Jump to content
amien90
Verberg

Inbreng van arbeid vastgelegd in managementovereenkomst?

vraag

Hi,

 

In een werk BV met 2 holding constructie. Is het dan niet gebruikelijk dat in de management overeenkomst ook wordt vastgelegd wat de inbreng voor wat betreft arbeid en vakantie dagen is?

Het is wel vastgelegd in de arbeidsovereenkomst tussen de DGA en holding, maar in de getekende management overeenkomst kan ik hierover niets terug vinden. Is het niet gebruikelijk om dit erin te zetten? Anders dan "feitelijke en dagelijkse leiding van de onderneming". Wat dat is nogal breed en zegt niets over de daadwerkelijke inzet.

 

 

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer
6 uur geleden, amien90 zei:

In een werk BV met 2 holding constructie. Is het dan niet gebruikelijk dat in de management overeenkomst ook wordt vastgelegd wat de inbreng voor wat betreft arbeid en vakantie dagen is?

 

Dat is bij meer dan 1 Aandeelhouder/bestuurder verstandig, maar verplicht is het niet.

 

Zorg er wel voor dat je dit door een specialist laat opstellen of nakijken want je wilt - meestal - wél dat het een overeenkomst van opdracht blijft en geen vermoeden van een dienstverband oplevert. (Daarom is het niet verstandig om zomaar klakkeloos bepalingen uit arbeidsovereenkomsten - oa doorbetaling bij ziekte of vakantie etc - op te nemen, terwijl het wél verstandig is om hierover afspraken te maken en vast te leggen in de managementovereenkomst. )


Waarmee kan ik je helpen?

Ik help  ondernemers met financieel inzicht en advies over betaalbare én betrouwbare verzekeringen en voorzieningen voor arbeidsongeschiktheid,  aansprakelijkheid en pensioen onder het motto "geld voor nu én geld  voor later".   Meer weten?  Contact

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
10 uur geleden, amien90 zei:

Hi,

 

In een werk BV met 2 holding constructie. Is het dan niet gebruikelijk dat in de management overeenkomst ook wordt vastgelegd wat de inbreng voor wat betreft arbeid en vakantie dagen is?

Het is wel vastgelegd in de arbeidsovereenkomst tussen de DGA en holding, maar in de getekende management overeenkomst kan ik hierover niets terug vinden. Is het niet gebruikelijk om dit erin te zetten? Anders dan "feitelijke en dagelijkse leiding van de onderneming". Wat dat is nogal breed en zegt niets over de daadwerkelijke inzet.

 

Het is niet gebruikelijk, maar zou wel verstandig zijn, omdat juist dit onderwerp vaak een discussie oplevert, wanneer de arbeid van de één meer omzet oplevert dan de arbeid van de ander.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 321 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept