• 0

Is mijn Website duidelijk en wat kan/moet er veranderen volgens jullie ?

Omschrijving van je concept: 

Crazy Robot bouwt maatwerk software tegen heel scherpe prijzen (begint bij 799€). We kunnen enerzijds zeer efficient ontwikkelen en gebruiken generieke bouwstenen icm een datamodel welke de klant wil. Er zit nog een portaal aan te komen waar de klant de genereike bouwstenen kan kiezen en daarnaast zijn datamodel kan bepalen (op een heel gebruiksvriendelijke manier), of zelfs zijn Excelsheets kan opladen om het datamodel te bepalen. We richten ons op de kleine tot middelgrote ondernemingen waar de technology stack minder belangrijk is, en op de grote bedrijven welke tijdelijk snel en goedkoop een oplossing nodig hebben.

 

Website https://www.crazyrobot.be

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: 

Website staat online en eerste campagnes lopen nu

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: 

Ik wil vooral feedback op de website op basis van het concept hierboven uitgelegd. Alle feedback is welkom.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij voorzien een portaal waar de klant zelf zijn gegevens-behoeften kan aangeven en de functionele blokken kan kiezen. Daarbij krijgt hij meteen de kostprijs te zien. Daarnaast is er een principe van 30 dagen gebruiken en dan pas betalen indien tevreden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen: 

Ik wil vooral feedback op de website op basis van het concept hierboven uitgelegd. Alle feedback is welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Op zich een mooie website met een modern design, maar op je vraag  "is mijn website duidelijk" is mijn antwoord helaas "nee". Niet duidelijk genoeg.

Je schrijft in je openingspost "Crazy Robot bouwt maatwerk software tegen heel scherpe prijzen (begint bij 799€)". Dat moet je bovenaan je website zetten, dat is lekker duidelijk! Stukken beter dan "In geen tijd een betaalbare software op maat van uw KMO". De tekst die daaronder staat is wel ok.

Buiten de teksten denk ik echter dat een demo van de software nog veel belangrijker is. Het liefst ook een hosted demo waarmee de potentiële klant de software direct online kan uitproberen, maar in ieder geval een aantal videos. Ten eerste een video waarin je alle functies uit het basispakket demonstreert, en daarnaast ook videos waarin je alle individuele modules demonstreert. 

Daarnaast denk ik dat ik de achtergronden zou vervangen door screenshots  van de software, of van blije mensen die je software aan het gebruiken zijn. Wel met een overlay kleurtje natuurlijk, anders leidt het veel teveel af van de tekst. Dat ruimtevaart thema wat je nu hebt ziet er wel strak uit, maar volgens mij is je verkooppraatje juist dat software GEEN rocket science is en dat het prima gedaan kan worden met standaard modules. 


Verder denk ik dat het belangrijk is om duidelijk te maken waarom de klant anno 2019 in godsnaam nog zou kiezen voor een windows applicatie in plaats van een hosted online oplossing. 

 

Oh ja, en wat Richard zei natuurlijk :classic_wink:

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Ik had meer verwacht bij het kopje 'prijzen'.

Je zegt vanaf 799€ krijgt de klant een basispakket.

Het wordt mij echter niet duidelijk, wat een uitbreiding mij extra gaat kosten.

Misschien is het mogelijk om een drietal pakketten samen te stellen voor de klant.

Bijvoorbeeld Basis, Premium en Pro.

 

Daarnaast geef je redelijk wat voorbeelden wat er in een basispakket zit.

Echter noem je niet alle mogelijkheden omdat je je voorbeeldenreeks eindigt met 'enz.'

Ditzelfde doe je voor de mogelijkheden voor een uitbreiding van het basispakket.

Als ik een bepaalde tool wil welke je niet in je voorbeeld hebt opgesomd, weet ik nu niet of die in het basispakket zit of dat dit een uitbreiding is.

En zit er nog prijsverschil in een uitbreidingsoptie en een aangepaste applicatie? (ik neem aan van wel namelijk)

En wanneer is het een uitbreidingsoptie en wanneer wordt het een aangepaste applicatie (maatwerk?)

Schrijf de pakketten helemaal uit en toon aan wat het verschil is in de pakketten zodat een potentiële klant weet wat hij kan verwachten.

 

www.isolatiewereld.nl
De grootste & goedkoopste online groothandel voor de particulier en de professional!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Paar zaken die mij opvallen:

  • Het pop-up scherm van de inschrijving van de nieuwsbrief zit precies onder je 'sticky' menu (home t/m blog) waardoor je het niet kunt wegklikken. 
  • Ik snap je slogan niet c.q. vind het niet krachtig. Wat bedoel je met 'In geen tijd een betaalbare software op maat van uw KMO'? Bedoel je dat jullie snel werken? Binnen no-time? Snelheid vind ik zelf altijd een wat zwakke USP. Ik zou geen snelheid willen bij maatwerksoftware, maar juist kwaliteit. Verder weet ik niet direct wat je met KMO bedoeld. 
  • Je call to actions zijn wat wazig. Ontdek de kostprijs? Kom ik nu iets te weten over je inkoopprijzen?  Waarom is dit voor mij als bezoeker relevant? Als je perse iets wilt zeggen over je prijzen zeg dan ' ontdek waarom wij een scherpe prijs hanteren'. Verder ' Contacteer ons voor meer informatie' is meer gebiedende wijs, 'Neem contact met ons op'  vind ik veel vriendelijker. 
  • Ik lees geen reviews van andere gebruikers. Het is altijd een krachtig middel om de klanttevredenheid van eerdere klanten te laten zien. 
  • Ik begrijp dat jullie een zeer brede propositie hebben: Onze software applicaties zijn uitermate geschikt voor: facturaties, CRM integratie, voorraadbeheer, bestellingen, document management, enz.  Is er geen sprake van focus? Als jullie inderdaad allround softwarebouwers zijn dan zou ik wat voorbeelden willen zien van software dat jullie eerder gemaakt hebben. Een showcase kan hier goed werken. 
  • back office administratie, volgens mij een contaminatie. Je administratie is per definitie back-office, van een front-office administratie heb ik nog nooit gehoord namelijk. 

  • De prijzen lijken modulair opgebouwd (vanaf 799 euro). Ik kan echter nergens lezen wat de andere opties zijn waaruit ik kan kiezen en waarom dit voor mij interessant kan zijn. 

  •  Als ik op de 'onze handige offerte-tool' call to action klik ga ik gewoon naar een contactformulier. Dat dekt niet helemaal de lading. Is de link niet juist of is de offerte-tool nog niet af? Ik word nu als gebruiker met verkeerde verwachtingen doorgestuurd en dit zou een reden zijn voor mij om af te haken. 

 

Verder vind ik het een leuk concept waar zeker potentie in zit. Betaalbare (maatwerk) software voor het MKB segment is veel behoefte aan. Met een beetje bijschaven aan het concept kan je leuke dingen gaan doen in de toekomt. Succes! 

 

aangepast door Davinci9

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl. Bekijk ook ons nieuwe invultemplate voor een ondernemingsplan en schrijf zelf je eigen plan: https://www.plannable.nl/ondernemingsplan-template-word/

Link naar reactie
  • 0

Bedrijfsgegevens staan onder Disclaimer & Privacy. Dit wekt op de site en het contactformulier voor bezoekers die dit missen geen professionele eerste indruk.

 

De prijspropositie lijkt vervolgens inderdaad al weken- of maandenlang niet uitgewerkt te worden.

 

Het Social Media-icon voor een LinkedIn-verwijzing is niet actief.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Website met een vaag aanbood, lauwe usability, foute marketing en teksten met haar op.

Wil niet zeggen dat je het niet kan aanpakken. Ik vind je concept op zich wel leuk. Nu nog anders inpakken.

 

KMO moet je trouwens veranderen in 'KMO en MKB'.

In Nederland weten ze niet wat KMO wil zeggen.

 

Maar deze titel bijt en prikkelt niet. Die kan je wel (verkort als tagline gebruiken onder je logo).

 

Ik heb er ook mijn twijfels bij of 'prijs' de grootste pijn is die afnemers van maatwerk software hebben.

 

Ik ben zelf zo'n afnemer. Ik maak mij nooit zorgen om de prijs, je weet vooraf dat zoiets geld gaat kosten.

Mijn grootste zorg is vooral, 'geraakt het op tijd af' en do they deliver?

 

Nu ja, als je echt op prijs wil spelen, waarom niet. Maar dan nog. Boven de fold zie ik maar één claim: je prijsstelling. Dat moeten 3 claims worden. Niet 2, niet 4, maar 3.

 

Ook moet je echt niet zo overdreven uitpakken met 'Niet tevreden is niet betalen'. Het kan geen kwaad om dit aan te bieden, zeker niet.

Maar dat mag wat discreter en subtieler. Je bereikt nu het tegenovergestelde effect van wat je wil bereiken.

je wil ze immers geruststellen, maar de hoge nadruk maak je ze net ongerust en herinner je hun eraan dat het fout kan lopen.

 

Beter ze overtuigen met je echte claims en voordelen. Daarna kan je subtiel wél zeggen, "Oh btw, niet tevreden is geld terug".

aangepast door ** Edwin **

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.