Ik ben bezig met het uitwerken van een nieuw type buikbak.
Al zolang ik met het idee bezig ben worstel ik met het bepalen van het prijspunt in combinatie met wat ik met die nieuwe buikbak voor oplossing ga bieden.
Gisteravond kwamen er eindelijk een paar ideeën samen die in de prijs-prestatie mix (zo heet dat toch hé) goed op elkaar aan lijken te sluiten.
De nieuwe bak heeft een paar voordelen en een paar nadelen ten opzichte van mijn andere modellen.
Het grootste voordeel: Ze worden plano verstuurd. Met name voor verzenden per luchtvracht scheelt dat flink in de verzendkosten, ze worden verstuurd op werkelijk gewicht in plaats van volumegewicht.
Belangrijkste nadeel: Ze zijn minder sterk en raken makkelijker beschadigd. Je kan zelf tijdens het in elkaar vouwen (dat kost 1 minuut) wat houtlijm toevoegen, dat zal heel veel schelen maar toch, dat zal voor sommigen een drempel zijn.
Voordeel voor mij als producent: Minder processtappen in de productie.
Verzenden per luchtvracht en minder processtappen=snel in huis.
Dat is waarschijnlijk wel wat waard.
Dat wordt mijn voornaamste uitgangspunt voor het bepalen van de prijs.
Maar hoe doen jullie zoiets?
Heb je een stappenplan of moet je er gewoon net zo lang op broeden tot je tevreden bent met je mix?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
svenh
svenh
Ik ben bezig met het uitwerken van een nieuw type buikbak.
Al zolang ik met het idee bezig ben worstel ik met het bepalen van het prijspunt in combinatie met wat ik met die nieuwe buikbak voor oplossing ga bieden.
Gisteravond kwamen er eindelijk een paar ideeën samen die in de prijs-prestatie mix (zo heet dat toch hé) goed op elkaar aan lijken te sluiten.
De nieuwe bak heeft een paar voordelen en een paar nadelen ten opzichte van mijn andere modellen.
Het grootste voordeel: Ze worden plano verstuurd. Met name voor verzenden per luchtvracht scheelt dat flink in de verzendkosten, ze worden verstuurd op werkelijk gewicht in plaats van volumegewicht.
Belangrijkste nadeel: Ze zijn minder sterk en raken makkelijker beschadigd. Je kan zelf tijdens het in elkaar vouwen (dat kost 1 minuut) wat houtlijm toevoegen, dat zal heel veel schelen maar toch, dat zal voor sommigen een drempel zijn.
Voordeel voor mij als producent: Minder processtappen in de productie.
Verzenden per luchtvracht en minder processtappen=snel in huis.
Dat is waarschijnlijk wel wat waard.
Dat wordt mijn voornaamste uitgangspunt voor het bepalen van de prijs.
Maar hoe doen jullie zoiets?
Heb je een stappenplan of moet je er gewoon net zo lang op broeden tot je tevreden bent met je mix?
Multiplex op zijn mooist:
https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat
https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/59709-prijspunt-bepalen-hoe-doe-jij-dat/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag