• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe website?

(aangepast)

De vorige versie van mijn website is zo'n 10 jaar meegegaan, tijd voor wat nieuws dus!
Na een paar weken heen en weer mailen met een aardige websitebouwer is de nieuwe site vandaag live gegaan.
Maar ik ben natuurlijk "blind" voor dingen die nog onduidelijk kunnen zijn, ik zit er elke dag in en snap wel hoe het werkt.
Zien jullie dingen die ik gemist heb, of zijn er onduidelijkheden, ik hoor het graag!

 

Omschrijving van je concept:

Totaal nieuwe website, begrijpelijker voor mensen die weinig met koeriers / transport te maken hebben

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Teksten gemaakt, diverse foto's gemaakt, in overleg de "route" door de site bedacht

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Minder blabla, grote pictogrammen die één en ander verduidelijken. Bijvoorbeeld "Wat is een combo?" "Wat is een bus?"

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Niet, maar voor mij nieuw.]

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Mensen die niet thuis zijn in transport / koeriersdiensten moeten min of meer begrijpen hoe het werkt als er een koerier besteld wordt. Zijn alle gebruikte begrippen duidelijk?

 

www.mvbkoerier.nl

aangepast door Richard Theuws
link klikbaar gemaakt / format toegevoegd
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op het eerste gezicht geen verkeerde website. Het design past bij het logo, je specialisaties staan duidelijk op de homepage, de kostencalculator zou ik wat anders vormgeven maar werkt in elk geval wel (al zou ik de "reserveer nu" link als een opvallende button vormgeven), je hebt je wagenpark erop staan met specificaties wat je ermee kan vervoeren, enkele logo's van klanten... best ok dus.

 

Valt me wel op dat de tekst uitgevuld wordt in plaats van gewoon links uitgelijnd,  dat ziet er op het eerste gezicht strak uit maar als je gaat lezen valt het wel op dat de afstand tussen woorden niet gelijk is (en soms wel heel erg veel).  Ook erg veel witruimte tussen de video en specialisaties. 

Op vervolgpagina's zoals "spoedkoerier" mis ik een call to action (een reserveer nu knop) en de kop "WAAROM MVB KOERIER VOOR UW KOERIERSDIENSTEN?" staat onder de foto in plaats van rechts, lijkt me niet de bedoeling. Verder gaat het op mobiel niet helemaal goed, dan heeft een gedeelte van de tekst een donkere achtergrond (van de footer) waardoor deze onleesbaar is.

 

Dus nog wel een paar verbeterpuntjes, maar al met al zeker geen slechte site. Er zit alleen geen CMS achter volgens mij toch? Was dat een bewuste keuze? Nu moet je waarschijnlijk voor elke wijziging aankloppen bij je webbouwer.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

  Ook erg veel witruimte tussen de video en specialisaties. 

 

Dat viel me net zelf ook al op, dat zal ik aan laten passen.

14 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Op vervolgpagina's zoals "spoedkoerier" mis ik een call to action (een reserveer nu knop)

Inderdaad, een "vraag nu offerte aan" is misschien wel handig.

 

14 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

"WAAROM MVB KOERIER VOOR UW KOERIERSDIENSTEN?" staat onder de foto in plaats van rechts,

Dat is raar ja, dat hoort dichter bij de groene bulletpoints te staan. Ik vind het blauw eigenlijk ook niet zo mooi nu ik er nog eens naar kijk.

 

14 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Verder gaat het op mobiel niet helemaal goed

Dat is wel een dingetje wat blijft terugkomen, dat was bij de vorige site al zo, nu blijkbaar weer. (Op mijn galaxy s8 ziet het er nu overigens wel goed uit.

 

14 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Er zit alleen geen CMS achter volgens mij toch? Was dat een bewuste keuze? Nu moet je waarschijnlijk voor elke wijziging aankloppen bij je webbouwer.

Dat klopt, ik kan ik alleen het nieuws zelf invullen, voor de rest heb ik de webbouwer nodig. Het was een bewuste keuze ja, de vorige versie was een Wordpress, als daar iets mis ging - na een update bijvoorbeeld- moest ik een buro inschakelen die dat op moets lossen, dat was ook niet ideaal. Ik heb de hoop dat deze sitebouwer zich ook verantwoordelijk voelt als er iets mis is. De eerste weken zijn goed bevallen in ieder geval.

Bedankt voor je feedback Bob !

Link naar reactie
  • 0

Om te beginnen, deze site beantwoord al mijn vragen als potentiële klant. Daar kunnen veel van je collega's een puntje aan zuigen!

 

Voor mij blijven er alleen twee grafische miereneukerijtjes over:

Ik vind je logo een tikje rommelig/druk, terwijl je veel van je iconen juist geinig en duidelijk hebt vormgegeven (of laten doen?)

Ik vind de keuze voor blauw voor kopteksten niet aansluiten bij de rest van de site, waarom niet de kleur gebruiken die in "kostencalculator" al gebruikt wordt? (#403c3d ipv #0d54a4)?

Blauw trekt een beetje verkeerde aandacht naar zich toe.

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0
Quote

Er zit alleen geen CMS achter volgens mij toch?

Dit is toch zeker wél een WordPress/Yoast-installatie?

 

Wat mij direct opvalt, is de spelling van koerierdiensten zonder tussen s.

De domeinnaam mvbkoeriers.nl verwijst met een frameset.

Openingstijden (en mobiele bereikbaarheid) zie ik zo snel niet.

Op mobiel springen de icons ook uit hun ronde achergrond.

Title en description metatags zijn of lijken voor alle pagina's hetzelfde.

 

Ga even na hoe zoekresultaten nu in Google ogen m.b.v. een zoekopdracht: site:mvbkoerier.nl (ik zie ook nog wat mobiele pagina's van kennelijk de oude site)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, Marco van Buren zei:

Dat is wel een dingetje wat blijft terugkomen, dat was bij de vorige site al zo, nu blijkbaar weer. (Op mijn galaxy s8 ziet het er nu overigens wel goed uit.)


Ook op de pagina spoedkoerier bijvoorbeeld? Hier op mijn S9 niet. Dat komt overigens omdat de section #one een height: 100% heeft. Als je webbouwer dat even aanpast naar height: auto; is het probleem opgelost.

 

@Highio, nee hoor, geen WP code in zicht :classic_wink:

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Goed dat je een nieuwe site hebt. Mij vallen een paar dingen op:

  1. De header lijnt niet goed uit bovenaan. Nu staat bij mij (windows 10/chrome browser) je topnavigatie deels over de tekst in je header.
  2. Video is leuk maar de start qua audio spreekt mij niet aan. Mij  te overenthousiast met "snelheid", "prioriteit" etc... Klikte hem direct weg, sorry.
  3. Het eerste alinea spreekt mij niet aan, letterlijk en figuurlijk. Ik zou altijd starten met tekst zoals "wilt u uw pakket op tijd geleverd hebben? MVB koeriers helpt u ...." Dit is persoonlijke voorkeur. 
  4. Op welke woorden wil je scoren in google? Ik zie nu geen duidelijke focus op keywords en combinatie van keywords. Denk aan bijvoorbeeld "koerier utrecht" 
Link naar reactie
  • 0

Wauw, bedankt voor de reacties allemaal!

5 uur geleden, svenh zei:

Om te beginnen, deze site beantwoord al mijn vragen als potentiële klant. Daar kunnen veel van je collega's een puntje aan zuigen! 

 

Ha, dankjewel!
Het MVB logo vind je te druk? Of bedoel je wat anders?
Wat betreft het blauw, dat ben ik met je eens, dat past er niet bij.

4 uur geleden, Highio zei:

Openingstijden (en mobiele bereikbaarheid) zie ik zo snel niet.

We zijn 24/7 bereikbaar.
Maar als men ziet dat je 24 uur bereikbaar bent krijg je 's avonds om 23 uur (of later) nog de meest krankzinnige vragen. Vooral van particulieren, daar zitten we niet op te wachten. Onze vaste klanten weten dat we altijd bereikbaar zijn via het vaste nummer.

 

4 uur geleden, JansenmeteenJ zei:

Ik vind dit een goed streven, maar zit je 24/7 achter je email of hoe werkt dat ik als ik een spoedorder via je website  stuur?

Iedere klant die via webordering opdrachten invoert krijgt ook een "gebruiksaanwijzing" erbij . Weborders ingevoerd tijdens kantooruren behandelen we meteen, buiten die tijd altijd bellen.

 

4 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Ook op de pagina spoedkoerier bijvoorbeeld? Hier op mijn S9 niet. Dat komt overigens omdat de section #one een height: 100% heeft. Als je webbouwer dat even aanpast naar height: auto; is het probleem opgelost.

Nee, inderdaad !!
Bedankt voor de tip!

 

Iedereen bedankt voor de tips!

Link naar reactie
  • 0
4 minuten geleden, Vincent - zei:

De header lijnt niet goed uit bovenaan. Nu staat bij mij (windows 10/chrome browser) je topnavigatie deels over de tekst in je header.

Oh, ik geef dat door aan de webbouwer, bij mij ziet het er met win10 en chrome prima uit.

 

5 minuten geleden, Vincent - zei:

Video is leuk maar de start qua audio spreekt mij niet aan. Mij  te overenthousiast met "snelheid", "prioriteit" etc... Klikte hem direct weg, sorry.

Ik ben er zelf best trots op ;-)

5 minuten geleden, Vincent - zei:
  • Het eerste alinea spreekt mij niet aan, letterlijk en figuurlijk. Ik zou altijd starten met tekst zoals "wilt u uw pakket op tijd geleverd hebben? MVB koeriers helpt u ...." Dit is persoonlijke voorkeur. 
  • Op welke woorden wil je scoren in google? Ik zie nu geen duidelijke focus op keywords en combinatie van keywords. Denk aan bijvoorbeeld "koerier utrecht" 

Ik ben vorig jaar in zee gegaan met een heel groot bureau wat mijn betaalde advertenties verzorgde en ook de seo - toestanden. Ik "moest" een review systeem hebben, want ; goed voor google.
Ik moest een ssl certificaat hebben, want; goed voor google

Ik moest op elke pagina aangepaste teksten hebben, waar meerder keren het woord "utrecht, koerier, enz" terug komt. want; goed voor google

Ik moest een mobiele site hebben, want; juist.


Ik kreeg het gevoel dat ik mijn site voor google aan het maken was in plaats voor (potentiele) klanten.
Als het aan mij lag stond er een iets jovialere tekst, die ook wat beter leesbaar is, maar mij werd geadviseerd het even zo te houden ivm... yep.

Link naar reactie
  • 0

Google verzint al die dingen niet om webmasters te pesten, maar omdat die dingen de gebruiksvriendelijkheid, veiligheid en betrouwbaarheid van je site vergroten voor.... juist, de bezoekers van je website. Je (potentiële) klanten dus. 

Maar Google kan jouw site alleen tonen als Google begrijpt waar je site over gaat, dus dat moet je ze wel vertellen. Onder andere door inderdaad woorden als "koerier" en "utrecht" in de teksten te verwerken.

Maar... je site is uiteindelijk wel bedoeld voor echte bezoekers natuurlijk, dus de (teksten op je) website moet die bezoekers wel aanspreken. 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het op het eerste oog een goeie site.

 

Het enige wat me opvalt heeft niet zozeer met je site te maken, maar met je marketing: de pay-off "every delivery is a special delivery" is een platitude, is nietszeggend.

 

Als ik 100 koeriers bel, dan zal er geen een zeggen: uw pakketje behandelen we slechter dan de rest.

 

Dus precies het ding waarmee jullie je proberen te onderscheiden van de rest, heeft geen onderscheidend vermogen.

 

Pay-offs kun je gelukkig altijd aan blijven sleutelen.

 

Verder veel sterke dingen, te beginnen met jullie naam waar het woord Koerier in zit; de call-to-action bovenin het scherm; de heldere prijslijs; het tonen van de contactgegevens op een opvallende plaats; enzovoort.

 

En ik weet niet waarom, het tonen van jullie wagenpark zou niets moeten uitmaken voor of ik jullie kies of een ander (het heeft niets met competentie te maken), maar het wekt op de een of andere manier wel vertrouwen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken!

 

Branko Collin

 

Nietszeggend of niet, toch krijg ik daar na meer dan 10 jaar nog leuke reacties op.
Misschien moet het ook niet te ingewikkeld zijn, men wil weten dat hún zending als een special delivery behandeld wordt.  En aangezien wij daar ons geld mee verdienen proberen we ook elke rit als iets speciaals te behandelen.

Bedankt voor je positieve recensie!

Link naar reactie
  • 0

In Edge valt de header afbeelding met de button "Bereken ritprijs" achter je menu? Zie afbeelding.

 

Koerierdiensten? Volgens mij is het Koeriersdiensten.

 

Beetje overmatig gebruik van inschuivende teksten en afbeeldingen. Gebruik dat met mate.

 

 

edge.jpg

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.