• 0

Bijtelling Motor DGA wel of niet op loonstrook vermelden?

Ik ben beginnende DGA met een motor van de zaak. Ik zal de motor ca 25% prive gebruiken. De privekosten per maand bedraagt ca. 100 EUR.

 

Mijn vraag: dien ik de bijtelling voor de motor per maand op mijn loonstrook te plaatsen? De BV houdt hierover dan loonheffing in. Of niet, en geef ik de bijtelling op bij mijn IB?

 

Vriendelijke groet,

 

Matthias

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Hier een artikel over bijtelling motor van de zaak.

https://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/column/rendement/motor_van_de_zaak/

Uit 2011, maar volgens mij nog steeds actueel.

 

Je moet inderdaad elke maand de bijtelling verwerken in je loonstrook.

Je kunt de bijtelling ook verwerken in de vrije ruimte van de werkkostenregeling.

 

Lijkt me dat je, net zoals bij de auto van de zaak, ook nog te maken hebt met een BTW-correctie, maar daarover staat niets in het artikel.

 

Vraag me af of de regel van geen bijtelling bij minder dan 500 privé kilometers ook voor de motor van de zaak geldt.

Weet iemand dit?

 

Odeon

aangepast door odeon
Link naar reactie
  • 0

De 500 km is hier niet van toepassing. Bijtelling is dus volledig naar rato van daadwerkelijk privégebruik. Maar als de kosten van de bijtelling niet al te hoog zijn, ligt aanwijzing als eindheffingsloon voor de hand inderdaad.

 

Op zich hadden ze dit per 1 januari 2019 ook voor de motor makkelijker kunnen maken kunnen, ware het niet dat ze de versimpelde bijtelling per die datum alleen voor de (electrische) fiets hebben geregeld.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.