• 0

Winkel + Webshop; Kassasysteem, webshop en boekhouding automatiseren

Goedenavond,

 

In maart ben ik begonnen met de import en verkoop van oude en gerecyclede meubels en woonaccessoires. Voorheen verkocht ik dit voornamelijk online (via Facebook bedrijfspagina, Instagram, Marktplaats, etc). Nu ik zojuist een echte winkel geopend heb werkt mijn huidige systeem niet meer. Hier loop ik tegenaan;

 

Voor mijn boekhouding/administratie gebruik ik momenteel Moneymonk. Een fantastisch programma, lekker overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Goede overzichten. Ik wil eigelijk niets anders. Helaas is dit eigelijk enkel geschikt voor de dienstverlening. Zo moet ik elke factuur handmatig aanmaken en op naam van een klant zetten, dus elke klant registreren in het systeem. Aan het eind van de dag kan ik alles gaan overtypen. Heel onhandig dus. Verder is er ook geen voorraadbeheer, en koppeling met webshop mogelijk. Ik heb dus een ander programma nodig. Hiermee kom ik bij het volgende probleem.

 

Voor de webshop ben ik toen heel enthousiast gebruik gaan maken van WIX, omdat ik geen tijd had/heb mij uitgebreid te gaan verdiepen in wordpress oid. Ik werkte hier lekker mee, en kon de website met de makkelijke editor op bijna elk aspect precies naar mijn hand zetten, qua layout en styling. WIX is echter een Amerikaans programma, waardoor o.a koppelingen met Nederlandse boekhoudprogramma's en betaalsystemen ontbreken.

 

Voor pinnen maak ik gebruik van iZettle (omdat de meeste betalingen voorheen gewoon werden overgemaakt). Maar met een (belachelijk hoge) transactiekosten van 2,75% is dat nu 90% van de transacties met pin worden betaald niet meer te doen. 

 

Ik ben dus op zoek naar een complete oplossing van boekhoudprogramma, kassasysteem met pin, en webshop om mijn volledige administratie te automatiseren. 

 

Ik kijk enorm op tegen de taak dit beiden over te moeten zetten, zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen, maar goed, daar zijn jullie allemaal vast bekend mee.

Naast de tijd van het eigelijke overzetten gaat er ook veel tijd in het uitzoeken zitten. Met een beetje googlen naar pin, kassa en boekhoudsystemen raak ik al snel de weg kwijt. 

Wie heeft een fysieke winkel, met daarnaast een webshop en heeft zijn administratie volledig samenwerkend geautomatiseerd?

 

Ik hoor graag 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb geen webshop en ook geen koppeling naar boekhoudpakket, dus geen idee.

Ik heb overigens Aspos kassasysteem, is geen aanrader!

 

wat pin betreft heb ik gewoon prima ervaringen met CCV, wellicht zijn er goedkopere maar ik heb altijd snelle service ervaren.

(kan je evt apart regelen van kassa)

 

wil je snel af van izettle kan je wellicht kijken naar rent  a pin, er zijn veel tijdelijke aanbieders die wellicht goedkoper zijn zolang je nog geen totaaloplossing hebt.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik herken je uitdaging! Wellicht kan ik je iets op weg helpen. 

 

Zelf heb ik een webshop via CCV shop, boekhouding bij e-boekhouden en bankrekening bij KNAB. Deze drie heb ik aan elkaar gekoppeld:

  1. bestellingen in mijn webshop komen automatisch in mijn boekhouding
  2. transacties van mijn bankrekening druppelen mijn bankrekening binnen, deze koppel/match ik wekelijks handmatig. Dit kan ook automatisch via scan & herkennen.

B2B facturen maak ik handmatig aan via e-boekhouden en verzend ik per mail. Ook deze match ik wekelijks voor overzicht. 

 

CCVshop heeft een uitgebreide app markt waarmee ik gemakkelijk extra functies kan toevoegen. Wellicht zit daar ook een kassasysteem koppeling bij? 

 

Stuur me gerust een PB'tje om verder te puzzelen. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wix is een behoorlijk gesloten systeem. Ook qua SEO laat wix te wensen over. Ze gebruiken niet voor niks zelf WordPress voor hun eigen blog (en niet wix). Met dit soort gesloten systemen is maatwerk uitgesloten. Dat is nogal onhandig voor verdere (seo) optimalisaties (bijvoorbeeld het ontbreken van rich markups) en optimaliseren op gebruiksvriendelijkheid en het maken van allerlei koppelingen. Stap over naar een open source systeem nu het nog te overzien is.  Het systeem is nogal een Vendor lock-in, zowel financieel als technisch.

 

Al die dingen die je noemt, zijn goed te realiseren in bijvoorbeeld een WordPress / WooCommerce combinatie. (let op, ga wel voor een WordPress installatie op eigen hosting en niet voor de .com versie) En mocht je pad en die van de webbouwer scheiden? Dan kun je genoeg andere bedrijven vinden die support en onderhoud kunnen overnemen. Verder, is het beste advies. Schoenmaker blijf bij je leest.  Een website is makkelijk op ze zetten, een goede / winstgevende website dat is een vak. Richt jezelf op het importeren en verkopen van meubels en laat de shop aan een goede webbouwer over. Kost wel wat maar het kan zeker de investering waard zijn.

 

Naast techniek zijn er veel meer belangrijke dingen om rekening mee te houden. Denk aan beveiliging, conversie, online vindbaarheid enzovoorts. Dat is niet wat je zo even in een paar weken kunt leren. Zoek een webdesigner die ook hier mee rekening houdt. (en dat is meestal niet de webdesigner voor de laagste prijs).

aangepast door Web Builder
Belangrijke aanvulling
Link naar reactie
  • 0

Qua fysieke winkel kan ik je helaas niet helpen maar online qua shop zijn er veel goede en makkelijke webshop pakketten die je prima kunt koppelen en goed SEO vriendelijk zijn. Kleinere shops werken veel met bijv. mijnwebwinkel.nl
Je kan ook kijken naar Prestashop of andere online kant en klaar systemen die in Nederland wel gangbaar zijn. Deze zijn bijna allemaal wel te koppelen aan je boekhouding en hebben online kassa's zoals bijv. Mollie.

Wordpress/WooCommerce wordt ook veel gebruikt, zeker als je wat meer producten hebt.
Ik ken wel een webshop expert die je goed kan vertellen welke software pakket handig voor jou kan zijn en je daarbij kan helpen mocht je over willen stappen.
(een goede kennis van mij houdt zich voornamelijk bezig met webshops en alles wat daarbij komt kijken)

Mocht je over willen stappen qua webshop software dan kan ik je altijd naar haar door verwijzen als je wilt.

Karen

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik Lightspeed omnichannel voor fysieke en webwinkel. Voordeel is dat de voorraad steeds correct staat 

Ik ben er tevreden van in het algemeen. Weliswaar is de integratie met boekhouding niet volledig. Ik trek excels en die laadt de boekhouder op in hun programma

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.