• 0

Als ZZP'er zakelijk investeren in Goud

Hi HL'ers,

 

Na een mooi jaar als startende ondernemer zou ik in de toekomst graag willen investeren in goud. Ik ben de afgelopen periode veel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om hierin te investeren, echter heb ik niet gevonden wat ik zou willen weten. Hopende hier een antwoord te krijgen.

 

Ik wil namelijk goud kopen (bijv 1 gram goudbaar, 999,9 puurheid) en ben benieuwd of ik de prijs hiervan kan aftrekken van de winst? Dat betekent (volgens mij) dat deze goudstuk op de balans moet staan? Zo ja, tegen welke waarde (inkoopprijs?). Ook ben ik benieuwd hoe ik dit moet administreren als ik  (zeg 1000 euro heb geïnvesteerd (100 gram goud) en gekocht) en over 5 jaar wil verkopen. 

 

Kunnen jullie meedenken? Alvast bedankt!

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Dil,

 

Higherlevel is niet bedoeld voor beleggingsvragen, dit topic gaat daarom op slot.

 

Beleggingen zijn voor een eenmanszaak sowieso privé en de aanschaf zelf  gaat  nooit ten laste van de winst.  Zelfde principe dus als bij jouw eerdere vraag over aanschaf van auto's 

Een goudsmit of tandarts - bijvoorbeeld - kan  goud als voorraad inkopen:  dat verandert helemaal niets aan de winst:  alleen  de waardestijging of daling komt ten bate of laste van de winst

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.