• 0

Feedback voor website gezocht!

Beste mede-ondernemers,

 

Met veel plezier lees ik regelmatig de vele topics, interactie en waardevolle tips op dit forum. Heel erg waardevol voor veel ondernemers, ga zo door zou ik zeggen! 

 

Graag wil ik ook van deze mogelijkheid gebruik maken om feedback op te halen over mijn website. Met Plannable (https://www.plannable.nl/) helpen we nu ruim 2 jaar om startende ondernemers te helpen met het maken van een overtuigend ondernemingsplan. Vanuit ervaring weten we dat veel ondernemers moeite hebben om een goed ondernemingsplan op te stellen. Of het nu gaat om  de juiste hoofdstukken te hanteren, een heldere uitleg van je bedrijfsmodel te geven, concrete onderbouwing met marktinformatie en/of eventueel benchmark, complete financiële hoofdstukken op te nemen of aansluiting te vinden bij wensen en eisen van investeerders of financiers: het ondernemingsplan is voor veel ondernemers een lastige opgave. Met Plannable proberen we ondernemers te helpen door niet alleen kennis te delen op onze blogpagina of kennisbank, maar ook met 4 verschillende diensten:

  • Controle van je ondernemingsplan. Zie dit als de 'last step before the bank' waarbij we controleren of je ondernemingsplan compleet is, de juiste informatie bevat en haalbaar is. 
  • Financieel plan. Opstellen van alle hoofdstukken van een financieel plan. 
  • Compleet ondernemingsplan. Vanuit persoonlijk contact stellen we samen met de ondernemer van A tot Z het volledige ondernemingsplan op, inclusief financieel plan. 
  • Maatwerk advies. Hierbij treden we op als sparringspartner op het gebied de positionering van je bedrijf, onderscheidend vermogen van je businessmodel of volgende fase van groei.

 

We krijgen vanuit de markt veel positieve feedback op de website zoals die nu staat. Zelf ben ik op zoek naar wat kritische blikken die eens een kijkje willen nemen op de website (www.plannable.nl)  om terugkoppeling te geven over zaken die nog beter kunnen. Denk hierbij aan styling, inhoud, positionering, boodschap etc.

 

Alle feedback is zeer welkom en wordt erg gewaardeerd! :)

 

 

 

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl. Bekijk ook ons nieuwe invultemplate voor een ondernemingsplan en schrijf zelf je eigen plan: https://www.plannable.nl/ondernemingsplan-template-word/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op het eerste gezicht een nette website, maar hij kan nog wel wat duidelijker. Waarom zet je 3 belangrijkste diensten niet gewoon in een prijstabel op de homepage, zoals Ziggo dat bijvoorbeeld doet (alleen dan een korter lijstje met punten, een stuk of 5 per product is wel genoeg).

Dus de naam van het product, daaronder 5 punten waarom ik dat product zou moeten hebben,  daaronder de prijs en daaronder een oranje "bestel nu" button en een wat subtielere button "meer info" die naar de detailpagina van dat product leidt.

 

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar je verkoopcijfers / conversieratio. Niet dat ik verwacht dat je die hier gaat delen hoor, maar je prijzen zijn vrij fors en je belangrijkste doelgroep (ik ga ervan uit dat dat starters zijn) heeft waarschijnlijk weinig budget. Met "je prijzen zijn vrij fors" zeg ik overigens niet dat je diensten dat niet waard zijn, maar het is wel een behoorlijke investering.

 

Waarom staat "over ons" voor "diensten en prijzen" in het menu? Denk je dat de meeste bezoekers op zoek zijn naar je diensten en prijzen of naar een verhaaltje over jou? Juist...  de over ons pagina wordt meestal pas bezocht als men twijfelt of jij wel de juiste partij bent. De andere pagina's zouden die twijfel al bij voorbaat weg moeten nemen ;-)

Overigens vind ik die pagina "diensten en prijzen" ook vrij zwak. Vier onduidelijke plaatjes met een vrijwel onleesbare tekst en verder totaal geen informatie wat het in houdt, en geen indicatie dat je op die plaatjes kunt klikken voor meer informatie... zie ook nu weer mijn eerste opmerking hierboven.

De detailpagina's zelf zitten wel goed in elkaar. Misschien ook 1 of 2 call to action buttons tussen de tekst verwerken, en waarom heb je een winkelwagen icoontje bij je button staan terwijl je niks kunt afrekenen maar alleen een kennismakingsgesprek kunt plannen? Als mensen een winkelwagen icoontje zien denken ze dat ze zo moeten gaan afrekenen.

Ik denk dat dit alleen maar in je nadeel kan werken: mensen die eerst een vrijblijvend kennismakingsgesprek willen zullen waarschijnlijk worden afgeschrikt door dat icoontje, en mensen die wel op de knop drukken verwachten dat ze in de volgende stap kunnen betalen en komen er daar achter dat ze alleen een gesprek kunnen plannen. Waarom zou je die mensen - die dus op dat moment al besloten hebben dat ze jou willen inhuren - nog de gelegenheid bieden zich te bedenken? Zo is Streya ook niet groot geworden :classic_wink:

Dus lang verhaal kort, weg met het winkelwagen icoontje of meteen een betaalmodule erachter.

 

 Je kennisbank en branches overzicht lijkt me overigens wel een prima plan, krijg je daar al veel traffic uit?

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Beste Davinci9,

 

factor 'ondernemer' (wie is de man of vrouw die om financiering vraagt?) vind ik op deze site onderbelicht.

 

Hetzelfde geldt voor jouw/jullie drie (zeker tweede en derde) adviseurs. Wie zijn dit? Mis ik de profielen of LinkedIn van deze onderneming?

 

Tweede aandachtsgebied: werken jullie volledig online of met fysieke ontmoetingen? Landelijk of regionaal? En hoe werkt dit dan? Dat is mij zo snel niet duidelijk.

 

Quote

Je ondernemingsplan laten controleren?

vind ik wat schools overkomen. Is lezen, toetsen en/of verbeteren niet beter als het over geloofwaardigheid en haalbaarheid gaat?

 

Een financiële toetsing is waar volgens mij wel (onbetaalde/betaalde?) behoefte aan bestaat gezien vragen die hier ook wel voorbijkomen, maar eigenlijk is het plan dan vaak ook nog niet voldoende uitgediept. Met drie experts bedien je naar mijn inschatting dan al best veel verschillende branches.

 

Plannable - Fundable Business Plans, ik weet niet of dit communicatietechnisch werkt. Wat zeggen jullie bestaande klanten hiervan?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Even gekeken.

 

Het geheel is best goed opgezet.

 

Bij verschillende onderwerpen krijg ik rechts een tabel met "waarom Plannable" met Deskundigheid, Aantoonbaar goede plannen,  Veilig betalen met Ideal....

 

Euhm ik moet u kiezen omdat u veilig betalen aanbiedt? Dat is uniek in uw marktsegment?

Dan geeft u uzelf een 8,8. Ik kan daar niet op klikken voor reviews waar die 8,8 op gebaseerd is.

Een boom planten, prima idee, allicht verstandig om niet te vermelden waar die boom gepland wordt.  

Eerste reactie van mij is dan toch echt: Mooi, Europa heeft een CO2 probleem, dus planten we bomen in Verweggistan om het te compenseren. 

 

Dan de kennisbank, ik heb het idee dat het niet op logische volgorde staat, een ondernemersplan sluit men volgens mij niet af met een inleiding.

 

Bij veelgestelde vragen om ik ineens een optie tegen voor een 50/50 betaling. Die had ik niet gevonden bij de diensten en prijzen afdeling.

 

Als laatste, ik vindt onderaan een knop "blog" waarom staat die niet bovenaan?

 

En dan mijn persoonlijke irritatie bij (lange) websites, ik moet altijd weer of helemaal naar boven of helemaal naar beneden scrollen voor een menu.

 

Oh ja, kijk uw privacyverklaring even na, staat ergens een hoofdletter waar die niet hoort of er mist een punt ervoor als afsluiting van de zin, ik mis nog wat . en of , De voetnoot past niet, documentnaam is wel bijzonder.

 

 

aangepast door JansenmeteenJ
Link naar reactie
  • 0

Maak de dropdown van "Kennisbank" wat breder, nu lijnen de icoontjes niet goed uit. Eigenlijk vind ik die icoontjes maar rommelig in het menu.

 

Oranje letters op de Diensten pagina in de 4 blokjes zijn erg slecht leesbaar.

 

Ik mis toch wel een consistente call-to-action. Ik verdwaal op een gegeven moment in de website, en wat moet ik dan? Contactformulier invullen? Offerte opvragen, wat geen offerte is maar een kennismakingsgesprek?

 

De 2 buttons op de homepage zijn ook verwarrend. Direct aanvragen en Aan de slag. Huh?

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Wauw wat een goede en bruikbare feedback! Echt heel mooi om te zien dat diverse mensen echt de tijd nemen om de website helemaal door te nemen en daarna nuttige tips terug te koppelen! Ik ga - aan de hand van de feedback - eens kritisch kijken naar enkele ontwerp elementen (pagina diensten, icoon winkelwagentje, dropdown kennisbank). 

 

21 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Ik ben overigens ook wel benieuwd naar je verkoopcijfers / conversieratio. Niet dat ik verwacht dat je die hier gaat delen hoor, maar je prijzen zijn vrij fors en je belangrijkste doelgroep (ik ga ervan uit dat dat starters zijn) heeft waarschijnlijk weinig budget. Met "je prijzen zijn vrij fors" zeg ik overigens niet dat je diensten dat niet waard zijn, maar het is wel een behoorlijke investering.

 

Verkoopcijfers en conversie kan ik inderdaad niet direct met je delen, maar dit ziet er wel goed uit. Zeker de verkoopcijfers zijn positief, de conversie mag wat mij betreft nog wat omhoog.

 

21 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

 Je kennisbank en branches overzicht lijkt me overigens wel een prima plan, krijg je daar al veel traffic uit?

 

Ja de kennisbank levert inderdaad veel traffic op! 

 

20 uur geleden, Highio zei:

factor 'ondernemer' (wie is de man of vrouw die om financiering vraagt?) vind ik op deze site onderbelicht.

 

Dit vind ik een interessante constatering. Uiteindelijk gaat het inderdaad om de ondernemer/onderneemster. Wat zou je hier willen zien op de site? Of wat mis je precies? 

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl. Bekijk ook ons nieuwe invultemplate voor een ondernemingsplan en schrijf zelf je eigen plan: https://www.plannable.nl/ondernemingsplan-template-word/

Link naar reactie
  • 0

Mogelijk 'iets' op de pagina controle ondernemingsplan of nog breder. Ter introductie om websitebezoekers aan te spreken of om een bruggetje te slaan van een enthousiaste starter die van alles wil of een doordachte professional die een zekere investeringsbehoefte heeft, maar die dit vervolgens in een acceptabel financieel plan moet (weten te) vertalen. Dat lijkt me jullie core business en een beetje meer persoonlijke inslag met behoud van zakelijkheid kan daarbij geen kwaad lijkt me. Probleem > oplossing.

 

Groet,

 

HIghio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.