• 0

parttime eenmanszaak

Hallo,

 

Ik had een vraag over de verplichtingen die een ondernemer heeft als hij een parttime eenmanszaak wil beginnen.

 

Situatie: Ik heb een fulltime baan. 40 uur per week en alle verplichtingen zijn dan ook geregeld via deze werkgever.

 

Idee: Naast deze fulltime baan in de avond en het weekend werken voor mijn eenmanszaak. Ik heb produkten die ik inkoop, repareer en controleer en daarna weer verkoop.

 

Ik heb op de kvk bekeken wat de beste rechtvorm voor mij is, en dat is denk ik de eenmanszaak.

Ik heb ook nog aan een stichting gedacht. Dit komt omdat er een idealistische gedachte aan vast zit. Maar ik wil graag wel wat terug(relatief weinig) voor de tijdinvestering.

 

Vragen:

- Is het verstandig om bv een (eigen) stichting op te zetten die mijn eenmansbedrijf inhuurt (dus tegen betaling)?

- krijg ik problemen met de ziektekosten verzekering en pensioenpremies ed wanneer ik een eenmanszaak begin (deze verplichtingen worden nu geregeld via de werkgever waar ik fulltime voor werk)

 

Graag horen ik jullie ideeën hierover

(ik heb geprobeerd meer informatie op het forum hierover te vinden, maar dat is mij helaas niet gelukt)

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste TW,

 

Kijk even naar deze discussie. Vooral het antwoord van Karen geeft een hoop duidelijk.

Ook haar PS is interessant. De KvK geeft inderdaad seminars. Meer hierover kun je hier lezen

 

P.S.: Het antwoord m,.b.t. de ziektekostenverzekering is per 01.01.2006 inmiddels achterhaald, omdat iedereen overgaat naar een zorgverzekering.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.