• 0

Software urenregistratie en facturatie

(aangepast)

De kosten van de nu gebruikte software rijzen de pan uit en staan niet meer in verhouding tot het geleverde en wat nodig is  (stijging van meer dan 50% naar € 42,50 per maand per gebruiker ex btw). 

 

Wie heeft er tips voor / ervaring met betaalbare software met daarin gemakkelijke urenregistratie én ook declaratiemogelijkheden? Dus niet daarna nog zelf handmatig facturen maken of exporteren naar Excel o.i.d. Zoals nu wil ik met een simpele button alle facturen over een bepaalde periode kunnen laten maken (en natuurlijk tussentijds ook losse facturen vanwege bijvoorbeeld voorschotten of eindafrekeningen).

 

De facturen kunnen mailen vanuit de software zou wel prettig zijn. Een koppeling  naar Exact online zou handig zijn, maar is geen vereiste, de software moet geen boekhoudprogramma zijn, daar is de boekhouder voor!

Er zijn oudere topics over dergelijke software, maar er verandert steeds zoveel dat ik liever een nieuw topic start.

aangepast door UwJurist
aanvulling wens

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier goede ervaringen met TimeChimp, vooral als het om veel (kleinere) tijdsperiodes gaat (bijvoorbeeld 0-30 minuten per 'job'), waardoor er een aantal 'jobs' ontstaan. Voor mij werkt TimeChimp ook goed zodra team wat groter wordt om het overzicht te houden, zolang de teams niet te groot worden ook erg betaalbaar (je betaalt namelijk per persoon voor het gebruik).

 

Mijn situatie: werk vaak als ZZP'er waarbij ik andere ZZP'ers of consultants aanhaak (meestal voor processing of uitdieping van bepaalde aspecten in geval van tijdsdruk) op grotere opdrachten of wanneer er kennis vanuit een andere discipline nodig is, waardoor ik het overzicht in no-time kwijt zou kunnen raken (wie doet wat, wat zijn de tarieven en onkosten per persoon, etc.). Hiervoor gebruik ik TimeChimp, dit heeft ook een koppeling met Exact en daardoor ook erg makkelijk met afronden/factureren van een heel aantal 'jobs'.

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Remco TH zei:

Hiervoor gebruik ik TimeChimp, dit heeft ook een koppeling met Exact en daardoor ook erg makkelijk met afronden/factureren van een heel aantal 'jobs'.

 

Dank voor je reactie. Met de software zelf moet ik kunnen facturen. Kan dat niet? De boekhouding doet namelijk de boekhouder :-).

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik ben zelf al jaren fan van softwarenetz factuur programma. 

Deze werkt met artikelen, maar 1 artikel is één uur en 8u45 is 8,75 bij mij.

Ik zie dat ze ook aparte software hebben voor tijdsregistratie, geen idee wat het is en of het te koppelen is met factuur programma van hun.

Dat zou je moeten navragen. Je kan de software vrijblijvend testen.

 

Zelf heb ik een slim excel bestand in elkaar gezet waar ik de uren in verwerk. Met een druk op de knop zet hij in een apart tabblad kant en klare tekst en uitgerekende uren klaar. Met kopieer en plakken van de tekst in de omschrijving en het aantal uren handmatig even intikken heb ik vlot een factuur in elkaar.

Ik werk met twee schermen dus kan altijd vlot controleren.

aangepast door JansenmeteenJ
Link naar reactie
  • 0
39 minuten geleden, UwJurist zei:

 

Dank voor je reactie. Met de software zelf moet ik kunnen facturen. Kan dat niet? De boekhouding doet namelijk de boekhouder :-).

Ja, ook dat kan! Dat is precies wat mij ook bevalt. Daarvoor heb je wel 1 variant boven de 'basic' versie nodig, maar wat mij betreft het geld waard.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb onlangs Plutio gekocht.  Zelf nog niet mee gewerkt. Er is een 14 dagen gratis trial.

 

Quote

Plutio brings everything you need from projects and tasks to time-tracking and invoicing into one intuitive and deeply customizable platform. So you don't have juggle between apps and pay multiple subscriptions anymore.

 

aangepast door jochem8
Toevoeging

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
44 minuten geleden, JansenmeteenJ zei:

Zelf heb ik een slim excel bestand in elkaar gezet waar ik de uren in verwerk. Met een druk op de knop zet hij in een apart tabblad kant en klare tekst en uitgerekende uren klaar. Met kopieer en plakken van de tekst in de omschrijving en het aantal uren handmatig even intikken heb ik vlot een factuur in elkaar.

Ik werk met twee schermen dus kan altijd vlot controleren. 

Dank. Maar dat wil ik dus niet :-).
Ik ben verwend: op dit moment druk ik op 1 knopje en dan worden alle facturen over een bepaalde periode automatisch gemaakt. Ik hoef ze alleen nog even na te kijken. Dan druk ik op een ander knopje en worden ze allemaal automatisch naar de klanten gemaild (inclusief gedetailleerde urenverantwoording etc.)

aangepast door UwJurist
aanvulling

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
3 uur geleden, jochem8 zei:

Ik heb onlangs Plutio gekocht.  Zelf nog niet mee gewerkt. Er is een 14 dagen gratis trial.

 

 

Ik werk al een tijdje met Plutio, een pakket dat vele aspecten heeft. Maar ik gebruik ze niet allemaal (de factuurfunctie niet aangezien ik met vaste afspraken werk).

 

Maar ik kan je wel Plutio aanbevelen om een aantal redenen.

Het heeft een takenoverzicht, offertemodule (gebruik ik nog niet), urenregistratiemodule, factuurmodule (gebruik ik nog niet), en een klantenportaal.

Je maakt dus taken (evt deeltaken), binnen die taak kun je de urenregistratie aanzetten (en uitzetten wanneer je klaar bent).

Vanuit het project kun je alle uren dan factureren naar je klant.

 

Ik gebruik het pakket voor mijn taken, urenregistratie maar ook om wetten etc bij te houden.

Als voorbeeld de zorgtoeslag, alle eisen heb ik als subtaak daarbinnen aangemaakt en de bedragen per jaar als aanvullende veld.

Dus zoek ik op zorgtoeslag krijg ik direct de grenzen van 2017, 2018 en 2019 te zien.

 

1129436814_ScreenShot2018-12-07at09_45_32.thumb.png.7dfb316386ea5268a926fd3886c807a1.png

De gebruikersvriendelijkheid voor jezelf zou je moeten testen, daar is de proefperiode voor:)

aangepast door Hermes Ratgers

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.