ±€800 niet is geleverd. 

 

PayPal beslist in haar voordeel, ondanks dat ik,

  • track&trace doorstuur 
  • screenshot van email conversatie met klant waarin zij bevestigd het product te hebben ontvangen
  • factuur doorgeef

 

PayPal is onverbiddelijk onredelijk. Ik ben ±10x in beroep gegaan, maar het levert niets op.

 

Ik heb de klant de afgelopen 5 dagen 2x gevraagd de claim terug te trekken, waarop zij 1x bevestigend heeft geantwoord. 

 

Ik krijg de indruk dat ik van PayPal verder niets hoef te verwachten.

 

Zijn er mensen die in eenzelfde situatie hebben gezeten? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost? 

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

 

 

aangepast door Luspada

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik adviseer jou de voorwaarden van PayPal eens uit te pluizen op dit punt om uit te vinden waarop zij zich menen te (kunnen) beroepen versus jouw bewijsvoering.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Lijkt erop dat niet het ontvangen van het goed de reden voor het toekennen van de claim is maar iets anders, bijvoorbeeld de staat of de werking van hetgeen gekocht is. Normaal gesproken moet de klant dan het bestelde terugsturen. De geit en en kool sparen door niets terug te nemen en toch betaald willen krijgen gaat dan niet lukken.

 

Mijn tip zou dan ook zijn om de klant de keuze te geven de klacht in te trekken of een en ander terug te sturen of op een andere manier betalen.  Voorzichtig aankondigen dat  je anders  gedwongen wordt incasso in te schakelen wil nog wel eens helpen.

 

Link naar reactie
  • 0

Vlaming of Waal? Met B2B België kun je doorgaans prima bellen, verder mag taal of afstand geen reden zijn om niet betaald te krijgen en dat moet je deze klant met vriendelijk communiceren ook aan het verstand zien te krijgen...

 

...was er ooit sprake van vertraging in levering? En is dit een aangetekende pakketzending geweest voor dit orderbedrag? Dan zou je ook een krabbel moeten hebben voor een evt. juridisch gevolg.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, Luspada zei:

PayPal is onverbiddelijk onredelijk. Ik ben ±10x in beroep gegaan, maar het levert niets op.

einstein zei ooit: “Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten”

 

en met het risico om lomp over te komen: 10x in beroep gaan komt op mij over als de volwassen variant van het kind dat 10 keer om een snoepje vraagt omdat het antwoord niet nee niet verwacht was..

 

Naast dat het uitpluizen van de voorwaarden van Paypal nuttig kan zijn probeer ik altijd de hoofdregel van een betaalproduct te onthouden.
Eerste en allerbelangrijkste is om te realiseren dat betaalproviders (Paypal, Creditcard maatschappijen, Ideal of bankoverschijving) nooit partij zijn in de overeenkomst.

En volgende is belangrijk te snappen welke voorwaarden gelden per product.

Paypal is vrij duidelijk, de nadruk ligt op consumentenbescherming,
zij hanteren in mijn eigen woorden de visie dat als een klant een keer (onterecht) claimt terwijl product prima is of niet is teruggekomen dan hoort dat bij het normale wanbetalingsrisico van de ondernemer.

 

Creditcardmaatschappijen noemen het vaak een aankoopverzekering richting hun consumenten.

Meestal zullen ze ook het geld terughalen jou als leverancier. maar in een klein aantal gevallen betalen ze de consument terug zonder geld terug te halen. Dat kan ook wel want de provisiepercentages zijn best ruim meestal en klanttevredenheid is soms belangrijker voor hen dan geen schade leiden op 1 transactie. zijn dus als "middle man" bereid een klein wanbetalingsrisico te lopen.

Ideal / bankoverschrijving is voor ondernemer het veiligst. Als je daar mee betaalt is terugboeken bijna niet mogelijk een klachtprocedure via de bank duurt maanden. En de pagina van Ideal verwijst alleen maar terug naar de leverancier of naar consuwijzer voor voorbeeldbrieven.
Vanuit de consument gezien zegt Ideal en de bank meestal "zoek het zelf maar uit" tegen zijn consumentklanten..


Je moet zelf maar bekijken hoeveel tijd je wil stoppen in geld via Paypal te krijgen of daar je gelijk te halen. Maar ik zou mijn energie richten op de klant, daar heb je een overeenkomst mee en kennelijk is de klant wel min of meer bereid als nog te betalen, de overeenkomst is al eens bevestigd en ze heeft ook al aangegeven de claim terug te trekken, maar ik denk niet dat ze dat gaat doen, al is het maar omdat ze vastloopt in het Paypal systeem of gewoon niet meteen het knopje kan vinden en geen zin heeft om meer moeite te doen.

Het meest praktische zou zijn wat Highio voorstelt. Betaal-link sturen zodat ze rechtstreeks kan betalen via een betaalmethode die niet terug te draaien is.

 

Link naar reactie
  • 0

Beetje zelfredzaamheid mogen we wel verwachten toch? deze vraag gaat net zozeer over de eigen verantwoordelijkheid om de voor en nadelen van een betaalmethode te kennen, zodat je niet verrast wordt door (kleine) regeltjes in de voorwaarden die je niet had gelezen. Als over de ondoordringbaarheid of onverzettelijkheid van grote organisaties.

 

volgens mij heet het belgische Ideal bancontact.. maar ik ken de exacte voorwaarden daar niet, ik doe geen zaken in België

Link naar reactie
  • 0

Probeer nu even duidelijk/vriendelijk/professioneel te blijven zolang je je geld niet hebt en zelf nog een poging waagt...

 

...Paypal en Creditcard-betalingen zijn vaak zinnig, maar wel als laatste betaaloptie.

 

Hoe bevalt dit trouwens?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Natuurlijk :-) 

 

Zit nu een tijdje bij SprayPay. 

 

Er zijn behoorlijk wat klanten die bestellingen proberen te doen via SprayPay, maar tot dusver wijst SprayPay iedereen af (±25 klanten).

 

Heb nu ook In3. Zij keuren de door SprayPay afgewezen klanten wel goed. 

 

Ik snap dat beiden een ander soort vorm van krediet bieden, en dat gespreid betalen sowiezo minder kredietwaardige klaten aantrekt, maar het verbaasd mij toch wel.

 

Ik heb SprayPay hierover ook om uitleg gevraagd, maar heb tot dusver (±2 weken) geen reactie gehad. 

 

Ik begin volgende week in Duitsland met Klarna via Mollie. Ben benieuwd of Klarna ook iedereen afwijst. 

aangepast door Luspada

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie
  • 0

Een eerdere ervaring van een ondernemer met klarna op dit forum laat zien dat dit voor NL in ieder geval wel zo is, dat ze bijna alles afwijzen..

 

Op 14-12-2017 om 14:35, Luspada zei:

Ik heb een 2tal jaar bij Klarna gezeten, maar dat was niet zo'n succes; bijna alle consumenten werden afgewezen voor gespreid betalen. Daarnaast was Klarna nogal duur. Inmiddels heb ik mijn contract opgezegd en ben ik verder aan het zoeken.

 

 

Oh, verhip dat was je zelf.  klein jaar geleden.

Welke aanwijzingen of toezeggingen heb je dat Klarna in Duitsland andere criteria hanteert of dat het klantprofiel daar dusdanig anders is dat zij die klanten wel gaan accepteren? Anders zet je misschien een betaalmethode op je Duitse site die niet veel meer toevoegt dan een extra logootje en een rijtje van ontevreden klanten die toch niet kunnen kopen nadat gespreide betaling was beloofd en daarna misschien ook nooit meer terugkomen uit onvrede daarover.

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Luspada zei:

Ook gooi ik PayPal er direct uit: geen van mijn concurrenten werkt er mee. 

 

Onredelijke klanten heb je overal, met of zonder Paypal.  Het heeft ook weinig zin om meer dan 1-2 x bij Paypal te klagen. De volgende actie is het inschakelen van een jurist.  (en tegen dat soort gedoe en kosten kun je je ook verzekeren)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
6 uur geleden, Roel J zei:

 

 

en met het risico om lomp over te komen:
 

 

Ja Roel, je komt niet alleen lomp over maar ook pedant. 

 

Dit topic opende ik om hulp te vinden bij mensen die eenzelfde soort situatie hebben meegemaakt. 

 

Geef ik antwoord op een vraag niet gerelateerd aan dit topic, voel jij de noodzaak om mij af te zeiken.

 

Je neemt zelfs de moeite om hiervoor mijn antwoorden op dit forum te doorzoeken!

 

Je hebt nu al 3 keer gereageerd op dit topic, uitsluitend op een negatieve, belerende manier. Wat mankeert er aan jou?

 

Ik ben al jaren lid hier bij higherlevel, maar ik gebruik het forum weinig dankzij mensen zoals jij. 

aangepast door Luspada

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie
  • 0

Dat is niet de vrijwilliger Roel die ik online ken en bij gelegenheid offline/in real life ontmoet (hij/deze is namelijk goedgezind en constructief)...

 

...zeer wel mogelijk een verkeerde interpretatie van berichten.

 

Wij hebben vanmiddag ook offline contact gehad, waarin ik heb proberen aan te geven dat alle ondernemers dit soort problemen kennen ook al denken sommige dit online te kunnen voorkomen. Idee is dat je het debiteurenrisico kunt beperken en de incassokans alsnog kunt vergroten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik heb ook wel  van die klanten gehad. Gewoon een mail sturen met iets van "prima, we cancellen de betaling via paypal, maar dat onstlaat u niet van een betaal verplichting. Als wij de betaling niet binnan 8 dagen op onze bank hebben, gaat het direct door naar de incasso"

En die klant vervolgens blokkeren, zulke klanten ben ik liever kwijt dan rijk. 

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Klant heeft natuurlijk moeten tekenen, en heeft nu zowel aan PayPal als aan mij bevestigd dat zij het pakket heeft ontvangen. 

 

PayPal zegt echter niets te kunnen doen aangezien zij het geld al hebben teruggestort: "de klant moet uit eigen beweging het geld overmaken".

 

Zijn nu 4 emails  verder aan de klant, maar er zit weinig schot in. Ik schakel morgen een incassobureau in. 

 

Mocht er iemand een instantie in België/Nederland weten (naast de politie) waar er melding kan worden gemaakt van fraude, dan houd ik mij aanbevolen. 

aangepast door Luspada

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Luspada zei:

Klant heeft natuurlijk moeten tekenen, en heeft nu zowel aan PayPal als aan mij bevestigd dat zij het pakket heeft ontvangen. 

 

PayPal zegt echter niets te kunnen doen aangezien zij het geld al hebben teruggestort: "de klant moet uit eigen beweging het geld overmaken".

 

Zijn nu 4 emails  verder aan de klant, maar er zit weinig schot in. Ik schakel morgen een incassobureau in. 

 

Mocht er iemand een instantie in België/Nederland weten (naast de politie) waar er melding kan worden gemaakt van fraude, dan houd ik mij aanbevolen. 

 

Politie? Die doen niets voor een dergelijk civiele zaak. Zeker als de klant zegt dat ze het niet hebben ontvangen, geld terugkrijgen van paypal en dan het pakket ontvangen. Geen onnodige tijd instoppen, gewoon direct incasso/deurwaarder.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
Op 29-11-2018 om 11:00, Luspada zei:

PayPal zegt echter niets te kunnen doen aangezien zij het geld al hebben teruggestort: "de klant moet uit eigen beweging het geld overmaken".

 

Ja dat maakt het lastig inderdaad. Heeft het dan misschien wat langer geduurd voor je het bewijs van aflevering in kon dienen? Onze ervaring met Paypal is eigenlijk heel goed, en ja, ze zijn er in het voordeel van de consument, maar dat beweegt dus ook consumenten om gemakkelijker te bestellen.

 

Wat je huidige situatie betreft; als ik het goed begrijp was er eerst een claim, heeft PP ook het geld teruggestort, en heeft de klant daarna alsnog (aangegeven) het pakket (te hebben) ontvangen? 

 

Dat is op zich natuurlijk een goed signaal; klant geeft aan pakket te hebben ontvangen, alleen blijft de betaling nog even achterwege. 

 

Er wordt niet gereageerd op je e-mails; heb je ook gebeld? een brief gestuurd? Wie weet komen ze in de spamfilter of iets dergelijks.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Nadat de klant melding maakte bij PP blokkeerde PP het geld direct. Vervolgens stuurde ik een bewijs van verzending waarvan PP zei dat het niet voldoende was en sloten ze de claim direct in voordeel van klant. Dan ben je je geld kwijt: zodra PP het geld terugstort naar de klant moet de klant uit eigen beweging nogmaals het geld overmaken naar de verkoper. Ook als deze toegeeft het product te hebben ontvangen.

 

Pas nadat ik PP op social media aansprak belde PP met de klant, die inderdaad bevestigde het product te hebben ontvangen.

 

Heb uiteindelijk moeten dreigen met een incassobureau voordat de klant het geld overmaakte.

 

Als mijn bedrijf groter was geweest dan had het mij persoonlijk minder geraakt. Mijn bedrijf is echter klein: ik ben aan dit gezeur veel tijd en energie kwijt. 

 

PP is erg duur in vergelijking met andere betaalmethodes. Dat ze dan ook nog direct kiezen voor de klant zonder mij de tijd te geven ondanks dat ik  de afgelopen maanden probleemloos voor duizenden euros via PP heb verkocht geeft mij een naar gevoel. 

aangepast door Luspada

www.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.