Jump to content
Dil G

Als ZZP'er zakelijk investeren in Goud

Recommended Posts

Hi HL'ers,

Na een mooi jaar als startende ondernemer zou ik in de toekomst graag willen investeren in goud. Ik ben de afgelopen periode veel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om hierin te investeren, echter heb ik niet gevonden wat ik zou willen weten. Hopende hier een antwoord te krijgen.

Ik wil namelijk goud kopen (bijv 1 gram goudbaar, 999,9 puurheid) en ben benieuwd of ik de prijs hiervan kan aftrekken van de winst? Dat betekent (volgens mij) dat deze goudstuk op de balans moet staan? Zo ja, tegen welke waarde (inkoopprijs?). Ook ben ik benieuwd hoe ik dit moet administreren als ik  (zeg 1000 euro heb geïnvesteerd (100 gram goud) en gekocht) en over 5 jaar wil verkopen. 

Kunnen jullie meedenken? Alvast bedankt!

Beste Dil,

Higherlevel is niet bedoeld voor beleggingsvragen, dit topic gaat daarom op slot.

Beleggingen zijn voor een eenmanszaak sowieso privé en de aanschaf zelf  gaat  nooit ten laste van de winst.  Zelfde principe dus als bij jouw eerdere vraag over aanschaf van auto's 

Een goudsmit of tandarts - bijvoorbeeld - kan  goud als voorraad inkopen:  dat verandert helemaal niets aan de winst:  alleen  de waardestijging of daling komt ten bate of laste van de winst

B2Bsure, vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren 

Blog: Verzuim verzekeren wordt duurder, kijken naar alternatieven loont

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Bring your business plan to a higher level!

On this forum all subjects are discussed related to entrepreneurship.

Growing together with other entrepreneurs

✓     Ask your entrepreneur questions

✓     Share your answers

✓     Low profile

✓     Transparant

✓     At your convenience

✓     Always based on relevance, substance and expertise

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

More information   I accept