• 0

Reparatiekosten auto

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht hier, moet ik me eerst nog ergens voorstellen?
 

Ik zit met het volgende en hoop dat jullie mij kunnen adviseren, ik kon geen antwoorden vinden in andere topics:

Mijn man en ik hebben een eenmanszaak (schoonmaak) en hebben hiervoor een (tweedehands) bestelauto die uitsluitend zakelijk wordt gebruikt.
Nu is de auto deze week naar de garage geweest en moet er een reparatie plaatsvinden van rond de 2500 euro.
De btw trekken we af maar doe doen we dat met de rest, dat is aftrekbaar van de inkomstenbelasting maar doe ik dat in 1 keer of zet ik deze reparatie onder afschrijving?
De aanschafkosten van de auto zijn bijna gelijk aan deze reparatiekosten, kijkt de belastingdienst daar naar?
Dit is ons eerste jaar als eenmanszaak.
Misschien zullen sommige denken voor dat bedrag niet laten repareren dat is het niet waard, wij hebben ook enigzins twijfel maar deze auto is ook aangepast aan het gebruik voor onze werkzaamheden  (Hulpveren, ingebouwd osmosesysteem, imperial).

Alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo nestorix,

 

Welkom op higherlevel, voorstellen is niet verplicht, maar als jij het leuk vind kun je dat doen in dit topic.

 

De reparatiekosten kun je waarschijnlijk gewoon als kosten boeken. Alleen als de auto (veel) meer waard is geworden door de reparatie dan zou het kunnen dat je de waarde op de balans weer moet verhogen met die waarde toename. Maar bij oudere auto's leidt een reparatie zelden tot (aanzienlijke) waarde vermeerdering, een belangrijk deel van de kosten van de reparatie zal arbeidsloon zijn zo schat ik in en arbeidsloon verhoogt de waarde van de auto so wie so niet. En normale gebruiksonderdelen als versnellingsbak of koppelingsplaten die vervangen moeten worden zijn ook niet echt waarde verhogers. Die dingen moeten werken.

 

 


 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.