• 0

Meerdere KVK-nummers vereist voor platformverkoop

Hallo,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor het volgende:

Ik verkoop op platformen via een eenmanszaak.

Nu zou ik graag de "concurrentie" met mezelf aangaan op die platformen.

Met huidige aanbod richt ik me op snelle bezorging met een zo laag mogelijke prijs (voor 15:00 besteld is dezelfde dag verzonden).

Helaas leg ik het daarbij in heel veel gevallen af tegen een bepaalde aanbieder die net wat goedkoper is maar 1 tot 2 weken levertijd aanbied en verlies ik daaraan het koopblok.

Om de snelle levertijd te kunnen bieden gebruik ik bepaalde leveranciers en kan dus absoluut niet goedkoper worden.

 

Ik zou wel andere leveranciers  kunnen gebruiken vanuit buitenland waardoor ik net wat goedkoper kan worden maar dan dus ook de levertijd moet oprekken.

Nu wil ik dus zowel de snelle levertijd met huidige prijzen en de langere levertijd met lagere prijzen naast elkaar aanbieden zodat ik van beide een deel koopblok kan pakken en zowel de klant kan bedienen die goedkoop wil en wil wachten als de klant die iets meer wil betalen maar snel wil hebben.

 

Nu mag ik met 1 kvk nummer dus niet meerdere aanbiedingen doen dus heb je daarvoor 2 kvk nummers nodig.

Met eenmanszaak kan dat niet.

Om 2 BV's op te richten is ook weer zoiets daarvoor.

 

Het liefst zou ik dus 2 KVK nummers  hebben maar uiteindelijk maar 1 bedrijf/1 boekhouding hoeven te voeren. dus dat van nieuwe KVK nummer/bedrijf/inschrijving geen aparte boekhouding hoeft te worden gedaan.

 

Nu vermoed ik dat dit lastig zal zijn maar goed, niet geschoten is altijd mis...

iemand een creatieve oplossing?

 

Daniel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je ervaring met wat die langere levertijd in de praktijk betekent (klantcontact/retournering)?

 

Kunnen jouw voordelen nog niet beter uitgelicht worden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Ondernemer Nijmegen zei:

Nu wil ik dus zowel de snelle levertijd met huidige prijzen en de langere levertijd met lagere prijzen naast elkaar aanbieden zodat ik van beide een deel koopblok kan pakken en zowel de klant kan bedienen die goedkoop wil en wil wachten als de klant die iets meer wil betalen maar snel wil hebben.

 

iemand een creatieve oplossing?

Waarom de concurrentie met jezelf aangaan?

 

Waarom maak je op je website geen keuzemogelijkheid?

keuze 1. Snel maar duurder.

keuze 2. Goedkoop maar langzamer.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Ondernemer Nijmegen zei:

Nu mag ik met 1 kvk nummer dus niet meerdere aanbiedingen doen

 

Dit verbaast me.


Van wie mag dat niet?

Wat jij wil doen, heet meen ik segmenteren, en dat is juist heel gebruikelijk in de zakenwereld, daarom verbaast het me ook dat dat niet zou mogen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
32 minuten geleden, Branko Collin zei:

Van wie mag dat niet?

Je mag van bol.com maximaal 1 account per bedrijf hebben, wat dus neerkomt op 1 account per kvk nummer.

 

Overigens;

 

52 minuten geleden, Ondernemer Nijmegen zei:

Het liefst zou ik dus 2 KVK nummers  hebben maar uiteindelijk maar 1 bedrijf/1 boekhouding hoeven te voeren. dus dat van nieuwe KVK nummer/bedrijf/inschrijving geen aparte boekhouding hoeft te worden gedaan.

Voor zo ver het al mogelijk is om 2 kvk nummers te hebben op een manier anders dan 2 bv's op te richten, kan je het vergeten dat je daarvoor slechts 1 boekhouding hoeft te voeren. Het zijn twee aparte entiteiten en dus moet de boekhouding volledig gescheiden zijn.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Highio zei:

Heb je ervaring met wat die langere levertijd in de praktijk betekent (klantcontact/retournering)?

 

Kunnen jouw voordelen nog niet beter uitgelicht worden?

 

Groet,

 

Highio

nee, om die lagere levertijd met lagere prijs te gaan aanbieden zou ik dus andere leveranciers moeten gaan gebruiken (in plaats van om de hoek halen laat ik het uit Duitsland of frankrijk komen. daar ben ik qua inkoop goedkoper uit maar duurt dus langer voor ik het in huis heb (ik werk zonder vaste voorraad).

Ik ga af op wat ik kan afleiden uit de cijfers op platform over andere verkoper(s) die ook zo werken. die hebben dus levertijd van 1 tot 2 weken met iets goedkopere prijs (5 a 10% goedkoper) maar halen in heel veel gevallen het koopblok boven mij en hebben een 7 tot 10 x zoveel orders (schatting op basis van verhouding beoordelingen) en hun beoordelingen zijn niet slechter als die van mij.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Cosara zei:

Waarom de concurrentie met jezelf aangaan?

 

Waarom maak je op je website geen keuzemogelijkheid?

keuze 1. Snel maar duurder.

keuze 2. Goedkoop maar langzamer.

het gaat niet om verkoop op mijn eigen site maar op platformen als bol.com

Daar kan ik die keuze dus helaas niet aanbieden. Moet echt 2 x hetzelfde product inschieten onder verschillende namen maar die verschillende aanbiedingen mogen dus niet van bedrijf met hetzelfde kvk nummer komen.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Wouter Hol zei:

Overigens;

 

Voor zo ver het al mogelijk is om 2 kvk nummers te hebben op een manier anders dan 2 bv's op te richten, kan je het vergeten dat je daarvoor slechts 1 boekhouding hoeft te voeren. Het zijn twee aparte entiteiten en dus moet de boekhouding volledig gescheiden zijn.

daar was ik ook al bang voor, probeer het zo eenvoudig mogelijk te maken, dubbele boekhouding zou erg jammer zijn.  en nog lastig ook omdat uiteindelijk toch alles vanuit 1 en hetzelfde webshop systeem  verwerkt zal worden (magento multishop installatie)

Link naar reactie
  • 1
4 minuten geleden, Ondernemer Nijmegen zei:

het gaat niet om verkoop op mijn eigen site maar op platformen als bol.com 

Daar kan ik die keuze dus helaas niet aanbieden. Moet echt 2 x hetzelfde product inschieten onder verschillende namen maar die verschillende aanbiedingen mogen dus niet van bedrijf met hetzelfde kvk nummer komen.

Dat lees ik dan toch anders ...

 

Gebruikersvoorwaarden Zakelijke Verkopen via bol.com

Versie van 30 november 2018

Artikel 2 - Verkoopaccount

1. Iedere Zakelijke Verkoper dient een Verkoopaccount aan te maken, alvorens hij Artikelen kan aanbieden en verkopen op het Platform.

5. De Zakelijke Verkoper kan per Verkoopaccount slechts deelnemen met een (1) merk/handelsnaam. Indien de Zakelijke Verkoper onder meerdere merken/handelsnamen Artikelen wenst aan te bieden via het Platform, dan dient de Zakelijke Verkoper meerdere Verkoopaccounts aan te maken.

 

Dat worden dus twee handelsnamen op één KvK-inschrijving:

handelsnaam 1: Snel & Duur

handelsnaam 2. Goedkoop & Traag

 

... of denk ik nu te simpel :classic_unsure:?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, JansenmeteenJ zei:

VOF, ook niet zaligmakend, wel mogelijk naast eenmanszaak.

Dan moet je ook nog aan urencriterium voldoen etc etc...

Dat urencriterium is geen verplichting, maar zonder dat vervalt de zelfstandigenaftrek en ga je meer belasting betalen.

Je moet overigens nog wel iemand zien te vinden die hoofdelijk aansprakelijk wil zijn voor de handel en wandel van de VOF.

... lijkt mij niet de aangewezen weg om te volgen.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een CV lijkt mij één van de makkelijkste trucs om een tweede KvK inschrijving te kunnen realiseren. Je moet dan wel een tweede boekhouding voeren, maar ik ben het met Cosara eens dat als je de voorwaarden leest je wel degelijk twee verkopersaccounts kunt hebben, als je maar twee handelsnamen hebt. 

 

Maar er zijn toch veel meer leveranciers die hetzelfde product meer dan eens aanbieden? Een variant met gewone levertijd en een variant met snelle levertijd? Werkt dat niet? 

Link naar reactie
  • 0

Als het beleid van Bol.com vastgesteld is op 'wij willen niet dat 1 aanbieder zijn/haar producten meerdere malen aanbiedt' (wat me best logisch lijkt eigenlijk) is de kans natuurlijk aanwezig dat bovenstaande opties/oplossingen verspilde moeite zijn, en ze de producten alsnog blokkeren mochten ze het opmerken. Misschien is het een optie om een gesprek met ze aan te gaan en te vragen of je plannen op deze (of een andere) manier binnen hun beleid passen? 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
15 uur geleden, Cosara zei:

Dat lees ik dan toch anders ...

 

Gebruikersvoorwaarden Zakelijke Verkopen via bol.com

Versie van 30 november 2018

Artikel 2 - Verkoopaccount

1. Iedere Zakelijke Verkoper dient een Verkoopaccount aan te maken, alvorens hij Artikelen kan aanbieden en verkopen op het Platform.

5. De Zakelijke Verkoper kan per Verkoopaccount slechts deelnemen met een (1) merk/handelsnaam. Indien de Zakelijke Verkoper onder meerdere merken/handelsnamen Artikelen wenst aan te bieden via het Platform, dan dient de Zakelijke Verkoper meerdere Verkoopaccounts aan te maken.

 

Dat worden dus twee handelsnamen op één KvK-inschrijving:

handelsnaam 1: Snel & Duur

handelsnaam 2. Goedkoop & Traag

 

... of denk ik nu te simpel :classic_unsure:?

Dat dacht ik dus ook.

Ik heb momenteel 5 accounts, 3 daarvan zijn nu actief:

account 1 heeft bepaald assortiment en verkoopt in NL

Account 2 heeft hetzelfde assortiment en verkocht in BE en NL en was iets duurder

account 3 heeft heel ander assortiment

account 4 had deels hetzelfde assortiment als account 1 en 2 en had wat andere prijs.

 

Toch kreeg ik week of 2 terug bericht dat ik per direct moest zorgen dat de verschillende accounts niet meer dezelfde producten aanboden omdat niet toegestaan is dat accounts met dezelfde producten met elkaar gaan concurreren. moest ik binnen 48 uur oplossen anders zouden er nadere stappen genomen worden (niet gespecificeerd wat).

Dus dat moeten uitzetten.

 

Nu is het wel zo dat bij bol de ene medewerker wat rechtlijniger is als de andere en dat niet iedereen weet wat nu exact de regels zijn en als je de ene aan de lijn hebt die alles goed vind en als je uur later een ander aan de lijn hebt die niks goed vind, dat blijft toch een probleem.

 

Volgens de regels kunnen verschillende verkoopaccounts ook niet hetzelfde rekeningnummer hebben, toch is ook dat me gelukt dat ik meerdere accounts heb met hetzelfde rekeningnummer.

 

Maar ik zal er toch nog eens eens of een mail aan wagen of toch gewoon botweg nog eens doen en als ze weer over komen daarop wijzen.

aangepast door Ondernemer Nijmegen
aanvulling
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, StevenK zei:

Een CV lijkt mij één van de makkelijkste trucs om een tweede KvK inschrijving te kunnen realiseren. Je moet dan wel een tweede boekhouding voeren, maar ik ben het met Cosara eens dat als je de voorwaarden leest je wel degelijk twee verkopersaccounts kunt hebben, als je maar twee handelsnamen hebt. 

 

Maar er zijn toch veel meer leveranciers die hetzelfde product meer dan eens aanbieden? Een variant met gewone levertijd en een variant met snelle levertijd? Werkt dat niet? 

Ik heb daar uiteraard nog eens naar gekeken en degene waarvan ik het dacht bleken uiteindelijk toch meerdere kvk nummers te gebruiken (bedrijf dat meerdere winkels heeft en voor elke winkel afzonderlijk op bol verkoopt)

 

de persoon/personen die ik nu gesproken heb die hanteerde het standpunt dat je niet binnen in kvk inschrijving met hetzelfde product met jezelf mag concurreren

aangepast door Ondernemer Nijmegen
aanvulling
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Richard Theuws zei:

Als het beleid van Bol.com vastgesteld is op 'wij willen niet dat 1 aanbieder zijn/haar producten meerdere malen aanbiedt' (wat me best logisch lijkt eigenlijk) is de kans natuurlijk aanwezig dat bovenstaande opties/oplossingen verspilde moeite zijn, en ze de producten alsnog blokkeren mochten ze het opmerken. Misschien is het een optie om een gesprek met ze aan te gaan en te vragen of je plannen op deze (of een andere) manier binnen hun beleid passen? 

ze geven zelf aan dat met meerdere inschrijvingen het wel zou mogen dus.

Link naar reactie
  • 0
Op 17-12-2018 om 18:15, Cosara zei:

Dat lees ik dan toch anders ...

 

Gebruikersvoorwaarden Zakelijke Verkopen via bol.com

Versie van 30 november 2018

Artikel 2 - Verkoopaccount

1. Iedere Zakelijke Verkoper dient een Verkoopaccount aan te maken, alvorens hij Artikelen kan aanbieden en verkopen op het Platform.

5. De Zakelijke Verkoper kan per Verkoopaccount slechts deelnemen met een (1) merk/handelsnaam. Indien de Zakelijke Verkoper onder meerdere merken/handelsnamen Artikelen wenst aan te bieden via het Platform, dan dient de Zakelijke Verkoper meerdere Verkoopaccounts aan te maken.

 

Dat worden dus twee handelsnamen op één KvK-inschrijving:

handelsnaam 1: Snel & Duur

handelsnaam 2. Goedkoop & Traag

 

... of denk ik nu te simpel :classic_unsure:?

Ik heb dat toch ook nog eens voorgelegd aan bol met verwijzing naar dat artikel. kreeg binnen 10 minuten telefoontje daarover waarin degene vrij vel was daarover met dat je absoluut geen concurrentie met jezelf aan mag en dus niet hetzelfde product met verschillende accounts mag aanbieden als die accounts onder 1 kvk nummer vallen. ze wist zelf ook niet direct welk artikel dat dan zou verbieden maar wel dat dit niet mocht.

 

Even later kreeg ik telefoontje dat het geen artikel in de voorwaarden is maar een vermelding op de site zelf met de tekst: Als je meerdere accounts bezit, moet het assortiment of het land van verkoop per account verschillen.

 

die weg is dus echt afgesloten helaas.

Blijft dus over om ooit een 2de KVK  te verkrijgen via of BV of via VOF (met partner).

Nog. nagevraagd of dat dus zeker wel mag en dat was dan geen enkel probleem, al zou je 20 kvk nummers hebben zou je ook 20 x hetzelfde product mogen aanbieden tegen dezelfde prijs en dezelfde levertijd als je zou willen.

Link naar reactie
  • 0
16 minuten geleden, Ondernemer Nijmegen zei:

 nagevraagd of dat dus zeker wel mag en dat was dan geen enkel probleem

 

dat lijkt me ook niet meer dan logisch, 1 onderneming kan geen meerdere kvk nummers hebben, elk kvk nummer is een juridisch aparte entiteit. Een ondernemer kan wel meerdere ondernemingen hebben met elk hun eigen kvk. Het is de onderneming die een verkoopaccount heeft op BOL en niet de ondernemer..

Het zou erg vreemde eis zijn dat BOL zou stellen dat je als persoon maar 1 onderneming bij hen mag registreren.

 

De regel dat je hetzelfde artikel maar 1x mag aanbieden snap ik op zich wel, ik denk dat het anders te makkelijk wordt om met desnoods 4 of 5 handelsnamen proberen concurrenten weg te drukken doordat je voor elke handelsnaam parameters net iets anders zet zodat je uiteindelijk altijd wel op een van de handelsnamen het beste aanbod hebt voor dat verkoopblok

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Ondernemer Nijmegen zei:

Ik heb dat toch ook nog eens voorgelegd aan bol met verwijzing naar dat artikel. kreeg binnen 10 minuten telefoontje daarover waarin degene vrij vel was daarover met dat je absoluut geen concurrentie met jezelf aan mag en dus niet hetzelfde product met verschillende accounts mag aanbieden als die accounts onder 1 kvk nummer vallen. ze wist zelf ook niet direct welk artikel dat dan zou verbieden maar wel dat dit niet mocht.

 

Even later kreeg ik telefoontje dat het geen artikel in de voorwaarden is maar een vermelding op de site zelf met de tekst: Als je meerdere accounts bezit, moet het assortiment of het land van verkoop per account verschillen. 

Grappig ... Bol.com kent zijn eigen handelsvoorwaarden blijkbaar niet, want het staat wel degelijk in de officiële Gebruikersvoorwaarden zakelijke verkopers.

 

Dus toch maar een Commanditaire Vennootschap (CV) oprichten.

Eigenlijk krijg je dus twee eenmanszaken.

 

Wat betreft het urencriterium:

Hoofdstuk 3. Heffingsgrondslag bij werk en woning

Afdeling 3.2. Belastbare winst uit onderneming

Paragraaf 3.2.1. Belastbare winst uit onderneming

Artikel 3.6. Begrip urencriterium

1. In deze afdeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder urencriterium: het gedurende het kalenderjaar besteden van ten minste 1225 uren aan werkzaamheden voor een of meer ondernemingen waaruit de belastingplichtige als ondernemer winst geniet ...

2. Voor de toepassing van het eerste lid, aanhef, komen niet in aanmerking werkzaamheden ten behoeve van een onderneming waaruit de belastingplichtige als ondernemer winst geniet en die deel uitmaakt van een samenwerkingsverband met een of meer met hem verbonden personen, indien:

a. de door de belastingplichtige verrichte werkzaamheden ten behoeve van het samenwerkingsverband hoofdzakelijk van ondersteunende aard zijn en het ongebruikelijk is dat een dergelijk samenwerkingsverband tussen niet-verbonden personen wordt aangegaan, of

b. het samenwerkingsverband verband houdt met een onderneming waaruit een met de belastingplichtige verbonden persoon als ondernemer winst geniet, maar de belastingplichtige zelf niet.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, Cosara zei:

Grappig ... Bol.com kent zijn eigen handelsvoorwaarden blijkbaar niet, want het staat wel degelijk in de officiële Gebruikersvoorwaarden zakelijke verkopers.

 

 

 

ze stellen zich op standpunt dat de voorwaarden samen met de rest van de informatie op de site zelf samen bepalend zijn.

Bedankt voor overige info.

Ik ga volgend jaar eens bekijken hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken.

Is niet de eerste prio dit, heb nog meerdere wat eenvoudigere manieren om omzet te verhogen en daarna ga ik met deze stap verder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.