• 0

Diverse activiteiten onder 1 naam of .....

Beste Allen,

 

Sinds 1998 heb ik een financieel adviesbureau met handelsnaam Klein & Partners

Sinds 2013 ben ik tevens geregistreerd financieel echtscheidings adviseur en heb de eenmanszaak opgericht

Echtscheidingsadvies-Gouda

Sinds 2016 verkoop ik ook woningen onder de handelsnaam De Andere Makelaar. Deze handelsnaam is toegevoegd 

op inschrijving Echtscheidingsadvies-Gouda

 

Ik zou graag opereren vanuit 1 naam Klein & Partners en 1 website en 1 facebook pagina. Aan de andere kant ben ik bang dat klanten kunnen denken; hij doet van alles een beetje

en vind een aparte naam wel professioneel. 

 

Zou ik een combi kunnen maken bv

Klein & Partners Hypotheekadvies

Klein & Partners Financiële Planning

Klein & Partners Echtscheidingsadvies - Echtscheidingsadvies-Gouda

Klein & Partners Woning verkoop - De Andere Makelaar

 

Iemand tips?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 1

Persoonlijk gebruik ik ook meerdere handelsnamen, maar dat is niet altijd logisch. In mijn geval zijn de activiteiten dermate verschillend (dj en webbouwer) dat het niet logisch is die te verenigen onder 1 handelsnaam, en daarnaast zijn de handelsnamen ook heel specifiek gericht op de betreffende dienst. 

In jouw geval lijkt het echter allemaal in hetzelfde straatje te vallen: financieel adviseur, hypotheekadvies, financieel advies bij echtscheiding... dat kan volgens mij prima onder 1 naam. Alleen die makelaarsactiviteiten vallen daar wellicht een beetje teveel buiten, daar zou ik dan wel een andere handelsnaam voor kiezen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Dat vind ik ook. Ik zou op de site Klein & Partners buttons kunnen maken die verwijzen naar 

echtscheidingsadvies en woningen verkopen. Klanten komen dan op betreffende sites terecht.

Daarmee worden de 2 andere takken van sport wel onderdeel van Klein & Partners maar zijn het wel aparte identiteiten.

Datzelfde kan ik met een facebook pagina doen. Op Klein & Partners FB pagina  meld ik nieuws met betrekking tot hypotheken . Nieuws mbt echtscheidingen vemeld ik als kop, bezoekers kunnen doorklikken voor meer info en komen dan op de betreffende pagina. Wat betreft de FB pagina zou ik het denk ik beperken tot 2 pagina's, 1 voor Klein 7 Partners ( moet ik nog maken) en 1 voor de Andere makelaar ( bestaat al )

Link naar reactie
  • 0

Klein & Partners is een handelsnaam van Financieel adviesbureau klein BV

Echtscheidingsadvies-Gouda is een eenmanszaak en De Andere Makelaar staat als handelsnaam bijgeschreven.

De eenmanszaak is geen onderdeel van Klein & Partners. Ik ben wel de enige die alle activiteiten uitvoert.

Is onderstaande uiting uberhaupt mogelijk vraag ik me af ? Zal morgen kvk eens bellen.

 

Klein & Partners Echtscheidingsadvies - Echtscheidingsadvies-Gouda

Klein & Partners Woning verkoop - De Andere Makelaar

Link naar reactie
  • 0

Dit is natuurlijk meer een marketing en verkoop (positionerings- en communicatie-)vraagstuk.

 

Klein & Partners met descriptors is wel errug lang naar mijn mening en met zo'n familienaam ben je vaak niet uniek in handelsnaam. In voorkomende gevallen zelfs al niet lokaal of regionaal.

 

Klein & Partners laat zich als idee makkelijk afkorten tot 'klep', misschien kun je er online of als merk-/handelsnaam iets mee. Ga daartoe de betekenissen van klep(pen) maar eens na. :classic_wink:

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Klep haha, laten we dat maar niet doen.

 

Klein & Partners is redelijk bekend in de regio, ondanks dat ik tot nu toe geen cent uitgegeven heb aan reclame.

Klanten komen via via maar ik wil meer bekendheid.

 

Eens dat naam met omschrijving  lang is.

 

Klein & Partners

- Hypotheekadvies

- Financiële planning

- Echtscheidingsadvies - Echtscheidingsadvies-Gouda

- Woning verkoop - De Andere Makelaar

 

Lijkt me al beter. Heb destijds ook voor eenmanszaak gekozen vanwege gemak BTW. Klein & Partners is niet btw plichtig. Echtscheidingsadvies / Woningverkoop wel.

 

Wat namen betreft..wat logo betreft ...geloof ook weer niet dat het zo belangrijk is. 

Bol.com..Coolblue..prachtige bedrijven .. zou naam en logo er veel aan bijgedragen hebben? Maar goed dat is weer een andere discussie. Klein & Partners ga ik sowieso niet veranderen.

Link naar reactie
  • 0

Vraag het dan niet! :classic_wink: Ik vind je website-uitingen wel een beetje gedateerd, maar dat kan evengoed nog altijd werken. Jouw keuze!

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. je bent geen Bol.com of Coolblue in omzet(groei) en communicatie, maar kleine B2C dienstverlener

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja , ik vraag het wel , met zinnige reacties ben ik blij en doe er wat mee. Bol..Coolblue zijn klein begonnen en erg groot geworden. M.i. niet door naam en logo. Maar zoals gemeld ..andere discussie.

 

Anders geformuleerd..Klein & Partners blijft. Hypotheekadvies..Financiële planning...Echtscheidingsadvies...Woningverkoop zijn de takken van sport.

 

Waar ik over zit te dubben is , alles onder 1 noemer , 1 site ,  FB pagina met voor en nadelen.

Inzake woningverkoop zullen klanten eerder kiezen voor een bedrijf waar naam makelaar(dij) in voorkomt o.i.d. dan naam gericht op financiële diensten. Dat zou weer pleiten voor aparte namen met uitdaging integratie.

Link naar reactie
  • 0

Goed bedoeld advies is dan om in parallel aan het advies van Roel in jouw andere topic even met een iets bredere of opener scope te kijken naar dit vraagstuk. Anders blijft alles als in 2000, maar we zijn inmiddels bijna 20 jaar verder.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

of .....?

 

Bij gebrek aan aanwezigheid van partners. Niet om jouw vraag(stelling) te bagataliseren, maar ik denk (vermoed) dat het tijd is of wordt voor vernieuwing (actualisatie).

 

Klep mag je daarbij gerust direct afschieten, maar misschien is jouw klantenbestand en markt wel flexibeler of dynamischer dan je nu denkt! Dat vraagt om onderzoek. Tussen neus en lippen door voor nu als een eerste idee of gevoel en op termijn misschien wel als opdracht voor een zzp'er of bureau. Laat je verrassen als je daar aan toe bent!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.