Onderling aanbevelen op dit forum, wenselijk of niet?

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, TwaBla zei:

. Maar de verdachtmaking dat de vraag een verpakte verdachtmaking is voegt niet zoveel toe aan de eerdere woordenwisselingen. Dan blijven we in een welles-nietes mode hangen.

 

Klopt. Maar daar is een heel  eenvoudige oplossing voor: zeg even "sorry, zo had ik het niet bedoeld, ik zal het op deze manier niet meer doen" en zand erover. 

 

 

Zal ik dan beginnen? Dat voorkomt ook weer een  "maar jij ook" of "maar jij eerst"-discussie :classic_cool:
"Sorry, ik zal niet meer zo heftig reageren op vermeende verdachtmakingen van moderatoren"

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
34 minuten geleden, TwaBla zei:

........

Er zijn incidenten met doorverwijzingen en aanbevelingen (dat is al door mods bevestigd - ongewenste aanbevelingen worden doorgaans verwijderd) maar het ging mij er vooral om dat het geen level playing field is en dat onderling aanbevelen als drempel ervaren kan worden door nieuwkomers, omdat het meestal de veteranen zijn die elkaar noemen.

...........

Ik snap wat je zegt, maar is er überhaupt een level playing field als 1 partij een probleem/vraag heeft, maar geen antwoord?
Iedere aanbeveling zal een 'vreemde' aanbeveling zijn, anders had betreffende vraagsteller de vraag hier niet hoeven te stellen. Tegelijkertijd zal (bijna)  iedere aanbeveling een 'bekende aanbeveling zijn, anders zou de aanbeveler die aanbeveling (waarschijnlijk) niet doen. (Dan zou het ook eerder als een suggestie opgeworpen worden.)

Verder gaat het natuurlijk om context, waarbij het belangrijkste is of de vraagsteller er iets aan heeft.
En of het geen WC-Eend-aanbeveling is. (En dat is vaak snel achterhaald.)

Want WC-Eend-aanbevelingen zijn stom, tenzij het over video gaat :classic_tongue::classic_wink:

De kans dat iemand uit de incrowd een aanbeveling doet is so wie so groter, omdat dat de actieve groep mensen is, die antwoorden geven op vragen. En daardoor vallen 'drive by aanbevelingen' van first-posters ook extra op. Daar is de kans weer groter dat het spammy is: of er is in ieder geval de perceptie van een grotere kans.

Ik zou zeggen: geen ruzie maken, anders moet ik straks nog een mediator gaan aanbevelen. :classic_wink:

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie

Nou nou, wat een gezelligheid weer over en weer. Ik vind dat Twa nog rustig blijft ondanks de herhaaldelijke aanvallen op z'n persoon. Doen we daar ook even sorry voor zeggen? :classic_rolleyes:

 

Ik vind het wel een interessant punt.

 

Wat als Norbert in een reactie A aanbeveelt, maar ik eigenlijk B beter vind. Moet ik dat in een reactie daaronder zetten? Moet daar dan een motivatie bij? Is dat niet akward voor A, want ik zeg eigenlijk zoveel als "ik vind iemand anders beter". Wat betekent dat voor mijn onderlinge verhoudingen met A? Is het wel gewenst om nog openbare aanbevelingen te doen nadat iemand al een aanbeveling heeft gedaan?

 

Wat nou als ik nou B ben, moet ik me dan gepasseerd voelen, omdat A wel genoemd wordt en ik niet? Of wat als A aanbevolen wordt, maar ik daarentegen van mening ben dat A helemaal niet geschikt is. Doe ik dat stiekem in een PM aan TS melden, of aan degene die de aanbeveling heeft gedaan, of gewoon openbaar in dat topic? Moet het me überhaupt interesseren?

 

Ik geloof niet dat er bewust wordt doorverwezen met enige andere bedoelingen dan goede voor TS. Ik sluit niet uit dat daaruit een bepaalde (groeps)dynamiek voortvloeit die onbedoeld zorgt voor een tunnelvisie, kliekjesvorming, of sociaal ongemakkelijke situaties.

 

Ik zou ook niet weten waarom er niet uitsluitend in PM verwezen kan worden. Daar is TS ook bij geholpen, en dan voelen anderen zich ook niet bezwaard om óók in PM (eventueel andere) aanbevelingen te doen.

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Op 8-12-2018 om 20:11, Limerik zei:

Te krampachtig en te politiek correcte stellingname. Houd er eens mee op.

 

Het was een Pythoneske spraakverwarring, want ik reageerde op LimErik door de eeuwige strijd tegen incrowds en vriendjespolitiek te verklaren en voegde daar in een volgend bericht (als nakomende gedachte) aan toe dat het voor een mod extra lastig is om ongewenste aanbevelingen (van nieuwkomers) te corrigeren als je net zelf een aanbeveling gedaan hebt. Daarbij zaten de vriendjes nog aan de trekhaak, dus dat werd opgevat als een verdachtmaking. 

 

Mijn fout, niet slim, excuus, trein op verkeerde spoor gezet, pardon, zo was het niet bedoeld. Het ging immers over die aanbevelingen.

 

In het openbaar andermans aanbeveling tegenspreken gaat nog veel heviger reacties oproepen, vrees ik. En extra aanbevelingen toevoegen wordt ook een chaos, al zie ik dat sowieso niet gebeuren. Ik hou het voorlopig maar even op aanbevelingen per PM. Niet als regel, maar als vrije keuze.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Vrije keuzes zijn voor ondernemers denk ik van wezenlijk belang! :classic_wink:

 

Voor vrijwel elke aanbeveling bestaat m.i. een alternatief. Doorvragen naar locatie en idee of persoonlijke situatie van vraagsteller lijkt me ook van wezenlijk belang. En dat kan online of in nieuwe contacten natuurlijk wel eens lastig liggen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.