• 0

Lancering advertentie website met hobbels

(aangepast)

Mijn nieuwe advertentie website voor het vinden van nieuwe handelspartners is bijkans klaar. De (internationale) doelgroep bestaat uit: fabrikanten - distributeurs - groothandel.  Ze kunnen gratis  adverteren.  De site ondersteund 5 talen: NL - EN -DE - FR - ES. Diverse zakelijke relaties hebben de site getest. Ze zijn enthousiast over de mogelijkheden, UI (user-interfacing) en aanwezige functionaliteit. Maar ik heb  geen idee hoe ik de site zonder duizenden en duizenden euro's aan marketing bedrijven te betalen zou moeten introduceren bij bovengenoemde de doelgroep.

 

Het probleem is dat ik te weinig kennis-ervaring heb in het vermarkten van een site die louter een service aanbied. Na een test email naar allerlei media in Nederland was het respons: 0. Doe dus wat fout volgens mij. Met meer dan 13 jaar ervaring in het ontwikkelen van websites beschik ik over een redelijke technische kennis. Ook SEO hoort daarbij. Maar klanten triggeren voor de site schijnt me niet goed af te gaan.

 

Op den duur, als de site goed gevuld is, zullen de advertenties wel geld gaan kosten. Heb een doel gesteld van minimaal 3 maanden gratis, maar kan dit mbv mijn back-office systeem dit verlengen naar believen. Vulling is primair, verdienen komt later.

 

 

Als je ideeën hebt hoe ik de site gevuld kan krijgen, welke media te benaderen, hoe ik de doelgroep kan interesseren,dan graag. Alle ondersteuning is welkom.
PS: de URL heb ik om redenen (Google) niet vermeld.

 

aangepast door jtermaat
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste jtermaat,

 

je hebt een eerdere poging ondernomen om dit of een soortgelijk bericht op HL te plaatsen.

 

Het is waarschijnlijk een soort van kip-ei probleem wat ondernemers in het algemeen niet vreemd is, maar zonder inzage valt hier feitelijk weinig over te zeggen.

 

Durf daarom een minimum viable product (MVP) te presenteren, bijvoorbeeld in onze 'Wat vinden jullie van mijn...'-rubriek. Ik kan daar oprecht altijd respect voor opbrengen met een constructieve, kritische blik.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Best Highio,

Ik kende het bestaan van die rubriek alhier niet. Zoals ik al schreef hebben diverse ondernemers meerdere keren gereageerd en daarop is eea aangepast of uitgebreid. Buiten Higherlevel om had ik maw al een MVP gestart. Juist om beter inzicht te krijgen. Ikzelf handel al jaren wereldwijd en juist het vinden van nieuwe handelspartners was aanleiding om de nieuwe site te ontwikkelen.

Groet,
jtermaat

 

Link naar reactie
  • 0

Microsoft heeft ook z'n platform opgezet, een jaar of vijftien geleden. Daar hoor je niks meer van, dus dat zal wel opgegaan zijn in een nieuw geheel.

 

Niet mislukt bij gebrek aan geld, dat is zeker.

 

Probeer het eens in één vertical bijvoorbeeld dierbenodigdheden. Dan heb je een case.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.