Vraagje:

 

Wij zijn bezig met een nieuw internet concept. Nou hebben we de site al gemaakt (in ASP). De nieuwsbrief is ook al klaar. Alleen nou komt mijn vraag?

 

Hoe kan ik de nieuwsbrief versturen? Het heeft voor ons geen zin om al onze klanten apart een e-mail te sturen. Dan zijn we volgende maand nog bezig. Hoe kan ik met één druk op de knop 6000 klanten een nieuwsbrief sturen.

 

Zonder dat er e-mail adressen van klanten bij andere klanten terecht komen waarvoor het niet bedoeld is. Privacy!!

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

je kan het op 2 manieren doen:

- je stopt alle mailadressen in bcc en je eigen mailadres in 'aan'.

- je zorgt dat alle mailadressen in database komen en maak een asp scriptje om de nieuwsbrief te versturen.

 

ik persoonlijk kies voor de 2de. je kan dan mooi formuliertje maken waarmee ze eenvoudig kunnen aan/afmelden en ook de nieuwsbrief zelf kan je dan personaliseren.

 

het wordt alleen ingewikkelder als je op 'n gegeven moment veel personen in je nieuwsbrieflijst heb. als je 5000 mailtjes stuurt via 'n browser kan het zijn dat ie vastloopt of time-out geeft. er zijn vast allerlei oplossingen voor. wat ik doe is script uitvoeren via ssh, die geeft nl geen time-outs.

 

je kan ook eventueel zoeken op het internet, het kan best dat er gratis scripts hierover te vinden zijn. er bestaat ook 'n nederlandse bedrijf die zorgt dat je eenvoudig nieuwsbrief kan versturen (ooit tegengekomen op forum dacht ik, ken ze verder niet).

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58039
Delen op andere sites

  • 0

Globaal twee opties;

 

Gebruik een ASP service zoals www.celox.nl (gebruik ik zelf ook, is door Decorum hier op het forum ontwikkeld)

 

Of gebruik een mass mail pakket zoals worldcast. Deze verstuurd mailtjes 1 voor 1, maar dan 3000 per uur. Kost minder dan 100 dollar.

 

Zelf ben ik overgestanpt van optie twee naar optie een, vanwege de zorgvuldigheid bij het adressen beheer. Werkt met dubbele opt-in en een goede opt-out.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58040
Delen op andere sites

  • 0

Dit is mogelijk met elk script dat mail kan versturen (via in het systeem ingebouwde SMTP-server of via een externe SMTP-server), waarbij het mailadres, de aanhef (en andere informatie om het bericht te personificeren) per te versturen mailtje uit een database gehaald worden en samengevoegd wordt met de bulk (de nieuwsbrief zelf).

 

Het versturen is allemaal niet erg moeilijk (maar meer specifiek kan ik niet zijn, omdat de invulling grotendeels afhankelijk is van de manier waarop de data is opgeslagen). Ik stuur zelf met enige regelmaat een nieuwsbrief vanuit een eigen systeem gebaseerd op Zope. Hierbij wordt gebruik gemaakt van Python-scripts.

 

De grote uitdaging zit hem in het gemakkelijk verwerken van bounchemeldingen, retourberichten en afmeldingen. Je moet hieromtrent een policy ontwikkelen en uitvoeren. Afhankelijk van de grootte en kwaliteit van je verzendlijst (en de kwaliteit van je nieuwsbrief) kunnen dit behoorlijke aantallen zijn. Om deze reden zou je ervoor kunnen kiezen gebruik te maken van gespecialiseerde software of dienstverleners.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58042
Delen op andere sites

  • 0

ehhh, kom ik weer met mijn irritante vragen, maar hebben nieuwsbrieven nog wel enig nut vandaag de dag? Ik bedoel, lezen mensen die dingen uberhaupt of is het weggegooid geld? Persoonlijk denk ik dat je met wel hele waardevolle verhalen moeten komen om de interesse van je lezers vast te houden. En met waardevol bedoel ik dus niet alleen maar nieuws van jezelf, maar echt gewoon kennis en info waar mensen wat aan hebben in hun leven.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58065
Delen op andere sites

  • 0

in het geval van een shop kan ik me daar wel wat bij voorstellen, kan je meteen een leuke aanbieding erbij doen of de nieuwe collectie introduceren.

 

Ik ben een simpele dienstverlener en als ik heel eerlijk ben heb ik weinig tot geen relevant nieuws voor mijn relaties. Maar dat zegt misschien meer over mij dan over de intrinsieke waarde van nieuwsbrieven :)

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58068
Delen op andere sites

  • 0

Dat is inderdaad heel verschillend. Ik lees alleen een nieuwsbrief als ik er zelf voordeel uit kan halen. Ik vind wel dat je als bedrijf actief moet blijven.

 

Je klanten af en toe wakker schudden. Als is het er maar één die het leest. Het moet niet overdreven irritant zijn. Ik kreeg laatst een nieuwsbrief met een soort van leesbevestigging.

 

Dit is een nieuwsbrief. ALs u het nieuws wilt lezen drukt u dan op JA. Zo niet op NEE. Dat vindt ik netjes. Uit respect heb ik het gelezen.

 

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58070
Delen op andere sites

  • 0

Ik verstuur zelf wel nieuwsbrieven. Zodra een nieuw product of dienst is gelanceerd, maar ook om te laten zien wat we de afgelopen tijd zoal binnen YourCom hebben gerealiseerd. Ik weet dat minstens 50% van de ontvangers het ook leest, en erin geïnteresseerd zijn.

Voor een webwinkel ligt het inderdaag anders, maar mensen hebben vaak ook een verkeerd beeld van de term nieuwsbrief. Die zien dan een overdreven opgemaakte folder voor zich. Terwijl er veel verschillen zijn.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58079
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem dat ik heb met nieuwsbrieven is dat 9 van de 10 exemplaren niet meer dan veredelde (collecties) persberichten zijn. Het is allemaal ik-ik-ik, terwijl ik toch sceptisch ben of de relatie daar nu in geinteresserd is. Vergeet niet: jouw relaties hebben nog 86 andere nieuwsbrieven en relatiebladen te lezen.

 

Natuurlijk, je moet je relaties blijven informeren over je reilen en zeilen, maar je uitgangspunt moet zijn iets van waarde aan je klant te geven. En 2 pagina's borstklopperij is dat niet.

 

Overigens, dat een nieuwsbrief gelezen wordt zegt nog niets. Bij een vroegere werkgever hebben we eens onderzoek uitgevoerd onder lezers van ons relatiemagazine. Het was goed opgezet, omdat het niet alleen vroeg aan mensen 'hoe vind u het' en 'heeft u het laatste nummer gelezen', maar ook inhoudelijk vragen stelde zoals 'noem eens de laatste drie artikelen die u gelezen hebt'. En dan ga je pas echt checken wat mensen gelezen hebben.

 

Het gaat er dus eigenlijk niet eens om of mensen het lezen, het gaat er om wat er blijft hangen. Dan mensen op je linkjes klikken zegt eigenlijk geen ene moer behalve dan dat ze op die linkjes klikken. En zelfs al laat je statistiekenprogramma zien dat ze 1 minuut 36 op die pagina zijn gebleven, dan weet je nog niets.

 

Immers: welke indruk heeft de klant gekregen van jouw organisatie door het lezen van zo'n artikelen, is je reputatie er sterker door geworden en is je branding versterkt. DAAR gaat het om bij relatiebeheer, of het nu via een magazine gaat of niet. Ik wil wedden dat 9 van de 10 organisaties die nieuwsbrieven versturen eigenlijk geen flauw benul hebben - los van anecdotisce feedback die niet representatief is voor die andere 2,999 ontvangers - wat de impact daarvan is.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58085
Delen op andere sites

  • 0

Natuurlijk, je moet je relaties blijven informeren over je reilen en zeilen, maar je uitgangspunt moet zijn iets van waarde aan je klant te geven. En 2 pagina's borstklopperij is dat niet.

 

Wie weet is dat ook zo. Ik vertel immers over nieuwe diensten en tips om bijvoorbeeld een site te verbeteren. En een eenmanszaak zal geïnteresseerd zijn in een nieuwe feature in een product, maar grotere ondernemingen verwachten dat het internet bureau zelf meedenkt hierover, en zullen de nieuwsbrief niet altijd lezen.

 

 

Het gaat er dus eigenlijk niet eens om of mensen het lezen, het gaat er om wat er blijft hangen. Dan mensen op je linkjes klikken zegt eigenlijk geen ene moer behalve dan dat ze op die linkjes klikken. En zelfs al laat je statistiekenprogramma zien dat ze 1 minuut 36 op die pagina zijn gebleven, dan weet je nog niets.

 

Bij mij klikt men niet op linkjes om 'het volledige artikel te lezen'. Alle info staat kort en bondig in de nieuwsbrief. uiteraard zit er tracking achter maar daar heb ik het niet over. Waar ik het over heb is de response. Dat is heel wat anders. Lezers die daadwerkelijk erover terugmailen/bellen. Dán weet je dat het gelezen wordt, en heeft het toch een toegevoegde waarde voor de ontvanger.

 

M'n nieuwsbrief is niet bedoeld om producten te verkopen of om extra klanten te winnen. Het heeft als doel om in beeld te blijven bij de klanten, of om andere leden van de mailinglist te informeren over YourCom. Puur informatief dus, en meer communicatie van bedrijf naar klant. That's it.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58087
Delen op andere sites

  • 0

M'n nieuwsbrief is niet bedoeld om producten te verkopen of om extra klanten te winnen. Het heeft als doel om in beeld te blijven bij de klanten, of om andere leden van de mailinglist te informeren over YourCom. Puur informatief dus, en meer communicatie van bedrijf naar klant. That's it.

 

Nooooouu.....nee. Laten we nu vooral niet Roomser zijn dan de Paus :)

 

Je bent geen informatiezuil of een liefdadigheidsdienst, het uiteindelijk doel van een nieuwsbrief is verkoop. Je kan er tussenzetten wat je wil - relatie in stand houden, reputatieversterken, kennis delen, whatever - het ultieme doel is zorgen dat nieuwe en bestaande klanten je spul kopen.

 

Je investeert immers middelen in die nieuwsbrief en je wil dat die investering rendeert. Daar ben je ondernemer voor een geen hobbyist. Toch?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58091
Delen op andere sites

  • 0

M'n nieuwsbrief is niet bedoeld om producten te verkopen of om extra klanten te winnen. Het heeft als doel om in beeld te blijven bij de klanten, of om andere leden van de mailinglist te informeren over YourCom. Puur informatief dus, en meer communicatie van bedrijf naar klant. That's it.

 

Nooooouu.....nee. Laten we nu vooral niet Roomser zijn dan de Paus :)

 

Je bent geen informatiezuil of een liefdadigheidsdienst, het uiteindelijk doel van een nieuwsbrief is verkoop. Je kan er tussenzetten wat je wil - relatie in stand houden, reputatieversterken, kennis delen, whatever - het ultieme doel is zorgen dat nieuwe en bestaande klanten je spul kopen.

 

Je investeert immers middelen in die nieuwsbrief en je wil dat die investering rendeert. Daar ben je ondernemer voor een geen hobbyist. Toch?

 

Nietes nietes nietes ;D

Je leest die quote niet goed. Ik 'oude' nieuwsbrieven heb ik het geprobeerd, dingen erin te zetten met dit is nu verkrijgbaar, u moet vooral dit kopen, maar dat werkt gewoon niet. Met de nieuwsbrief zelf verkoop ik dus niks meer. 90% van de nieuwe nieuwsbrief gaat over wat we gerealiseerd hebben in de afgelopen 2 maanden, en dat vult vaak al zoveel van de nieuwsbrief, dat er weinig verkooppraat is. Als laatste komen er 2 berichtjes over een nieuw product. Ik zet er echter niet in dat men dit product met zoveel procent korting kan aanschaffen, of dat dit nu dé oplossing is en je de vorige edities weg kan gooien. Lezers zien het dus (zo blijkt nu) niet als een verkoop praatje. Daarnaast heb ik het aantal nieuwsbrieven per jaar van 12 naar 6 teruggebracht. Anders zou het gaan irriteren elke maand zo'n knalgroene nieuwsbrief in je mailbox te ontvangen. ;D

 

Het blijft dus altijd afstemmen op de lezer. Nieuwtjes uit internet land heeft geen zin, leest niemand en dan ga je je doel helemaaal voorbij.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58092
Delen op andere sites

  • 0

Reinout, okay dan ! Die FAQs zijn er niet voor niets :

 

Wat is Email (-marketing) en hoe schrijf je een mail/Nieuwsbrief ?

E-mail marketing is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen te communiceren naar een publiek. De voordelen zijn legio : snel, goedkoop, groot bereik, etc. Groot nadeel : Spam, waardoor steeds meer servers legitieme email-marketing niet meer doorlaten.

 

Links:

http://www.mediafact.nl/weblog.php?id=C0_4_1

http://www.doubleclick.com/us/knowledge_central/documents/research/dc_q404emailtrends_0503.pdf : Conclusie van dit rapport (2005) : email marketing is niet dood.

 

Tips voor het schrijven van een email nieuwsbrief : http://www.zibb.nl/marketingsales/ecommerce_artikel/asp/artnr/493938/index.html en (Engels) : http://www.efuse.com/Grow/direct_email_marketing_.html

en Tips voor het schrijven van webteksten : (oa. Voor email marketing) : http://www.businessbooster.nl/boosterbits/10tips.html

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-58138
Delen op andere sites

  • 0
Gast Verwijderd account

De VPRA (vereniging pr-adviesbureau's) liet gisteren het volgende in hun nieuwsbrief weten:

 

Regelmatig e-mailcontact met klant genereert loyaliteit

Regelmatig contact met klanten via e-mail genereert merkloyaliteit. Dit blijkt uit een casestudie van een multinationale cosmetica-onderneming. De studie toont tevens aan dat het aanprijzen van een product (in casu een huidverzorgend middel) tot een verhoogd winkelbezoek leidt. De onderneming voerde gedurende twaalf maanden een e-mailcampagne. Bekende klanten werd een e-mail gestuurd waarin hen gevraagd werd een vragenlijst in te vullen. Het blijkt dat driekwart van de respondenten aangeven het product de afgelopen zes maanden te hebben gekocht of gebruikt. Bovendien prezen ze het merk aan bij hun vrienden. Tweederde van de respondenten gaf aan het product te hebben aangeschaft als direct gevolg van de e-mail - de mails gingen namelijk gepaard met speciale aanbiedingen, kortingen en nieuwe productinformatie. De uitkomsten zijn een opsteker voor e-mailmarketeers. Deze worstelen immers altijd met vier belangrijke vragen: zijn de klantgegevens in de database nog wel recent? Vervreemdt te veel communicatie de klant niet van de onderneming? Hoe zeker is het dat een stijgende verkoop gerelateerd is aan een e-mailcampagne? Met welke incentives moet de klant naar de winkel gelokt worden?Ondanks een slechte reputatie in de vorm van spam en junkmail kan e-mailmarketing zeer effectief zijn. een belangrijke voorwaarde is dat de mailing geschiedt op aanvraag en vrijwillige basis. Niet alleen is de doelgroep dan duidelijker omschreven, het effect op de verkoop kan groot zijn en het kan merkloyaliteit genereren. (bron: Strategic Direction)

 

Kortom: e-mailings (nieuwsbrieven) - het is maar hoe je het noemt - hebben dus zeker nog zin. Voor de verkoop, je naamsbekendheid, imago, pr etc. Maar uiteraard moet je wel wat te melden hebben. Heb je echter een goede binding met je klanten, dan zal een binnenkomende e-mail positief worden ontvangen, ookal wordt het niet gelezen of slechts vluchtig gescand. Zeker gezien de kosten en de mogelijkheden - ik bied T-mail aan (zie website) - hoef je je er geen buil aan te vallen. En schrijven blijft een vak. Ook dat kan door professionals verzorgt worden.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5967-nieuwsbrief-versturen/#findComment-60112
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.