• 0

Recensies gebruiken, hoe pak je dat aan ?

(aangepast)

 

Ik heb onlangs een erg mooie recensie gekregen, maar heb weinig kaas gegeten van marketing. Hoe zou jij het aanpakken om zo'n recensie ten volle te benutten? Heb jij goede (of juist slechte) ervaringen met jezelf profileren d.m.v. recensies? Ik hoor het graag!

Ik heb de recensie op mijn site gezet. Zowel beknopt (met een link naar de hele recensie) als helemaal. Maar ja, daar gaat niet iedereen vanzelf kijken. Er zijn vast betere manieren om een recensie te gebruiken. Tips zijn welkom!

aangepast door Hans van der Vlis
Specificatie

ONTKNELLEN   •   Moeiteloos jezelf zijn, liefdevol samenzijn.

Volop ruimte voor ontspanning, vertrouwen, humor en levenslust.

COMMOVENDO is een bijzondere plek   •   Alles wat in jou leeft is welkom.

Lichaamsgerichte coaching   •   Omgaan met emoties   •   ONTKNELLEN.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Recensies ... dat roept wel een paar vragen op.

 

Hoe betrouwbaar is een positieve recensie en vermeldt je t.z.t ook negatieve recensies op je website?

... en mocht je (ooit) een negatieve recensie krijgen, hoe betrouwbaar is die dan?

 

Of je wel of niet van recensies gebruik wil maken, hangt mijn inziens ook een beetje van je activiteiten af en ook wie de doelgroep is. 

... bedrijven zullen wat ongevoeliger voor recensies zijn dan consumenten in de leeftijdsklasse 15-20 jaar.

 

Graag wat meer informatie.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Cosara,

Dankjewel voor je reactie en fijn dat je vragen stelt.

• Voor mij vraagt een goede recensie dat 1) ik me herken in wat er geschreven wordt en 2) dat ik de woordkeus prettig vind.
• Doorgaans haal ik de delen eruit die ik realistisch vind; kritische dingen zijn daarbij welkom.
• In dit geval heb ik de hele recensie op mijn site gezet (twee keer heb ik een zin opgesplitst in twee zinnen).

• Mijn doelgroep heeft doorgaans een leeftijd tussen de 30 en 60 jaar.

 

Op dit moment staat de recensie op mijn site
Op de homepage en op de pagina over de retraite heb ik (na een korte quote) een link naar deze pagina gezet.

Ben benieuwd of je nog andere vragen of tips hebt.

Fijne avond,
Hans van der Vlis

 

aangepast door Hans van den Bergh
Adres- & bedrijfsgegevens & links verwijderd, deze mogen in je profiel staan, maar niet in de topics zelf. Zie forumregels.

ONTKNELLEN   •   Moeiteloos jezelf zijn, liefdevol samenzijn.

Volop ruimte voor ontspanning, vertrouwen, humor en levenslust.

COMMOVENDO is een bijzondere plek   •   Alles wat in jou leeft is welkom.

Lichaamsgerichte coaching   •   Omgaan met emoties   •   ONTKNELLEN.nl

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Hans   •   ONTKNELLEN.nl zei:

Op dit moment staat de recensie op mijn site
Op de homepage en op de pagina over de retraite heb ik (na een korte quote) een link naar deze pagina gezet.

Mooie website ... proficiat.

 

Bij het zien van zo’n post denk ik direct ... is het echt of is het nep?

Puur persoonlijk denk ik dat je een dergelijke recensie ook niet nodig hebt en dat het twijfelaars niet over de drempel heen helpt.

Voor mijzelf zou de drempel alleen maar hoger worden ... maar ik hoor graag hoe anderen hierover denken.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Hans   •   ONTKNELLEN.nl zei:

Beste Cosara,

Dankjewel voor je reactie en fijn dat je vragen stelt.

• Voor mij vraagt een goede recensie dat 1) ik me herken in wat er geschreven wordt en 2) dat ik de woordkeus prettig vind.
• Doorgaans haal ik de delen eruit die ik realistisch vind; kritische dingen zijn daarbij welkom.
• In dit geval heb ik de hele recensie op mijn site gezet (twee keer heb ik een zin opgesplitst in twee zinnen).

• Mijn doelgroep heeft doorgaans een leeftijd tussen de 30 en 60 jaar.

 

Op dit moment staat de recensie op mijn site
Op de homepage en op de pagina over de retraite heb ik (na een korte quote) een link naar deze pagina gezet.

Ben benieuwd of je nog andere vragen of tips hebt.

Fijne avond,
Hans van der Vlis

 

 

Hallo Hans,

 

Zou je - aangezien de link naar je site is verwijderd - de recensie hier eens kunnen delen op dit forum? 

 

Dat geeft mij wat meer gevoel wat iemand over jouw dienst of product heeft geschreven. Recensies kunnen vanuit sociale bekrachtiging een goed middel zijn om klanten over de streep heen te trekken, maar als je ze niet goed gebruikt gaat dit ten koste van je geloofwaardigheid is mijn ervaring. 

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl. Bekijk ook ons nieuwe invultemplate voor een ondernemingsplan en schrijf zelf je eigen plan: https://www.plannable.nl/ondernemingsplan-template-word/

Link naar reactie
  • 0

@D9: zie profielinformatie als je op schermnaam (gebruikersnaam) links naast berichten klikt en @HvdV maak eventueel een handtekening aan.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Highio zei:

@D9: zie profielinformatie als je op schermnaam (gebruikersnaam) links naast berichten klikt en @HvdV maak eventueel een handtekening aan.

 

Groet,

 

Highio

 

Oh, ik zie het inderdaad, dank! 

 

Hans   •   ONTKNELLEN.nl: mooie recensie heb je kregen. Leuk dat klanten de moeite nemen om zoiets over je te schrijven. Ik zie dat de recensie centraal geplaatst is op je website, waardoor je bezoekers snel de recensie zullen vinden. Een mooi visitekaartje dus. Waar ikzelf wat argwaan bij zou hebben is het feit dat het slechts één recensie is. Wat zegt dit (over het algemeen) over de tevredenheid van je klanten? Heb je wellicht meer feedback gekregen, zodat je bijvoorbeeld 3 recensies zou kunnen laten zien? Power of the crowd is hierin belangrijk! 

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl. Bekijk ook ons nieuwe invultemplate voor een ondernemingsplan en schrijf zelf je eigen plan: https://www.plannable.nl/ondernemingsplan-template-word/

Link naar reactie
  • 0

Recensies zijn inderdaad erg belangrijk tegenwoordig, maar je moet er eigenlijk wel een aantal hebben inderdaad.

 

Op mijn dj website heb ik op dit moment 24 recensies staan (op de meeste pagina's 6 tot 9 die relevant zijn voor die doelgroep, en alle recensies op de pagina referenties). Dat zijn allemaal echte recensies die mensen echt zo hebben geschreven. Een aantal heb ik wel ingekort zodat ze mooi in de layout passen, maar ik heb verder geen wijzigingen gedaan aan dingen als taalgebruik en uitroeptekens en ook eventuele spelfouten heb ik er gewoon ingelaten. Dat komt wel zo authentiek over natuurlijk.

 

Op mijn bob de webbouwer site heb ik op dit moment 3 recensies staan. Ook die zijn 100% authentiek, met een foto van degene die de recensie heeft geschreven erbij. 

 

Nog beter werkt het om recensies buiten je eigen website te hebben, als het even kan op de plek waar je doelgroep naar jouw diensten zoekt. Dat kan bijvoorbeeld Google of Facebook zijn, maar ook een portaalsite voor (relatie)coaches in jouw geval.

PS je hebt op je website als titel "ontknellen is mijn vak". Heel goed dat je in de eerste zin aangeeft wat je doet, maar het is dan wel handig als je een term gebruikt die mensen begrijpen. Ik dacht in eerste instantie dat je massages gaf... als ik google op "ontknellen" krijg ik alleen maar resultaten van jouw website. Dan kun je denken "goed he", maar dat betekent vooral dat "ontknellen" geen bestaand woord is en dat er bijna niemand op zoekt. Ik zou meer focussen op een meer ingeburgerde term zoals "relatietherapie" of "persoonlijke ontwikkeling".

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Recensies zijn inderdaad erg belangrijk tegenwoordig, maar je moet er eigenlijk wel een aantal hebben inderdaad.

 

Op mijn dj website heb ik op dit moment 24 recensies staan (op de meeste pagina's 6 tot 9 die relevant zijn voor die doelgroep, en alle recensies op de pagina referenties). Dat zijn allemaal echte recensies die mensen echt zo hebben geschreven. Een aantal heb ik wel ingekort zodat ze mooi in de layout passen, maar ik heb verder geen wijzigingen gedaan aan dingen als taalgebruik en uitroeptekens en ook eventuele spelfouten heb ik er gewoon ingelaten. Dat komt wel zo authentiek over natuurlijk.

Is dat wel zo?

Wij hebben kort geleden nog een hele discussie gehad over een incassobureau met veel lovende recensies ...

 

Als ik wil rommelen met recensies zou ik dat ook inclusief spellingsfouten en taalfouten doen zodat het net echt lijkt. Ik zou er ook een paar negatieve recensies bij plaatsen om het nog geloofwaardiger te maken.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Haha tja het werkte blijkbaar wel, totdat dit forum het weer moest verpesten voor ze :classic_wink:

 

Natuurlijk kun je prima rommelen met recensies, en dat gebeurt dan ook veelvuldig. Dat is ook een reden dat reviews op Facebook en Google goed werken, daar kun je ten minste nog doorklikken naar het profiel van degene die een recensie heeft geplaatst. Uiteraard wordt er ook veel gebruik gemaakt van nep profielen, maar een beetje kritische klant prikt daar natuurlijk snel doorheen.

Maar helaas zijn de meeste klanten niet zo kritisch, daarom werken dat soort nep recensies nog steeds prima.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
35 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Haha tja het werkte blijkbaar wel, totdat dit forum het weer moest verpesten voor ze :classic_wink:

Is dat wel zo?

Forums zijn uitermate geschikt voor ... nep recensies en nep nieuws (terugkerend of aanhoudend).

 

35 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Uiteraard wordt er ook veel gebruik gemaakt van nep profielen, maar een beetje kritische klant prikt daar natuurlijk snel doorheen.
Maar helaas zijn de meeste klanten niet zo kritisch, daarom werken dat soort nep recensies nog steeds prima.

Inderdaad ... een beetje kritische klant zal zich niet snel door recensies laten beïnvloeden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Cosara zei:

Inderdaad ... een beetje kritische klant zal zich niet snel door recensies laten beïnvloeden.


Dat is jouw conclusie, niet de mijne. Ik denk dat juist kritische klanten zich wel laten beïnvloeden door recensies (alleen een beetje kritische klanten willen immers weten hoe anderen erover denken), maar klanten die wat verder kijken dan het totaal aan sterren prikken ook wat makkelijker door nep profielen en nep recensies heen.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Allereerst: dank jullie wel voor alle reacties. Voor mij is het sowieso prettig dat er door diverse mensen met verschillende visies wordt gereageerd. Fijn!

 

COSARA

• Fijn te lezen dat je mijn site mooi vindt Nedzhibe. Ben wel benieuwd WAT je mooi vindt. De uitstraling, de tekst, het product, de afbeeldingen etc. etc. Daarmee krijgt jouw feedback voor mij nog meer waarde.

• Interessant om te lezen dat je je afvraagt of zo'n post echt of nep is. Ik doe niet aan nep, dus deze is helemaal echt.

• Dat voor jou de drempel zelf hoger zou worden is weer een heel andere insteek. Laat ik even zakken en ik ben - net als jij  - benieuwd naar de meningen van anderen.

 

DAVINCI

• Ik zou de recensie graag willen delen, maar ik weet niet of dat de bedoeling is. Ik ben vrij nieuw hier en kan nog niet goed inschatten wat wel en niet kan. Ik stuur je de recensie met liefde toe.

• Ik begrijp dat je de recensie alsnog hebt gevonden. Op mijn homepage heb ik slechts één recensie staan (doorgaans de laatste). Bij de verschillende diensten die ik aanbied staan steeds meerdere recensies. Ik heb nu onderaan deze recensie een aantal linken gemaakt naar andere recensies (ik heb er nog wel meer). Is dit zo beter naar jouw mening?

• Kan je me een aantal voorbeelden geven van hoe ik recensies niet goed zou gebruiken waardoor dit ten koste zou gaan van mijn geloofwaardigheid?

 

HIGHIO

• Ik ben vrij nieuw hier. Begrijp ik het goed dat ik een handtekening aan kan maken met daarin mogelijk informatie als mijn bedrijfsnaam en site?

• Mag ik de vraag honoreren en de recensie in dit forum delen die de aanleiding was voor mijn post?

 

BOB DE WEBBOUWER

• Op mijn homepage heb ik slechts één recensie staan (doorgaans de laatste). Bij de verschillende diensten die ik aanbied staan steeds meerdere recensies. Ik heb nu onderaan deze recensie een aantal linken gemaakt naar andere recensies (ik heb er nog wel meer). Is dit zo beter naar jouw mening?

• Als er taalfouten in een recensie staan, of kromme zinsconstructies, dan pas ik dat doorgaans aan. Wel leg ik de aanpassingen altijd voor aan de persoon in kwestie voordat ik de recensie plaats. Als ik twijfel signaleer, dan plaats ik de recensie niet.

• Een portaalsite voor (relatie)coaches klinkt interessant. Zal er eens naar kijken. Mocht je iets weten, dan hoor ik dat graag!

• Ik weet dat ontknellen geen bestaand woord is - in elk geval nóg niet ... Toch heb ik voor ontknellen  gekozen omdat dit meer richting geeft dan commovendo. Ik ben de laatste tijd ook bezig om de weg te bewandelen die jij aangeeft, maar dat doe ik op een andere manier. Daarbij krijg ik hulp van iemand die daar veel vanaf weet. Wel fijn dat je het noemt en ik kan je gedachtegang goed volgen.

 

Tot zover. Nogmaals dank en tips blijven welkom!
Hans van der Vlis

aangepast door Hans van den Bergh
Schreeuwende verwijzingen naar site en bedrijfsnaam in hoofdletters naar kleine letters aangepast om de schijn van zelfpromotie te reduceren.

ONTKNELLEN   •   Moeiteloos jezelf zijn, liefdevol samenzijn.

Volop ruimte voor ontspanning, vertrouwen, humor en levenslust.

COMMOVENDO is een bijzondere plek   •   Alles wat in jou leeft is welkom.

Lichaamsgerichte coaching   •   Omgaan met emoties   •   ONTKNELLEN.nl

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag Hans,

 

welkom hoor. Zie Profiel rechtsbovenaan onder jouw schermnaam > accountinstellingen > handtekening.

 

Als je de link actief maakt, dan is het doorplaatsen van een recensie hier verder niet nodig, toch? Doet niemand en jouw site is ook al via je profiel bereikbaar.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel Highio,

 

Ik zie dat ik minimaal vijf keer iets gepost moet hebben voordat ik een handtekening kan maken. Dus hierna nog één te gaan ;-)

Ik heb nog niet gevonden hoe ik een foto zou kunnen uploaden; mogelijk kan dat ook pas later ...

Fijne avond,
Hans

ONTKNELLEN   •   Moeiteloos jezelf zijn, liefdevol samenzijn.

Volop ruimte voor ontspanning, vertrouwen, humor en levenslust.

COMMOVENDO is een bijzondere plek   •   Alles wat in jou leeft is welkom.

Lichaamsgerichte coaching   •   Omgaan met emoties   •   ONTKNELLEN.nl

Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, Hans   •   ONTKNELLEN.nl zei:

COSARA

• Fijn te lezen dat je mijn site mooi vindt Nedzhibe. Ben wel benieuwd WAT je mooi vindt. De uitstraling, de tekst, het product, de afbeeldingen etc. etc. Daarmee krijgt jouw feedback voor mij nog meer waarde.

• Interessant om te lezen dat je je afvraagt of zo'n post echt of nep is. Ik doe niet aan nep, dus deze is helemaal echt.

• Dat voor jou de drempel zelf hoger zou worden is weer een heel andere insteek. Laat ik even zakken en ik ben - net als jij  - benieuwd naar de meningen van anderen.

"Ben wel benieuwd WAT je mooi vindt. De uitstraling, de tekst, het product, de afbeeldingen etc. etc. Daarmee krijgt jouw feedback voor mij nog meer waarde."

.Het is ... De uitstraling (kleurgebruik, twee kolommen, goede balans tussen tekst en witruimte); de tekst (geen hoogdravende teksten, maar kort en krachtig); de afbeeldingen (anders dan standaard).

 

"Interessant om te lezen dat je je afvraagt of zo'n post echt of nep is. Ik doe niet aan nep, dus deze is helemaal echt. "

Kan zijn, maar daar is niemand tegenwoordig meer zeker van. De ervaring leert dan de werkelijkheid geen sprookje is.

 

"Dat voor jou de drempel zelf hoger zou worden is weer een heel andere insteek."

Een goed product of dienst heeft geen recensies nodig.

Vroeger ... in de beginperiode van de iso-certificering vermelde iedereen vol trots op z'n website dat het bedrijf gecertificeerd was voor iso-norm xxxx. Tegenwoordig is dat echt geen marketing-tool meer.

Een ander voorbeeld die de revue gepasseerd is ... MVO.

Hetzelfde geldt voor recensies op een website. Als je de eerste, twee of derde bent is het misschien interessant, maar daarna slaat de recensie-vermoeidheid al heel snel toe.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

 

2 minuten geleden, Cosara zei:

"Ben wel benieuwd WAT je mooi vindt. De uitstraling, de tekst, het product, de afbeeldingen etc. etc. Daarmee krijgt jouw feedback voor mij nog meer waarde."

.Het is ... De uitstraling (kleurgebruik, twee kolommen, goede balans tussen tekst en witruimte); de tekst (geen hoogdravende teksten, maar kort en krachtig); de afbeeldingen (anders dan standaard).

Dankjewel voor deze toevoegingen Nedzhibe, daardoor kan ik je een stuk beter horen. Fijn te horen dat het jou aanspreekt!

 

3 minuten geleden, Cosara zei:

"Interessant om te lezen dat je je afvraagt of zo'n post echt of nep is. Ik doe niet aan nep, dus deze is helemaal echt. "

Kan zijn, maar daar is niemand tegenwoordig meer zeker van. De ervaring leert dan de werkelijkheid geen sprookje is.

'Zeker zijn' is niet mijn corebusiness. Bij mij gaat het over (zelf)vertrouwen. Omdat woorden slechts woorden zijn (en vaak veel verschillende dingen kunnen betekenen) onderstreep ik dit door voor de eerste sessie (van twee uur) slechts 50 euro te vragen. Op deze manier kunnen mensen in alle rust kennismaken met mij en ik met hen. Als mensen mij onvoldoende vertrouwen, dan kan ik hen niet coachen, begeleiden of wat dan ook.

 

7 minuten geleden, Cosara zei:

"Dat voor jou de drempel zelf hoger zou worden is weer een heel andere insteek."

Een goed product of dienst heeft geen recensies nodig.

Vroeger ... in de beginperiode van de iso-certificering vermelde iedereen vol trots op z'n website dat het bedrijf gecertificeerd was voor iso-norm xxxx. Tegenwoordig is dat echt geen marketing-tool meer.

Een ander voorbeeld die de revue gepasseerd is ... MVO.

Hetzelfde geldt voor recensies op een website. Als je de eerste, twee of derde bent is het misschien interessant, maar daarna slaat de recensie-vermoeidheid al heel snel toe.

Ik weet het niet. Ik ben in elk geval niet iemand die loopt te pronken met iso of MVO. Zeg je hiermee op een bepaalde manier dat recensies hun warde beginnen te verliezen? Dat ik weinig energie meer hoef te steken in recensies? Zo ja, is er iets wat je me dan kunt aanbevelen?

ONTKNELLEN   •   Moeiteloos jezelf zijn, liefdevol samenzijn.

Volop ruimte voor ontspanning, vertrouwen, humor en levenslust.

COMMOVENDO is een bijzondere plek   •   Alles wat in jou leeft is welkom.

Lichaamsgerichte coaching   •   Omgaan met emoties   •   ONTKNELLEN.nl

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, Hans   •   ONTKNELLEN.nl zei:

Zeg je hiermee op een bepaalde manier dat recensies hun warde beginnen te verliezen? Dat ik weinig energie meer hoef te steken in recensies?

Zo ja, is er iets wat je me dan kunt aanbevelen? 

Laat ik het zo zeggen ... ik geloof al heel lang niet meer in recensies, maar het staat iedereen vrij om daar anders tegenaan te kijken en daarmee om te gaan.

 

10 minuten geleden, Hans   •   ONTKNELLEN.nl zei:

 Zo ja, is er iets wat je me dan kunt aanbevelen? 

Misschien zijn aanbevelingen door huisartsen, en zorginstellingen een beter alternatief.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het absoluut oneens met de stelling dat recensies geen (of minder) waarde meer hebben. Persoonlijk lees ik altijd eerst recensies voordat ik iets koop wat duurder is dan een paar tientjes, maar mijn persoonlijke mening is natuurlijk niet heel representatief dus laat ik mijn mening maar een beetje onderbouwen dan. Dit onderzoek is een paar maanden geleden gepubliceerd (en stond op search engine land, een van de grootste SEO blogs) en dit onderzoek kwam ik ook regelmatig tegen (vorig jaar gepubliceerd, maar gebruikt zo te zien wel een aantal wat oudere artikelen als bron). Waarschijnlijk wel allemaal Amerikaans onderzoek maar toch.

 

Hans   •   ONTKNELLEN.nl, je homepage moet snel duidelijk maken welk probleem jij voor me oplost, en waarom ik jou moet hebben. Dat kan beter in jouw geval. Ik vind de tekst in je handtekening hier (met name de tweede regel) bijvoorbeeld sterker dan de eerste zin op jouw website. Die vind ik niet lekker lopen, en ook de zin "Ruimte geven aan iets wezenlijks dat in de knel gekomen is" vind ik niet zo sterk. Maar goed, ik ben niet jouw klant en misschien spreekt dat jouw "ideale klant" juist wel aan, zeker aangezien die recensie ook dat soort taalgebruik heeft. Leg eens een paar varianten voor aan je bestaande klanten, vraag hen gewoon wat ze het meeste aanspreekt.  

Nog een variant cadeau van mij: "Zit je knel met je emoties, gedachtes of verlangens? Samen lossen we het op. Plan nu een vrijblijvend kennismakingsgesprek van 2 uur voor slechts € 50,00."  En dan daaronder een button "plan nu een afspraak". 

 

 

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Bob de webbouwer zei:

...laat ik mijn mening maar een beetje onderbouwen dan. Dit onderzoek is een paar maanden geleden gepubliceerd (en stond op search engine land, een van de grootste SEO blogs) en dit onderzoek kwam ik ook regelmatig tegen (vorig jaar gepubliceerd, maar gebruikt zo te zien wel een aantal wat oudere artikelen als bron). Waarschijnlijk wel allemaal Amerikaans onderzoek maar toch.

 

 

Helaas. Ook zulke onderzoeken zijn notoir onbetrouwbaar. Dat zijn doorgaans enquetes vol leidende vragen in panels van mensen die in ruil van een kans op never-nooit een iPhone meedoen. Reviews waren ooit belangrijk tot de grote reviewsites de strijd tegen neppers en scammers opgaven.

 

Wees desondanks heel blij met een klant die zijn positieve ervaring deelt. :classic_wink:

 

Maar als je die ene klant tentoonstelt als een unicum is het blijkbaar onverwacht dat iemand je diensten waardeert. Dus deel het nieuws, maar melk het niet uit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, TwaBla zei:

Reviews waren ooit belangrijk tot de grote reviewsites de strijd tegen neppers en scammers opgaven.

 

Zoekopdrachten die direct gericht zijn op reviews, groeien zó sterk dat Google concludeert: “We're officially in the era of the research-obsessed consumer.”

 

Helaas zegt de kwantiteit van de vraag echter niet alles over de kwaliteit van het aanbod.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor het meedenken Cosara en ook Bob de webbouwer. Dank voor de tip Bob, ik zal het idee van een dergelijke button laten bezinken.

In mijn ogen zijn recensies het best als ze lekker subjectief zijn en niet objectief zijn bedoelt. Mensen die heel veel waarde toekennen aan recensies zien dit mogelijk anders.

 

Heldere mening TwaBla. Elke recensie is een unicum wat mij betreft, maar zoals aangegeven heb ik veel meer recensies op mijn site staan. Onderaan deze recensie staan nu ook diverse linken naar pagina's met meerdere recensies. Het is niet mijn bedoeling om een recensie uit te melken, ik ben wel benieuwd of er bijvoorbeeld  plekken zijn waar recensies meer tot hun recht komen.

Dank voor alle reacties en ik sta open voor meer tips, vragen en weet ik veel wat nog meer.
Hans

ONTKNELLEN   •   Moeiteloos jezelf zijn, liefdevol samenzijn.

Volop ruimte voor ontspanning, vertrouwen, humor en levenslust.

COMMOVENDO is een bijzondere plek   •   Alles wat in jou leeft is welkom.

Lichaamsgerichte coaching   •   Omgaan met emoties   •   ONTKNELLEN.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.