• 0

Wat moet ik hebben voor een webshop ?

Hallo,

 

Ik hbe een tijdje zitten zoeken op dit forum naar mijn antwoorden. Maar helaas kon ik het zo niet vinden. Misschien dat ik ook eigenlijk gewoon met dit warme weer niet achter de pc moet gaan zitten maar dit is weer wat anders....

 

Maar even weer on-topic.

Ik wil een webshop beginnen. Nu is dit maar gewoon voor de hobby. En alles wat het opleverd is leuk, maar ik hoef er op dit moment er nog niet rijk van te worden.

Over de software en domein hoef ik me geen zorgen over te maken want die heb ik al.

Het enige wat ik me af vroeg is:

 

- Moet de belasting weten dat ik een webshop heb. Zo ja, wat gaat dit voor mij betekenen?

- Moet ik me registreren bij de KvK ?

 

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

 

gr, sjansen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

inschrijving bij kvk

aanmelden bij belastingdienst

 

je zal dit moeten doen aangezien geen enkele distributeur zaken met je doet als je gewoon een prive persoon bent. zonder een kvk uitreksel kan je nooit bij de groothandel inkopen.

 

daarnaast heb je een goede webshop nodig, als je het zelf kan mooi meegenomen en anders gaat het je geld kosten.

en lots of traffic op je webshop want dat is jouw doelgroep die bij je moet gaan kopen.

Link naar reactie
  • 0

inschrijving bij kvk

aanmelden bij belastingdienst

 

je zal dit moeten doen aangezien geen enkele distributeur zaken met je doet als je gewoon een prive persoon bent. zonder een kvk uitreksel kan je nooit bij de groothandel inkopen.

 

inschrijven bij KvK en aanmelden bij Belastingdienst zijn in het geval van handel in producten wettelijke verplichtingen

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Persoonlijk zou ik mij zeker aanmelden bij de belastingdienst. Zij speuren namelijk ook op het Internet naar aanbieders van producten om dan alsnog belasting te kunnen innen! Inschrijven bij de KvK is niet zo moeilijk. Wel zitten daar belastingtechnisch consequenties aan!

 

Met vriendelijke groet,

Nike van Rijswijk

www.lancero.nl

 

Link naar reactie
  • 0

Okee,

 

Ik moet me dus melden bij de kvk en de belasting. Daar kom ik dus niet onderuit. Nu zei Nike van Rijswijk 'er zitten wel belastingtechnisch consequenties aan vast'.

Zoals wat ?

 

De bedoeling is eigenlijk dat ik dus een webshopje opzet. Dit mag totaal aan kvk en belasting best wel wat kosten maar het moet wel leuk blijven.

Mocht ik nu bijvoorbeeld jaarlijks meer dan 1000 euro eraan VERDIENEN dan mag de belasting er wel aan komen om wat te innen. Maar niet als ik aan het opstarten ben en de webshop haalt het niet.

Wat kost me dit eigenlijk aan kvk en de belasting ?

 

Iedereen alvast bedankt voor het antwoorden.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het beste advies wat ik je kan geven is neem kontakt op met de belastingdienst en maak een afspraak. Zij vertellen je precies wanneer je voor de belastingdienst een ondernemer bent en wat er allemaal gaat veranderen met betrekking tot je aangifte en dergelijke.

 

Zij hebben alle informatie die je nodig hebt. Er is zelfs een speciale map voor starters met alle informatie verkrijgbaar bij onze blauw-paarse vrienden.

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Okee,

 

Ik moet me dus melden bij de kvk en de belasting. Daar kom ik dus niet onderuit. Nu zei Nike van Rijswijk 'er zitten wel belastingtechnisch consequenties aan vast'.

Zoals wat ?

 

De bedoeling is eigenlijk dat ik dus een webshopje opzet. Dit mag totaal aan kvk en belasting best wel wat kosten maar het moet wel leuk blijven.

Mocht ik nu bijvoorbeeld jaarlijks meer dan 1000 euro eraan VERDIENEN dan mag de belasting er wel aan komen om wat te innen. Maar niet als ik aan het opstarten ben en de webshop haalt het niet.

Wat kost me dit eigenlijk aan kvk en de belasting ?

 

Iedereen alvast bedankt voor het antwoorden.

 

 

 

KvK kost 60-100 euro per kalenderjaar. Dit kan je berekenen op kvk.nl.

 

Belastingdienst kost niets. Je moet wel belasting afdragen, dit gaat in jouw geval gewoon in Box 1 met alle gebruikelijke regels. Een BTW-nummer kost niets, je moet alleen BTW rekenen en afdragen.

 

< uitgaande van een eenmanszaak >

Technisch innovator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.