• 0

Feedback op een nieuwe webshop

Omschrijving van je concept: 

Een webwinkel in isolatieplaten. (klik )

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: 

Het grootste assortiment isolatieplaten in een webwinkel-formule gestoken. 

Daarnaast bieden wij een alternatieve bouwmethode op de site aan.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: 

Wij willen door middel van een simpele site iedereen de mogelijkheid geven om met minimale handelingen, een bestelling te kunnen plaatsen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij richten ons voornamelijk op isolatieplaten en bieden een groot assortiment. Daarnaast zijn wij, voor zover bekend, de eerste die ook een alternatieve bouwmethode aanbiedt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen: 

Dankzij het gebruik van google shopping stijgt het aantal bezoekers.

Echter vertaalt dit zich nog niet in toenemende bestellingen.

Ik hoop op kritische feedback over het geheel.

En daarmee  bedoel ik  van lay-out tot de toegankelijkheid van de site.

 

www.isolatiewereld.nl
De grootste & goedkoopste online groothandel voor de particulier en de professional!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn feedback zit 'm in de verzendkosten:

image.thumb.png.48bb4b4edeb5e35d9b667766a335949c.png

 

Onlangs ook een veelvoud van dergelijke platen besteld, daarbij waren de verzendkosten (aanzienlijk) lager. Ook lijkt het voor de verzendkosten niet uit te maken hoeveel en welke platen besteld worden, wellicht iets om mee te nemen in je overwegingen. Persoonlijk denk ik dat deze factoren met betrekking tot de verzendkosten een rol spelen in het uitblijven van de toename in het aantal bestellingen.

 

Verder een verzorgde website waar ik als mogelijke koper snel vind wat ik zoek.

Link naar reactie
  • 0

Beste Remco,

 

Bedankt voor de genomen moeite om mij van feedback te voorzien, dat wordt zeker gewaardeerd!

 

Over de verzendkosten had ik zelf ook al enigszins mijn twijfels.

Echter, dit zijn verzendkosten welke de fabriek hanteert. (wij leveren rechtstreeks vanaf fabriek, zodoende hoeven we geen voorraad aan te houden en kunnen we scherpe prijzen hanteren) waar wij geen marge op draaien.

Bij bestellingen ter grootte van een halve vrachtwagen, 30m3, of meer, worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.

Directe concurrenten maken ook gebruik van verzendkosten. (de 2 goedkoopste qua verzendkosten rekenen €60,- en €75,- voor transport)

Ik had gehoopt dat dit (kleine) verschil niet doorslaggevend zou zijn, maar het is dus een punt wat ik bij de fabriek nog eens onder de aandacht zal brengen om te kijken wat mogelijk is.

 

Groet.

www.isolatiewereld.nl
De grootste & goedkoopste online groothandel voor de particulier en de professional!

Link naar reactie
  • 1

Ik mis een eigen identiteit. Ik zie een heel eenvoudige webwinkel waar alleen producten in zijn geplaatst. Er zijn voor Wordpress toch wel mooiere templates te verkrijgen.

 

Ik kan niet direct zien wie de persoon of personen zijn achter deze winkel. Wat maakt jullie de expert?

 

Waarom die ontzettende lange lijst met Rd waardes op je categoriepagina (EPS isolatieplaten)?

 

1 artikel in verschillende maten toon je als tig verschillende artikelen, waarom? Ziet er nu ook raar uit aangezien ieder artikel dezelfde afbeelding heeft. Beter om er 1 artikel van te maken, waar je kan kiezen uit verschillende maten. Daarbij genereer je nu ook heel veel duplicate content, niet handig.

 

Je zegt dat je ook levert aan de professional, waarom dan geen achteraf betalen?

 

Je algemene voorwaarden zijn onleesbaar, duidelijk dat die zo gecopy-paste zijn, paragrafen, witregels, kopjes etc. ontbreken daar.

 

Regel een voip-nummer voor een paar euro per maand, alleen een 06 nummer straalt te weinig vertrouwen uit.

 

Als ik een leek ben, dan verwacht ik eigenlijk een pagina, "Welke isolatieplaat heb ik nodig?" die mij stap voor stap naar de juiste plaat brengt met de eigenschappen die ik wens en voor de toepassing waarvoor ik ze ga gebruiken.

 

Wat is de gedachte achter het logo? 

 

Een live chat functie zou het goed doen in jouw geval, waar bezoekers direct advies kunnen vragen. 

 

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Zwaar eens met de voorgenoemde punten. In aanvulling is een landingspagina voor particulieren, zzp-ers/kleine aannemers en projectaannemers misschien zinnig.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Think Twice en Highio,

 

ook jullie bedankt voor de feedback.

- de Rd-waardes gaan we nog een filter voor maken, welke inklapbaar gemaakt word zodat de lange lijst niet meteen zichtbaar is.

- 1 artikel in verschillende maten heeft ervoor gezorgd dat er er enorm veel unieke url's zijn. Dit wordt toegepast in google shopping waardoor we een betere vindbaarheid hebben. (tenminste dat is de gedachtegang er achter). De duplicatie neem ik voor lief,  ik heb (te) weinig kennis om vol op google zelf (google adwords) in te steken en te ranken op de zoekpagina, but correct me if i'm wrong. (Dat is wel een wens voor in de toekomst, maar ik wil eerst groeien alvorens daar zware kosten aan te maken)

- achteraf betalen gaan we binnenkort implementeren, dit is iets waar we al mee bezig zijn.

- algemene voorwaarden zijn inderdaad niet helemaal door mijzelf opgesteld, maar wel zodanig samen gesteld dat dit klopt. Ik zal de lay-out aanpassen zodat dit wat professioneler oogt.

- voip vind ik een hele goede! Aanvraag is gedaan dus dat is binnenkort ook een feit.

- welke isolatieplaat net zo. Leuk idee en binnenkort ook op de site te vinden.

- logo is een wereldbol met 2 blaadjes. De groene blaadjes symboliseren een beter klimaat welke tot stand komt als de wereld zuiniger met energie omgaat en dus beter gaat isoleren. 

- live chat lijkt mij niet praktisch. Ik ben veel onderweg dus zit nooit hele dagen op de pc. Zodoende is zo'n live chat nooit standaard bemand wat in mijn ogen juist afbreuk doet in plaats van dat het een toegevoegde waarde wordt. 

 

Groet Eric.  

www.isolatiewereld.nl
De grootste & goedkoopste online groothandel voor de particulier en de professional!

Link naar reactie
  • 1

Is het in het algemeen geen idee als recente topic starters in de 'Wat vinden jullie van mijn...'-rubriek elkaars concepten met reacties ook even bekijken en becommentariëren in deze kerst- en nieuwjaarsperiode?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Op ‎22‎-‎12‎-‎2018 om 15:25, Cire90 zei:

- 1 artikel in verschillende maten heeft ervoor gezorgd dat er er enorm veel unieke url's zijn. Dit wordt toegepast in google shopping waardoor we een betere vindbaarheid hebben. (tenminste dat is de gedachtegang er achter). De duplicatie neem ik voor lief,  ik heb (te) weinig kennis om vol op google zelf (google adwords) in te steken en te ranken op de zoekpagina, but correct me if i'm wrong. (Dat is wel een wens voor in de toekomst, maar ik wil eerst groeien alvorens daar zware kosten aan te maken)

- live chat lijkt mij niet praktisch. Ik ben veel onderweg dus zit nooit hele dagen op de pc. Zodoende is zo'n live chat nooit standaard bemand wat in mijn ogen juist afbreuk doet in plaats van dat het een toegevoegde waarde wordt. 

 

Verkeerde gedachtegang. Je kan beter 1 product pagina met alle maten heel sterk maken, dan dat je nu allemaal matige pagina's hebt met dezelfde content. Dat straft Google gewoon af. Daarbij bouw je geen shop voor Google, maar voor je klanten. 1 product pagina met alle maten is veel eenvoudiger voor de klant. 

 

Ook als je veel onderweg bent, dan kan livechat prima werken. Ben je niet online, dan toon je een contactformulier. Bovendien hebben de livechat diensten vaak de mogelijkheid om een app te installeren, dan kan je onderweg ook online zijn, bijvoorbeeld het gratis tawk.to

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik mis vooral de knoppen: 

 

Ik ben particulier (prijzen inclusief BTW

Ik ben ondernemer (prijzen exclusief BTW)

 

Dit kom ik ook weer tegen in de bezorgkosten, deze zijn volgens de tekst exclusief btw, daar zal je als consument overheen lezen, dan krijg je een ver(r)assing.

 

Quote

IKO Enertherm Alu 2-zijdig bedekt – 140mm – 2400x1200mm

Prijs per m2: € 23,60

Prijs per pak: €203,90 excl. btw

  € 246,72 incl. btw

 

Levertijd: 1 – 5 werkdagen

 

Even eerste voorbeeld gepakt.

Is de m2 prijs dan inclusief BTW? (lijkt mij niet, maar als consument snap ik het niet meer) Per pak (hoeveel??) betaal ik 203,90 euhm, wat kost mij dat inclusief BTW?

 

Maar wat eerder genoemd is, welke isolatie heb ik nodig? Wat zijn de bouwkundige normen omtrent isolatiewaarde? Welk isolatie is het meest geschikt voor bepaald toepassingen. Kan ik een betonnen vloer storten op 5cm piepschuim bijvoorbeeld (das lekker goedkoop)? Hoe verwerk ik de isolatie? Waar op te letten? Heb ik nog ander middelen nodig, bijvoorbeeld purschuim, plakband, damp open of dampdicht folie, etc etc

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Think Twice, klopt. We bouwen geen site voor google maar voor klanten. 

Echter is het goed gevonden kunnen worden via google op dit moment wel van groot belang.

Vandaar ook dat we gekeken hebben naar hoe we zo goed mogelijk vindbaar zijn.

Ik ga eens overleggen met de webshopbouwer om te kijken wat we kunnen doen.

Voor de livechat wist ik niet dat dit soort mogelijkheden bestonden. Die ga ik onderzoeken.

Dank voor uw feedback en het meedenken.

 

@ JansenmeteenJ. Ook niet bij stil gestaan dat we inderdaad een knop kunnen ontwikkelen met particuliere prijzen of ondernemersprijzen.

Dat oogt in mijn ogen ook professioneel dus daar ben ik heel enthousiast over!

De FAQ voor welk isolatiemateriaal ben ik nu al mee bezig.

Daarnaast zijn we ook bezig om ons assortiment inderdaad uit te breiden met tape, kit, ophangsystemen e.d. om de klant nog beter te kunnen faciliteren.

Ook u bedankt voor uw bijdrage.

www.isolatiewereld.nl
De grootste & goedkoopste online groothandel voor de particulier en de professional!

Link naar reactie
  • 0
Op 29-12-2018 om 15:46, Cire90 zei:

@ Think Twice, klopt. We bouwen geen site voor google maar voor klanten. 

Echter is het goed gevonden kunnen worden via google op dit moment wel van groot belang.

Vandaar ook dat we gekeken hebben naar hoe we zo goed mogelijk vindbaar zijn.

 

Hij heeft overigens wel gelijk hoor; één hele goede productpagina wordt sneller en beter geïndexeerd dan 20 varianten met (grotendeels) dezelfde inhoud. Als ze 100% dezelfde tekst hebben zal Google er (op termijn) waarschijnlijk sowieso maar 1 indexeren.

 

Het is naar alle waarschijnlijkheid veel meer waardevol om je website te gaan voorzien van inhoudelijke informatie; blogs, instructiefilmpjes (met complete transcriptie in tekst!) etc. 

 

Als je de instructiefilmpjes uploadt naar YouTube kun je daar ook weer een link terug naar de pagina waar het product op staat zetten etc.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Hi! Ik heb je website bekeken en zie een aantal puntjes:

 

- ik zie als eerste de feestadagen en jaarwisselings melding: die kan er nu weer naar mijn idee, toch?

- ik vind de groen best heftig: wellicht een zachtere kleur groen gebruiken of minder groen in het geheel?

- ik mis een soort introductie   voordat je alle categorieen ziet op de homepage. Wellicht kort benoemen dat je verschillende isolatieplaten verkoopt dat daaronder de catagorieen staan. 

 

Verder vind ik de productpagina helder en overzichtelijk, zoals hierboven genoemd is het misschien slim om  de

Ik ben particulier (prijzen inclusief BTW

Ik ben ondernemer (prijzen exclusief BTW)

knoppen toe te voegen.

 

 

 

 

 

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.